Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ogłasza nabór w ramach działania
5.1 Niskoemisyjny transport miejski
Wyniki
EFRR
FELU.05.01-IZ.00-001/24

Działanie 5.1 Niskoemisyjny transport miejski FELU.05.01-IZ.00-001/24

13.12.2024

Zestawienie złożonych wniosków

Informacja w zakresie ilości złożonych wniosków w ramach prowadzonego w sposób konkurencyjny naboru nr FELU.05.01-IZ.00-001/24 24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w ramach prowadzonego w sposób konkurencyjny naboru
nr FELU.05.01-IZ.00-001/24 24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, wpłynęły cztery wnioski
o dofinansowanie z EFRR, na kwotę dofinansowania 98 208 440,90 PLN.

07.03.2025

Wynik oceny formalnej

Informacja dotycząca zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie oceny formalnej dla naboru nr FELU.05.01-IZ.00-001/24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 7 marca 2025 r. roku Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr XCVII/1780/2025 w sprawie zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie oceny formalnej w ramach naboru konkurencyjnego nr FELU.05.01-IZ.00-001/24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 zatwierdził listę projektów zakwalifikowanych do etapu oceny merytorycznej.

25.03.2025

Zmiana Regulaminu wyboru projektów

Zmiana Regulaminu wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru nr FELU.05.01-IZ.00-001/24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 25 marca 2025 r. Zarząd Województwa Lubelskiego podjął uchwałę nr CII/1892/2025 zmieniającą uchwałę w sprawie przyjęcia i udostępnienia Regulaminu wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru nr FELU FELU.05.01-IZ.00-001/24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Zmiana w Regulaminie wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru nr naboru FELU.05.01-IZ.00-001/24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 dotyczy doręczania poszczególnych pism, uwzględniając publiczną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1841). Dodatkowo, w Regulaminie wyboru projektów, aktualizuje się Klauzulę informacyjną dla wnioskodawców oraz beneficjentów FEL w zakresie działań związanych z informacją i promocją.

25.03.2025

Wynik oceny merytorycznej i wybór projektów do dofinansowania

Informacja dotycząca zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie oceny merytorycznej oraz wyboru projektów do dofinansowania w ramach naboru konkurencyjnego nr FELU.05.01-IZ.00-001/24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 25 marca 2025 roku Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr CII/1893/2025 w sprawie zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie oceny merytorycznej oraz wyboru projektów do dofinansowania w ramach prowadzonego w sposób konkurencyjny naboru nr FELU.05.01-IZ.00-001/24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027- zatwierdził wyniki oceny projektów na etapie oceny merytorycznej oraz wybrał projekty do dofinansowania.

Jednocześnie informuję, iż zgodnie z art. 57 ust. 4 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 opublikowany zostaje skład Komisji Oceny Projektów.

03.04.2025

Wykaz zawartych umów

Informacja dotycząca listy zawartych umów dla naboru konkurencyjnego nr FELU.05.01-IZ.00-001/24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Prezentujemy listę zawartych umów dla naboru konkurencyjnego nr FELU.05.01-IZ.00-001/24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Szczegóły naboru

DLA KOGO

  • Administracja publiczna
  • Przedsiębiorstwa
  • Przedsiębiorstwa realizujące cele publiczne
  • Służby publiczne

Podmioty uprawnione do ubiegania się o dofinansowanie

  • JST, ich związki, porozumienia i stowarzyszenia,
  • Jednostki organizacyjne JST posiadające osobowość prawną,
  • Spółki prawa handlowego, w których większość udziałów lub akcji posiadają JST lub ich związki,
  • podmioty świadczące usługi transportu publicznego na zlecenie jst i ich związków na terenie miast objętych działaniem wyłonione w trybie przewidzianym w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym.
  • Podmioty prowadzące działalność w zakresie paliw alternatywnych.

NA CO

  • Działania mające na celu poprawę jakości powietrza i ograniczenie hałasu
  • Infrastruktura czystego transportu miejskiego
  • Tabor czystego transportu miejskiego
  • Infrastruktura rowerowa
  • Cyfryzacja transportu, gdy ma częściowo na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych: transport miejski
  • Infrastruktura paliw alternatywnych

Typ projektu, który może uzyskać dofinansowanie:

Typ projektu 1: Zakup oraz modernizacja taboru trolejbusowego i niskoemisyjnego taboru autobusowego oraz zeroemisyjnego taboru szynowego dla połączeń miejskich i podmiejskich wraz z niezbędną infrastrukturą.

