10.3 Kształcenie ogólne
Zestawienie złożonych wniosków
W odpowiedzi na nabór nr FELU.10.03-IZ.00-001/24 w okresie od 22.02.2024 r. do 15.04.2024 r. wpłynęło 49 wniosków o dofinansowanie za pośrednictwem SOWA EFS. W trakcie trwania naboru 1 wniosek o dofinansowanie został wycofany przez wnioskodawcę.
Szczegóły naboru
DLA KOGO
- Administracja publiczna
- Służby publiczne
- Instytucje nauki i edukacji
- Organizacje społeczne i związki wyznaniowe
- Przedsiębiorstwa
W ramach naboru podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest:
a) organizacja pozarządowa
albo
b) instytucja prowadząca działalność oświatową lub kulturalną
albo
c) poradnia psychologiczno-pedagogiczna oraz jej organ prowadzący
albo
d) jednostka samorządu terytorialnego (oraz jej jednostki organizacyjne), jej związki, porozumienia i stowarzyszenia
albo
e) szkoła i placówka oświatowa oraz jej organ prowadzący.
NA CO
- Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury)
W ramach postępowania wsparciem może zostać objęty wyłącznie następujący typ projektu określony w SZOP w ramach Działania 10.3: Kształcenie ogólne, tj.: typ projektów nr 3 Wsparcie rozwijania kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań uczniów poza edukacją formalną.
Maksymalna wartość dofinansowania projektu wynosi 300 000,00 PLN.
Jak się ubiegać
Jakie dokumenty przygotować
Jak przygotować wniosek?
Wniosek o dofinansowanie projektu należy opracować z wykorzystaniem generatora wniosków o dofinansowanie w SOWA EFS. Aplikacja dostępna jest za pośrednictwem strony internetowej SOWA EFS.
Instrukcja użytkownika Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych Europejskiego Funduszu Społecznego (SOWA EFS) dla wnioskodawców/beneficjentów oraz Regulamin korzystania z SOWA EFS dostępne są na ww. stronie internetowej.
Wniosek należy wypełnić zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w zakresie Priorytetów VIII-X stanowiącą załącznik nr 2 do Regulaminu.
Wniosek o dofinansowanie projektu jest składany wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem SOWA EFS.
Zgodnie z kryterium ogólnym formalnym nr 5: Wsparcie polityki spójności będzie udzielane wyłącznie projektom i Wnioskodawcom/Partnerom, którzy przestrzegają przepisów antydyskryminacyjnych, o których mowa w art. 9 ust. 3 Rozporządzenia PE i Rady nr 2021/1060.
Kryterium ma zastosowanie do jednostek samorządu terytorialnego (lub podmiotów przez nie kontrolowanych lub od nich zależnych) i ich jednostek organizacyjnych. Spełnienie kryterium będzie oceniane na podstawie oświadczenia (w postaci pliku pdf podpisanego ważnym podpisem kwalifikowanym), stanowiącego załącznik do wniosku o dofinansowanie projektu oraz zapisów we wniosku o dofinansowanie. Oświadczenie składane jest za pośrednictwem SOWA EFS.
Jak składać wniosek?
Wniosek o dofinansowanie projektu jest składany wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem SOWA EFS.
Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie:
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego,
Punkt Kontaktowy,
ul. Czechowska 19, 20-072 Lublin,
pokój nr 1
Informacje udzielane będą w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30 poprzez następujące kanały komunikacji:
- Konsultacje elektroniczne (drogą e-mailową na adres: efs@lubelskie.pl);
- Konsultacje telefoniczne (pod numerami: tel. (81) 44 16 843 oraz (81) 478 14 96 oraz infolinii 800 888 337);
- Wsparcie w zakresie obsługi aplikacji SOWA EFS pod nr (81) 44 16 858;
- Konsultacje w siedzibie ION (Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, ul. Czechowska 19, 20-072 Lublin, pok. 1).
Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy, czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie celem ich wstępnej oceny.
