Dokumentacja do naboru w ramach Działania 1.2, nie narzuca na wnioskodawcy wymogu dołączenia do wniosku o dofinansowanie innych wymaganych załączników poza tymi, które są wskazane w załączniku nr 2 Regulaminu wyboru projektów, rozdział 5.4.3 „Środki trwałe/Dostawy” pkt. 2. „Używane środki trwałe (dotyczy wyłącznie MŚP)”.
Aczkolwiek w celu udokumentowania warunków wynikających z Regulaminu naboru w zakresie używanego środka trwałego, Wnioskodawca do wniosku o dofinansowanie w ramach dodatkowych załączników może przedłożyć opinię rzeczoznawcy, zaświadczenie sprzedawcy lub inny dokument potwierdzający, iż zakupiony używany środek trwały nie przekracza jego wartości rynkowej i jest niższy niż koszt podobnego nowego sprzętu. Wnioskodawca może także przedstawić informację dotyczącą rozeznania rynku i wykazać, jaki jest koszt nowego środka trwałego.
Jednocześnie wskazujemy, iż wniosek o dofinansowanie jak i załączniki do wniosku badane będą na etapie szczegółowej weryfikacji pełnej dokumentacji aplikacyjnej podczas oceny wniosku o dofinansowanie. Punkt Kontaktowy nie udziela wiążących interpretacji dotyczących oceny wniosku o dofinansowanie jak również nie określa zakresu ryzyka danej inwestycji.
Data zadania pytania: 27.01.2025
Data udzielenia odpowiedzi: 27.01.2025