Typ projektu 2: Budowa infrastruktury ładowania i tankowania pojazdów zeroemisyjnych, spełniającej wymogi Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/1804 oraz zapewniającej niedyskryminacyjny dostęp dla wszystkich użytkowników - jeżeli nie ma możliwości finansowania inwestycji ze źródeł prywatnych lub z pomocy zwrotnej, a inwestycja uzasadniona jest odpowiednią analizą popytu i potrzeb.

Typ projektu 3: Budowa, rozbudowa i przebudowa infrastruktury transportu publicznego, w tym dostosowanie jej do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Typ projektu 4: Inwestycje ograniczające indywidualny ruch zmotoryzowany i zwiększające ruch pieszy i rowerowy w centrach miast i ich obszarach funkcjonalnych.

Typ projektu 5: Inwestycje (budowa, rozbudowa i przebudowa) obejmujące systemy ITS wspierające dekarbonizację transportu i zrównoważoną mobilność, jak również rozwiązania umożliwiające integrację taryfową i wdrożenie koncepcji „Mobilność jako Usługa” (MaaS), w tym systemy biletowe i aplikacje planowania podróży.

Typ projektu 6: Jako dodatkowy element projektu będą wpierane również działania informacyjno-promocyjne i edukacyjne promujące korzystanie z niskoemisyjnego transportu zbiorowego, transportu multimodalnego i rowerowego oraz ruchu niezmotoryzowanego, jako element szerszego projektu związanego z infrastrukturą transportową.

Nabór w zakresie wyboru projektów w sposób konkurencyjny nr FELU.05.01-IZ.00-001/24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Instytucja Zarządzająca Programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, iż zgodnie z Harmonogramem naborów wniosków o dofinansowanie dla programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 ogłoszonym na stronie internetowej www.funduszeUE.lubelskie.pl, w dniu 12 listopada 2024 roku rozpoczyna się nabór nr FELU.05.01-IZ.00-001/24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Instytucją Organizującą Nabór jest Zarząd Województwa Lubelskiego jako Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Czynności związane z przeprowadzeniem ww. procedury realizuje Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie, ul. Stefczyka 3b, 20-151 Lublin.

Sposób składania wniosków

Wniosek o dofinansowanie projektu należy przesłać za pośrednictwem systemu CST2021 w aplikacji WOD2021 w odpowiedzi na udostępniony nabór dostępny pod adresem https://wod.cst2021.gov.pl

Kryteria wyboru projektów

Kryteria wyboru projektów znajdują się w Załączniku nr 5 do Regulaminu wyboru projektów.

Dofinansowanie, wkład własny projektu:

  1. Maksymalny poziom dofinansowania projektu z EFRR: 85% wydatków kwalifikowalnych.
  2. Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych: 15% wydatków kwalifikowalnych.
  3. Maksymalna dopuszczalna kwota dofinansowania projektu: brak ograniczeń kwotowych.
  4. Minimalna i maksymalna wartość projektu: brak ograniczeń kwotowych.
  5. Minimalna i maksymalna wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: brak ograniczeń kwotowych

Pytania i odpowiedzi

Wyjaśnień w kwestiach dotyczących procedury oceny wniosku o dofinansowanie projektu udziela IZ FEL poprzez konsultacje elektroniczne (drogą elektroniczną na adres: defrr@lubelskie.pl).

Jak się ubiegać

Jak składać wniosek?

Online

Wypełnienie i złożenie wniosku oraz załączników odbywa się za pomocą generatora wniosków WOD2021.