Instytucja ogłaszająca nabór
Oni odpowiedzą na Twoje pytania
Pytania i odpowiedzi
-
Brzmienie kryterium specyficznego dostępu nr 6 Grupa docelowa wskazuje, że projekt skierowany jest wyłącznie do uczniów szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących mieszkających lub uczących się w województwie lubelskim, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej. Kryterium ma na celu wyrównywanie szans uczniów, którzy znajdują się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej, tj. spełniających co najmniej jedną z następujących przesłanek:
1. posiadanie orzeczenia o niepełnosprawności w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U z 2023 r., poz. 100, z późn. zm.);
2. posiadanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydane przez publiczną poradnię psychologiczno- pedagogiczną wydane na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U z 2023 r., poz. 900, z późn. zm.);
3. pochodzenie ucznia z rodziny wielodzietnej, tj. mającej na utrzymaniu troje lub więcej dzieci: − w wieku do ukończenia 18. roku życia, − w wieku do ukończenia 25. roku życia - w przypadku, gdy dziecko uczy się w szkole do dnia 30 września następującego po końcu roku szkolnego, w którym jest planowane ukończenie nauki lub w przypadku, gdy dziecko uczy się w szkole wyższej - do końca roku akademickiego, w którym jest planowane ukończenie nauki;
4. posiadanie przez ucznia statusu osoby przebywającej w pieczy zastępczej lub opuszczającej pieczę zastępczą, o której mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U z 2023 r., poz. 1426, z późn. zm.);
5. posiadanie przez ucznia statusu dziecka pozbawionego całkowicie, częściowo lub okresowo opieki rodzicielskiej;
6. wychowywanie się w rodzinie niepełnej;
7. pobieranie przez jedno z rodziców/opiekunów prawnych (w okresie zasiłkowym obejmującym miesiąc rozpoczęcia udziału w projekcie).
Z uwagi na charakter wsparcia odnoszący do edukacji pozaformalnej, Instytucja Organizująca Nabór poprzez kryterium specyficzne dostępu nr 6 Grupa docelowa zawęziła możliwość otrzymania wsparcia wyłącznie do uczniów znajdujących w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej.
Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie. Należy jednocześnie pamiętać, że odpowiedź udzielona nie jest równoznaczna z wynikiem oceny projektu.
Data zadania pytania: 28.02.2024Data udzielenia odpowiedzi: 28.02.2024 -
Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów nr FELU.10.04-IZ.00-002/24 (Rozdział III. Wymagania w zakresie postępowania, Podrozdział 3.1 Podmioty uprawnione do ubiegania się o dofinansowanie) oraz z obowiązującym w ramach naboru kryterium specyficznym dostępu nr 1 Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie projektu jest:
a) organizacja pozarządowa,
b) instytucja prowadząca działalność oświatową lub kulturalną
c) poradnia psychologiczno- pedagogiczna oraz jej organ prowadzący,
d) jednostka samorządu terytorialnego (oraz jej jednostki organizacyjne), jej związki, porozumienia i stowarzyszenia,
e) szkoła i placówka oświatowa oraz jej organ prowadzący.
Przedmiotowe kryterium odnosi się do Wnioskodawcy, w związku z czym Partnerem projektu może być podmiot, który nie wpisuje się w katalog wnioskodawców.
Zgodnie z Rozdziałem 3.6 Wymagania dotyczące partnerstwa kwestia realizacji projektu partnerskiego została uregulowana w art. 39 ustawy wdrożeniowej, tj. ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027 (Dz. U. poz. 1079).
Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, partnerem jest podmiot, który jest wymieniony w zatwierdzonym wniosku o dofinansowanie projektu, realizujący wspólnie z beneficjentem (i ewentualnie innymi partnerami) projekt na warunkach określonych w umowie o dofinansowanie projektu i porozumieniu albo umowie o partnerstwie i wnoszący do projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne lub finansowe, bez którego realizacja projektu nie byłaby możliwa; zgodnie z niniejszymi Wytycznymi partnerem jest podmiot, który ma prawo do ponoszenia wydatków na równi z beneficjentem, chyba że z treści ww. Wytycznych wynika, że chodzi o beneficjenta jako stronę umowy o dofinansowanie projektu.
Podczas oceny projektu członkowie Komisji Oceny Projektów (KOP) zwracają uwagę, czy wnioskodawca zawarł informację o planowanym partnerstwie oraz partnerach we wniosku o dofinansowanie projektu w sposób wskazany w Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie.
Należy mieć na uwadze, że w ramach kryterium ogólnego merytorycznego nr 7 Efektywność sposobu zarządzania projektem, w ramach lit. b) oceniany jest m. in. sposób zarządzania partnerstwem i racjonalność podziału zadań między partnerami. W tym aspekcie ocenie podlega opis struktury zarządzania projektem ze szczególnym uwzględnieniem roli partnerów oraz wskazanie zakresu zadań i ich podziału na zadania realizowane przez partnera wiodącego i pozostałych partnerów wraz z uzasadnieniem racjonalności podziału.
Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie. Należy jednocześnie pamiętać, że odpowiedź udzielona nie jest równoznaczna z wynikiem oceny projektu.
