Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego ogłasza nabór w ramach działania
6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy
Wyniki
EFRR
FELU.06.03-IZ.00-002/24

Działanie 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy FELU.06.03-IZ.00-002/24

10.12.2024

Zmiana Regulaminu wyboru projektów

Zmiana Regulaminu wyboru projektów w naborze konkurencyjnym nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 w ramach Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 10 grudnia 2024 r. Zarząd Województwa Lubelskiego podjął uchwałę nr LXIX/1244/2024 zmieniającą uchwałę nr LIV/995/2024 Zarządu Województwa Lubelskiego z dnia 29 październik 2024 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu wyboru projektów oraz ogłoszenia naboru nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 w ramach Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Zmiana w Regulaminie wyboru projektów dotyczy:

  • wydłużenia terminu składania wniosków o dofinansowanie do 31.01.2025 r.,
  • uszczegółowienia zapisów Regulaminu w zakresie danych kontaktowych pod którymi potencjalni wnioskodawcy będą mogli uzyskać dodatkowe informacje
    o naborze,
  • aktualizacji Klauzuli informacyjnej dla wnioskodawców oraz beneficjentów w zakresie działań związanych z informacją i promocją,
  • uszczegółowienia zapisów załącznika nr 3 do Regulaminu wyboru projektów pn. Instrukcja wypełniania załączników do wniosku o dofinansowanie w ramach Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 – konkurencyjny sposób wyboru projektów w zakresie analizy finansowo ekonomicznej pkt. 3.

Jednocześnie, w Regulaminie wyboru projektów oraz w Załączniku nr 6 do Regulaminu wyboru projektów pn. „Wzór umowy o dofinansowanie projektu w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027” zaktualizowano podstawy prawne.

03.02.2025

Zestawienie złożonych wniosków

Informacja w zakresie ilości złożonych wniosków w ramach prowadzonego w sposób konkurencyjny naboru nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 31 stycznia 2025 r. zakończył się prowadzony w sposób konkurencyjny nabór nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 w ramach Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

W ramach naboru wpłynęły 4 wnioski o dofinansowanie z EFRR, na łączną kwotę wnioskowanego dofinansowania 44 381 403,55 zł.

17.03.2025

Wynik oceny formalnej

Informacja dotycząca zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie oceny formalnej dla naboru nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 w ramach Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 17 marca 2025 r. roku Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr C/1832/2025 w sprawie zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie oceny formalnej w ramach naboru konkurencyjnego nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 w ramach Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 zatwierdził listę projektów zakwalifikowanych do etapu oceny merytorycznej.

17.04.2025

Zmiana Regulaminu wyboru projektów

Zmiana Regulaminu wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 17 kwietnia 2025 r. Zarząd Województwa Lubelskiego podjął uchwałę nr CXV/2073/2025 zmieniającą uchwałę w sprawie przyjęcia
i udostępnienia Regulaminu wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru nr FELU FELU.06.03-IZ.00-002/24 Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Zmiany Regulaminu wyboru projektów dokonuje się w zakresie doręczania poszczególnych pism, uwzględniając publiczną usługę rejestrowanego doręczenia elektronicznego w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 21 listopada 2024 r. o zmianie ustawy o doręczeniach elektronicznych (Dz.U. z 2024 r., poz. 1841). Ponadto, w związku z wejściem w życie w dniu 25 marca 2025 r. zmienionych Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, dokonuje się zmian we wzorze umowy o dofinansowanie, stanowiącej załącznik nr 6 do Regulaminu wyboru projektów oraz zaktualizowano Załącznik nr 5 do umowy (Wyciąg z zapisów „Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji”), zgodnie z obowiązującą wersją „Podręcznika wnioskodawcy i beneficjenta Funduszy Europejskich na lata 2021-2027 w zakresie informacji i promocji” z 24 marca br.

