Czy szkolenie/kurs języka polskiego musi zakończyć się przystąpieniem do egzaminu zewnętrznego, czy można zaplanować tylko wewnętrzną weryfikację nabycia kompetencji językowych?

Kwalifikacje/kompetencje należy rozumieć zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027 – Załącznik nr 2 „Podstawowe informacje dotyczące uzyskiwania kwalifikacji w ramach projektów współfinansowanych z EFS+”. Należy mieć na uwadze definicję kompetencji tj. wyodrębniony zestaw efektów uczenia się/kształcenia, które zostały sprawdzone w procesie walidacji w sposób zgodny z wymaganiami ustalonymi dla danej kompetencji, odnoszącymi się w szczególności do składających się na nią efektów uczenia się. Potwierdzenie nabycia kompetencji powinno uwzględniać przeprowadzenie weryfikacji na podstawie kryteriów opisanych we wzorcu po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie, przy zachowaniu rozdzielności funkcji pomiędzy procesem kształcenia i walidacji (np. walidacja jest prowadzona przez zewnętrzny podmiot w stosunku do instytucji szkoleniowej lub w jednej instytucji szkoleniowej proces walidacji jest prowadzony przez inną osobę aniżeli proces kształcenia).

Data zadania pytania: 17.10.2025
Data udzielenia odpowiedzi: 17.10.2025

Pytanie wystepuje w następujących naborach