Data zadania pytania: 28.02.2024Data udzielenia odpowiedzi: 28.02.2024 -
Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów nr FELU.10.03-IZ.00-001/24, Rozdział IV. Zasady finansowania projektu, Podrozdział 4.2 Pomoc publiczna/Pomoc de minimis „Przedmiotowy nabór nie zakłada wystąpienia pomocy publicznej/pomocy de minimis”.
Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie. Należy jednocześnie pamiętać, że odpowiedź udzielona nie jest równoznaczna z wynikiem oceny projektu.
Data zadania pytania: 28.02.2024Data udzielenia odpowiedzi: 28.02.2024 -
Zgodnie z obowiązującym w ramach naboru kryterium specyficznym dostępu nr 7 Projekt odpowiada na potrzeby i problemy grupy docelowej, zidentyfikowane na obszarze jego realizacji. Zgodnie z zapisami programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 projekt powinien być skierowany do grup wymagających określonego wsparcia, zgodnie z uzasadnionymi potrzebami oraz na obszarze, na którym występuje ograniczona dostępność usług wynikająca z przeprowadzonej diagnozy. Diagnoza zostanie przygotowana przez wnioskodawcę przed złożeniem wniosku o dofinansowanie, w oparciu o dostępne, weryfikowalne dane/informacje dotyczące obszaru wsparcia. Wnioski z diagnozy powinny zostać zawarte we wniosku o dofinansowanie, a zaplanowane działania powinny odpowiadać na zidentyfikowane problemy. Powyższe oznacza, że zgodnie z przeprowadzoną diagnozą wsparciem może być objęta jedna z ww. grup.
Data zadania pytania: 28.02.2024Data udzielenia odpowiedzi: 28.02.2024 -
Zgodnie z treścią Regulaminu wyboru projektów Rozdział 3.5 Wymagania w zakresie wskaźników projektu, Wnioskodawca zobligowany jest do wskazania we wniosku o dofinansowanie projektu wskaźników produktu oraz wskaźników rezultatu, do osiągnięcia których przyczyni się realizacja projektu, tj. adekwatne do rodzaju zaplanowanego wsparcia. Mając na uwadze powyższe, wskaźniki produktu „Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem” oraz „Liczba dzieci lub uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, którzy zostali objęci usługami asystenta” należy wykazać tylko w przypadku realizacji tego typu wsparcia.
Data zadania pytania: 28.02.2024Data udzielenia odpowiedzi: 28.02.2024 -
Regulamin wyboru projektów nr FELU.10.03-IZ.00-001/24 nie reguluje zobowiązań Wnioskodawcy w zakresie objęcia uczniów ubezpieczeniem NNW. Zasady dotyczące kwalifikowalności wydatków zostały określone w Wytycznych kwalifikowalności. Ocena kwalifikowalności wydatków w toku wyboru projektów odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w Wytycznych kwalifikowalności oraz Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027, obowiązujących na dzień ogłoszenia naboru. Ocena kwalifikowalności wydatków może zostać dokonana wyłącznie na etapie oceny formalno-merytorycznej przez Komisję Oceny Projektów po dokonaniu całościowej analizy założeń wniosku o dofinansowanie projektu.
Data zadania pytania: 28.02.2024Data udzielenia odpowiedzi: 28.02.2024 -
Regulamin wyboru projektów nr FELU.10.03-IZ.00-001/24 nie reguluje zobowiązań Wnioskodawcy w zakresie zapewnienia cateringu / poczęstunku dla uczestników projektu. Zasady dotyczące kwalifikowalności wydatków zostały określone w Wytycznych kwalifikowalności. Ocena kwalifikowalności wydatków w toku wyboru projektów odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w Wytycznych kwalifikowalności oraz Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027, obowiązujących na dzień ogłoszenia naboru. Ocena kwalifikowalności wydatków może zostać dokonana wyłącznie na etapie oceny formalno-merytorycznej przez Komisję Oceny Projektów po dokonaniu całościowej analizy założeń wniosku o dofinansowanie projektu.
Data zadania pytania: 28.02.2024Data udzielenia odpowiedzi: 28.02.2024 -
Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów nr FELU.10.03-IZ.00-001/24 (Rozdział III. Wymagania w zakresie postępowania, Podrozdział 3.1 Podmioty uprawnione do ubiegania się o dofinansowanie) oraz z obowiązującym w ramach naboru kryterium specyficznym dostępu nr 1 Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie projektu jest:
a) organizacja pozarządowa,
b) instytucja prowadząca działalność oświatową lub kulturalną
c) poradnia psychologiczno- pedagogiczna oraz jej organ prowadzący,
d) jednostka samorządu terytorialnego (oraz jej jednostki organizacyjne), jej związki, porozumienia i stowarzyszenia,
e) szkoła i placówka oświatowa oraz jej organ prowadzący.