08.05.2025

Wynik oceny merytorycznej i wybór projektów do dofinansowania

Informacja dotycząca zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie oceny merytorycznej oraz wyboru projektów do dofinansowania w ramach naboru konkurencyjnego nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 8 maja 2025 roku Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr CXXII/2180/2025 w sprawie zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie oceny merytorycznej oraz wyboru projektów do dofinansowania w ramach prowadzonego w sposób konkurencyjny naboru nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027- zatwierdził wyniki oceny projektów na etapie oceny merytorycznej oraz wybrał projekty do dofinansowania.

Jednocześnie informuję, iż zgodnie z art. 57 ust. 4 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 opublikowany zostaje skład Komisji Oceny Projektów.

20.05.2025

Wykaz zawartych umów

Informacja dotycząca listy zawartych umów dla naboru konkurencyjnego nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Prezentujemy listę zawartych umów dla naboru konkurencyjnego nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Szczegóły naboru

DLA KOGO

  • Administracja publiczna
  • Przedsiębiorstwa realizujące cele publiczne

Podmiotami uprawnionymi do składania wniosków o dofinansowanie są:

  • JST, ich związki, porozumienia i stowarzyszenia,
  • podmioty świadczące usługi transportu publicznego na zlecenie jst i ich związków na terenie miast objętych działaniem wyłonione w trybie przewidzianym w ustawie o publicznym transporcie zbiorowym.

NA CO

  • Działania mające na celu poprawę jakości powietrza i ograniczenie hałasu
  • Tabor czystego transportu miejskiego
  • Cyfryzacja transportu: transport drogowy
  • Cyfryzacja transportu, gdy ma częściowo na celu redukcję emisji gazów cieplarnianych: transport drogowy

Typ projektu, który może uzyskać dofinansowanie:

Typ projektu 1: Zakup i modernizacja taboru autobusowego wykorzystywanego w publicznym transporcie zbiorowym o charakterze użyteczności publicznej, spełniającego wymogi dla „ekologicznie czystych pojazdów” w rozumieniu dyrektywy 2019/1161 zmieniającej dyrektywę 2009/33/WE.

Typ projektu 2: Budowa i modernizacja infrastruktury publicznego transportu zbiorowego, w tym: węzłów przesiadkowych, obiektów P+R („parkuj i jedź”), przystanków, zatok i wiat, a także infrastruktury ładowania/tankowania pojazdów bezemisyjnych wykorzystywanych w publicznym transporcie zbiorowym,

Typ projektu 3: Rozwój systemów cyfrowych transportu publicznego i działania na rzecz taryfowej integracji transportu zbiorowego (systemy typu „wspólny bilet”).

Nabór w zakresie wyboru projektów w sposób konkurencyjny nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Instytucja Zarządzająca Programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, iż zgodnie z Harmonogramem naborów wniosków o dofinansowanie dla programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 ogłoszonym na stronie internetowej www.funduszeUE.lubelskie.pl, w dniu 7 Listopada 2024 roku rozpoczyna się nabór nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Instytucją Organizującą Nabór jest Zarząd Województwa Lubelskiego jako Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Czynności związane z przeprowadzeniem ww. procedury realizuje Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie, ul. Stefczyka 3b, 20-151 Lublin.

Sposób składania wniosków

Wniosek o dofinansowanie projektu należy przesłać za pośrednictwem systemu CST2021 w aplikacji WOD2021 w odpowiedzi na udostępniony nabór dostępny pod adresem https://wod.cst2021.gov.pl

Kryteria wyboru projektów

Kryteria wyboru projektów znajdują się w Załączniku nr 5 do Regulaminu wyboru projektów.

Dofinansowanie, wkład własny projektu:

  1. Maksymalny poziom dofinansowania projektu z EFRR: 85% wydatków kwalifikowalnych.
  2. Minimalny wkład własny beneficjenta jako % wydatków kwalifikowalnych: 15% wydatków kwalifikowalnych.
  3. Maksymalna dopuszczalna kwota dofinansowania projektu: brak ograniczeń kwotowych.
  4. Minimalna i maksymalna wartość projektu: brak ograniczeń kwotowych.
  5. Minimalna i maksymalna wartość wydatków kwalifikowalnych projektu: brak ograniczeń kwotowych

Pytania i odpowiedzi

Wyjaśnień w kwestiach dotyczących procedury oceny wniosku o dofinansowanie projektu udziela IZ FEL poprzez konsultacje elektroniczne (drogą elektroniczną na adres: defrr@lubelskie.pl).