Instytucja ogłaszająca nabór

Oni odpowiedzą na Twoje pytania

Departament Wdrażania EFRR w UMWL
Lublin, ul. Stefczyka 3b

Dokumenty

Aktualności

  • 04.12.2024

    Pytania i odpowiedzi

    Informacja w zakresie pytań Wnioskodawców oraz odpowiedzi IZ dotyczących naboru projektów w sposób konkurencyjny nr: FELU.05.01-IZ.00-001/24 – tryb konkurencyjny, Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

    • Pytanie:

    Czy w ramach działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski można zakupić Pogotowie Techniczne stanowiące wyposażenie Zajezdni Trolejbusowej ( w ramach projektu planowana jest budowa obsługi pojazdów) wyposażony w niezbędny osprzęt oraz narzędzia specjalistyczne ? Pojazd wykorzystywany będzie do holowania niesprawnych pojazdów, wykonywania szybkich napraw bezpośrednio na liniach komunikacyjnych oraz ich przemieszczanie w systemie obsługowo-naprawczym w celu zapewnienia odpowiedniej organizacji pracy zaplecza technicznego odpowiedzialnego za utrzymanie gotowości taborowej.

    • Odpowiedź:

    Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru nr FELU.05.01-IZ.00-001/24 Działania 5.1 Niskoemisyjny transport miejski (typ projektu 1,2,3,4,5,6) Priorytetu V Zrównoważona mobilność miejska programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, kwalifikowalne koszty w zakresie zakupu pojazdów dotyczą wyłącznie zakupu oraz modernizacji taboru trolejbusowego i niskoemisyjnego taboru autobusowego oraz zeroemisyjnego taboru szynowego dla połączeń miejskich i podmiejskich, gdzie w przypadku taboru autobusowego, wsparciem będą objęte pojazdy spełniające wymogi dla „ekologicznie czystych pojazdów” w rozumieniu dyrektywy 2019/1161/WE zmieniającej dyrektywę 2009/33/WE. Koszty zakupu pojazdów innych niż wykorzystywanych w publicznym transporcie zbiorowym rozumianym jako powszechnie dostępny regularny przewóz osób wykonywany w określonych odstępach czasu i po określonej linii komunikacyjnej, liniach komunikacyjnych lub sieci komunikacyjnej, stanowią koszt niekwalifikowalny w ramach przedmiotowego naboru.

    W związku z powyższym zakup Pogotowia Technicznego stanowiącego wyposażenie Zajezdni Trolejbusowej stanowi koszt niekwalifikowalny w ramach naboru.

    Ponadto należy mieć na uwadze, że kwalifikowalność wydatków w każdym przypadku należy rozpatrywać pod kątem niezbędności wydatku do osiągnięcia celów projektu, który powinien realizować cele Działania 5.1. Celem Działania 5.1 jest przede wszystkim wspieranie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej jako elementu transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej poprzez zwiększenie wykorzystania transportu publicznego oraz bezemisyjnej mobilności w celu lepszego zrównoważenia systemu transportowego, zmniejszenia negatywnego oddziaływania transportu na środowisko oraz redukcji zatłoczenia motoryzacyjnego. Inwestycje w ramach Działania powinny przyczyniać się do podniesienia popularności multimodalnych form podróży, takich jak: korzystanie ze środków transportu publicznego zamiast pojazdów silnikowych indywidualnych oraz dążyć do zwiększenia częstotliwości kursowania transportu zbiorowego na obszarach podmiejskich.

    Tym samym wskazany w Regulaminie wyboru projektów katalog kosztów kwalifikowalnych należy rozpatrywać w nawiązaniu do typów projektu jakie można realizować w ramach naboru. Oznacza to, że budowa stacji obsługi pojazdów jako samodzielny projekt nie może być kwalifikowalna w ramach naboru. Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów zaplecze techniczne do obsługi taboru może być finansowane tylko w niezbędnym zakresie, tj. np. takie koszty mogą stanowić element projektu w przypadku zakupu taboru w ramach projektu - wówczas takie zaplecze wykorzystywane będzie do obsługi/ napraw taboru zakupionego w ramach projektu. Natomiast koszt budowy stacji obsługi pojazdów nie może stanowić głównego przedmiotu projektu.

Finanse

Poziom dofinansowania
do 85%
Forma wsparcia
Dotacja
Typ naboru
Konkurencyjny

Termin naboru

start

12.11.2024

koniec

12.12.2024

Wyniki

25.03.2025

Instytucja ogłaszająca nabór

Oni odpowiedzą na Twoje pytania

Departament Wdrażania EFRR w UMWL
Lublin, ul. Stefczyka 3b