Należy mieć na względzie, że zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 6 wsparcie w projekcie kierowane jest "wyłącznie do uczniów szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących mieszkających lub uczących się w województwie lubelskim, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej".
Data zadania pytania: 01.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 01.03.2024 -
Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 3 obowiązującym dla naboru projektów nr FELU.10.03-IZ.00-001/24, Wnioskodawca składa nie więcej niż jeden wniosek o dofinansowanie projektu w ramach naboru. W przypadku złożenia więcej niż jednego wniosku przez jednego wnioskodawcę, Instytucja Organizująca Nabór negatywnie ocenia na etapie oceny formalno-merytorycznej wszystkie złożone w odpowiedzi na dany nabór wnioski, w związku z niespełnieniem przez wnioskodawcę kryterium specyficznego dostępu.
Data zadania pytania: 01.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 01.03.2024 -
Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 3 obowiązującym dla naboru projektów nr FELU.10.03-IZ.00-001/24, Wnioskodawca składa nie więcej niż jeden wniosek o dofinansowanie projektu w ramach naboru.
Kryterium ma na celu stworzenie warunków umożliwiających korzystanie z dofinansowania projektów większej liczbie wnioskodawców. Umożliwia precyzyjne zaplanowanie przedsięwzięcia, co pozytywnie wpłynie na zwiększenie efektywności projektów oraz jakości składanych wniosków o dofinansowanie. Kryterium odnosi się zarówno do występowania danego podmiotu w charakterze wnioskodawcy, jak i partnera. Oznacza to, że jeśli wnioskodawca złoży wniosek, nie może występować już jako partner w innym wniosku oraz jeśli podmiot jest partnerem w jednym wniosku, nie może być jednocześnie wnioskodawcą lub partnerem w innym wniosku.
Data zadania pytania: 01.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 01.03.2024 -
Prowadzenie działalności oświatowej lub kulturalnej należy rozumieć szeroko – Regulamin wyboru projektów nie zawiera ścisłej definicji. Działalność oświatowa może być prowadzona zarówno w formie szkół i placówek działających w ramach systemu oświaty, jak i poza systemem oświaty. Działalność oświatowa może być podejmowana także na zasadach określonych w przepisach ustawy Prawo przedsiębiorców. Dotyczyć to może np. prowadzenia zajęć edukacyjnych, czy udzielania korepetycji w ramach wykonywanej działalności gospodarczej. Projekt powinien spełniać wszystkie obligatoryjne kryteria. Oprócz kryterium specyficznego dostępu nr 1 należy zwrócić uwagę m.in. na kryterium specyficzne dostępu nr 5 Doświadczenie wnioskodawcy/partnera, które wskazuje na konieczność posiadania doświadczenia w zakresie merytorycznym, którego dotyczy projekt oraz pracy z grupą docelową, którą wnioskodawca zamierza objąć wsparciem.
Data zadania pytania: 06.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 06.03.2024 -
Wnioskodawca powinien wskazać we wniosku o dofinansowanie projektu, którą definicję podmiotu ubiegającego się o dofinansowanie spełnia, w sposób pozwalający osobie oceniającej wniosek jednoznacznie stwierdzić, czy wnioskodawca jest podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie. Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie.
Data zadania pytania: 06.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 06.03.2024 -
Forma prawna prowadzonej działalności, jak również posiadanie wpisu do RIS, nie decydują o zakwalifikowaniu Wnioskodawcy do kategorii „instytucji prowadzącej działalność oświatową lub kulturalną”. Zgodnie z informacją zawartą w odpowiedzi na pytanie nr 1, pojęcie „instytucja prowadząca działalność oświatową lub kulturalną” należy rozumieć w sposób szeroki mając na uwadze przedstawione w niej uwarunkowania.
Data zadania pytania: 06.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 06.03.2024 -
Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów FELU.10.03-IZ.00-001/24 oraz kryterium specyficznym dostępu nr 1: Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest: a) organizacja pozarządowa albo b) instytucja prowadząca działalność oświatową lub kulturalną albo c) poradnia psychologiczno- pedagogiczna oraz jej organ prowadzący albo d) jednostka samorządu terytorialnego (oraz jej jednostki organizacyjne), jej związki, porozumienia i stowarzyszenia albo e) szkoła i placówka oświatowa oraz jej organ prowadzący.