Jak się ubiegać

Jak składać wniosek?

Online

Wypełnienie i złożenie wniosku oraz załączników odbywa się za pomocą generatora wniosków WOD2021.

Instytucja ogłaszająca nabór

Oni odpowiedzą na Twoje pytania

Departament Wdrażania EFRR w UMWL
Lublin, ul. Stefczyka 3b

Dokumenty

Aktualności

  • 28.11.2024

    Pytania i odpowiedzi

    Informacja w zakresie pytań Wnioskodawców oraz odpowiedzi IZ dotyczących naboru projektów w sposób konkurencyjny nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

    • Pytanie:

    Czy w ramach naboru z Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy istnieje możliwość zakupu taboru autobusowego mającego na celu transport dzieci do szkoły zamiast prywatnego przewoźnika, który wykonuje taką usługę dla szkół przy tym nie wykluczając przewozu innych osób? Czy ten transport musi być głównie skierowany na przewóz osób między miejscowościami tak jak w miejskich zakładach/przedsiębiorstwach komunikacji?

    • Odpowiedź:

    Uprzejmie informuję, iż w ramach naboru nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy, Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, jednym z typów projektów przewidzianych do realizacji jest „Zakup i modernizacja taboru autobusowego wykorzystywanego w publicznym transporcie zbiorowym o charakterze użyteczności publicznej, spełniającego wymogi dla „ekologicznie czystych pojazdów” w rozumieniu dyrektywy 2019/1161 zmieniającej dyrektywę 2009/33/WE”. Jednakże należy zaznaczyć, że zakupiony tabor w ramach powyższego Działania ma stanowić wsparcie systemów publicznego transportu zbiorowego o charakterze użyteczności publicznej na obszarze realizacji projektu. Pozyskany tabor musi być użytkowany do przewozów pasażerów w sposób powszechny, regularny w określonych odstępach czasu i po określonej linii komunikacyjnej, liniach komunikacyjnych lub sieci komunikacyjnej. Ponadto zgodnie z definicją przewozu o charakterze użyteczności publicznej musi być to powszechnie dostępna usługa w zakresie publicznego transportu zbiorowego wykonywana przez operatora publicznego transportu zbiorowego w celu bieżącego i nieprzerwanego zaspokajania potrzeb przewozowych społeczności na danym obszarze.

  • 19.02.2025

    Pytania i odpowiedzi

    Informacja w zakresie pytań Wnioskodawców oraz odpowiedzi IZ dotyczących naboru projektów w naborze konkurencyjnym nr FELU.06.03-IZ.00-002/24 w ramach Działania 6.3 Publiczny autobusowy transport zbiorowy (typ projektu 1, 2, 3) Priorytetu VI Zrównoważony system transportu programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

    • Pytanie:

    Czy cały projekt składający się z 10 zadań należy traktować jako jedno przedsięwzięcie i wtedy będzie dokumentacja środowiskowa jedna dla całego projektu? Czy jako jedno przedsięwzięcie należy rozumieć każde z 10 zadań i wszelkie uzgodnienia np. z RDOŚ, czy z Wodami Polskimi uzyskiwać osobno dla każdego zadania (z zastrzeżeniem, że 2 chodniki (na terenie gminy) i 1 droga dla pieszych i rowerów (na terenie miasta) które są połączone ze sobą stanowiąc jeden ciąg komunikacyjny, zostaną potraktowane jako jedno przedsięwzięcie)?

    • Odpowiedź:

    Sposób postępowania na etapie przygotowania inwestycji określają obowiązujące przepisy z zakresu m.in. lokalizacji inwestycji, kwalifikacji przedsięwzięcia do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, prawa wodnego czy prawa budowlanego. Wnioskodawca zobowiązany jest załączyć dokumentację, zgodną z Instrukcją wypełniania załączników (załącznik nr 3 do Regulaminu wyboru projektów) oraz zgodną ze stanem prawnym obowiązującym w czasie uzyskiwania dokumentacji środowiskowej i zezwolenia na realizację inwestycji.

    Zgodnie z zapisami Instrukcji wypełniania załączników (załącznik nr 3 do Regulaminu wyboru projektów), postępowanie w sprawie oceny oddziaływania na środowisko (OOŚ) przeprowadza właściwy organ ochrony środowiska w oparciu o Ustawę z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2024, poz. 1112) (Uooś). W przypadku projektów o charakterze infrastrukturalnym, których zakres rzeczowy stanowi „przedsięwzięcie” zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt. 13 Uooś, w załączniku należy zamieścić dokumentację z postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Przy czym przedsięwzięcia powiązane technologicznie kwalifikuje się jako jedno przedsięwzięcie, także jeżeli są one realizowane przez różne podmioty. W przypadku inwestycji drogowych, odrębne zezwolenia i dokumentacja techniczna nie są podstawą do podziału inwestycji na poszczególne przedsięwzięcia. Jedno przedsięwzięcie może być realizowane w oparciu o kilka pozwoleń na realizację inwestycji wydawanych na realizację kolejnych odcinków i etapów inwestycji. Wydzielenie osobnych odcinków i uzyskanie dla nich odrębnej dokumentacji środowiskowej jest dopuszczalne w przypadku, gdy nie prowadzi do uniknięcia procedury oceny oddziaływania na środowisko wraz z należytą oceną oddziaływania na obszary Natura 2000 i oceną oddziaływań skumulowanych.

    Wnioskodawca w opisywanym przypadku ma możliwość uzyskania jednej dokumentacji środowiskowej (zał. nr 7 do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu) obejmującą cały zakres rzeczowy projektu. W związku z tym, że zadania będą realizowane zarówno na terenie gminy, jak również na terenie miasta należy mieć na uwadze art. 75 ust. 4 Ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. 2024, poz. 1112), zgodnie z którym, w przypadku przedsięwzięcia wykraczającego poza obszar jednej gminy, decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach wydaje wójt, burmistrz, prezydent miasta, na którego obszarze właściwości znajduje się największa część terenu, na którym ma być realizowane to przedsięwzięcie, po zasięgnięciu opinii wójta, burmistrza, prezydenta miasta właściwego dla pozostałego terenu, na którym ma być realizowane to przedsięwzięcie.

    Ponadto informuję, że zakres wymaganej do dołączenia dokumentacji środowiskowej został szczegółowo opisany w Instrukcji wypełniania załączników do wniosku o dofinansowanie w ramach Działania 5.2, stanowiącej załącznik nr 3 do Regulaminu wyboru projektów.

    • Pytanie:

    W przypadku potraktowania każdego zadania jako osobnego przedsięwzięcia czy np. zaświadczenie z RDOŚ (Natura 2000) oraz opinia z Wód Polskich mogą być wydane jedno dla całego projektu, czy wymagane jest aby dla każdego przedsięwzięcia te dokumenty były wydane osobno?

    • Odpowiedź:

    Informuję, że na wszystkie zadania zaplanowane do realizacji w ramach wniosku o dofinansowanie należy przedłożyć jedno Zaświadczenie organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów sieci Natura 2000 (zał. nr 5 do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu) oraz jedną Informację właściwego organu odpowiedzialnego za gospodarkę wodną (zał. nr 6 do wniosku o dofinansowanie realizacji projektu).

    Przypominam o konieczności zapewnienia spójności zakresu rzeczowego projektu oraz lokalizacji inwestycji z wnioskiem o dofinansowanie oraz pozostałą dokumentacją aplikacyjną.

Finanse

Poziom dofinansowania
do 85%
Forma wsparcia
Dotacja
Typ naboru
Konkurencyjny

Termin naboru

start

07.11.2024

koniec

31.01.2025

Wyniki

08.05.2025

Instytucja ogłaszająca nabór

Oni odpowiedzą na Twoje pytania

Departament Wdrażania EFRR w UMWL
Lublin, ul. Stefczyka 3b