Forma prawna prowadzonej działalności nie decyduje o zakwalifikowaniu do kategorii podmiotu uprawnionego do dofinansowania. Należy mieć na uwadze uwarunkowania w zakresie prowadzenia działalności oświatowej lub kulturalnej oraz warunki wynikające z pozostałych kryteriów specyficznych dostępu, w szczególności kryterium specyficzne dostępu nr 5 Doświadczenie wnioskodawcy/partnera, które wskazuje na konieczność posiadania doświadczenia w zakresie merytorycznym, którego dotyczy projekt oraz pracy z grupą docelową, którą wnioskodawca zamierza objąć wsparciem.
Na tej podstawie wnioskodawca powinien wskazać we wniosku o dofinansowanie projektu, którą definicję podmiotu ubiegającego się o dofinansowanie spełnia, w sposób pozwalający osobie oceniającej wniosek jednoznacznie stwierdzić, czy wnioskodawca jest podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie. Kryterium będzie weryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie.
Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie. Należy jednocześnie pamiętać, że odpowiedź udzielona nie jest równoznaczna z wynikiem oceny projektu.
Data zadania pytania: 20.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 20.03.2024 -
Zgodnie z załącznikiem nr 4 do Regulaminu wyboru projektu: Wykaz wskaźników dotyczących Działania 10.3 programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027,
wskaźnik Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem, mierzy liczbę dzieci/uczniów objętych w ramach programu wsparciem w zakresie zidentyfikowanych specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, w tym wynikających z niepełnosprawności. Jako specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne należy rozumieć indywidualne potrzeby oraz możliwości psychofizyczne dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
Zgodnie z w/w rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. specjalną potrzebą edukacyjną mogą być objęci uczniowie mający trudności w uczeniu się z powodu np. obniżonej sprawności intelektualnej, problemów zdrowotnych czy ograniczeń środowiskowych ale również bardzo zdolne, gdy mają orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania albo opinię z poradni psychologiczno- pedagogicznej albo gdy zespół nauczycieli, wychowawców uzna, że dany uczeń wymaga takiej pomocy.
Zatem we wskaźniku należy ująć osoby, które spełniają wymogi w powyższym zakresie i legitymują się jednym z wymienionych dokumentów.
Data zadania pytania: 25.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 25.03.2024 -
Jeżeli wnioskodawcą będzie organ prowadzący szkołę – fundacja to zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 3 Liczba wniosków: Wnioskodawca składa nie więcej niż jeden wniosek o dofinansowanie projektu w ramach naboru. Wówczas wnioskodawca będzie miał możliwość otrzymania dodatkowych punktów premiujących zgodnie z kryterium premiującym nr 3 Wnioskodawca/partner: Wnioskodawcą lub partnerem w projekcie jest organizacja pozarządowa.
Jednocześnie każda ze szkół może złożyć odrębny projekt w sytuacji, gdy zezwala na to funkcjonujący system powiązań i pełnomocnictw między fundacją a szkołami. W takiej sytuacji jednak uzyskanie punktów premiujących nie będzie możliwe.
Data zadania pytania: 26.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 26.03.2024 -
Z zapisu we wniosku o dofinansowanie projektu musi jednoznacznie wynikać, że wnioskodawca, a w przypadku projektu partnerskiego wnioskodawca i partner posiadają co najmniej 2-letnie doświadczenie w pracy z grupą docelową, którą zamierza objąć wsparciem oraz w zakresie merytorycznym, którego dotyczy projekt. Zgodnie z definicją przedmiotowego kryterium „wnioskodawca powinien precyzyjnie wskazać informacje potwierdzające spełnienie kryterium”, co oznacza, że koniecznym może być podanie szczegółów w postaci miesięcy lub dni, celem uniknięcia wątpliwości co do spełnienia kryterium.
Należy pamiętać, że zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 5: Doświadczenie wnioskodawcy lub partnerstwa pochodzi z okresu maksymalnie 5 lat przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie, a jego spełnienie zostanie zweryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie.
Data zadania pytania: 26.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 26.03.2024 -
Zgodnie z obowiązującym w ramach postępowania kryterium specyficznym dostępu nr 7 Projekt odpowiada na potrzeby i problemy grupy docelowej, zidentyfikowane na obszarze jego realizacji. Diagnoza zostanie przygotowana przez wnioskodawcę przed złożeniem wniosku o dofinansowanie, w oparciu o dostępne, weryfikowalne dane/informacje dotyczące obszaru wsparcia. Wnioski z diagnozy powinny zostać zawarte we wniosku o dofinansowanie, a zaplanowane działania powinny odpowiadać na zidentyfikowane problemy.
Realizacja indywidualnych zajęć będzie możliwa na podstawie przeprowadzonej diagnozy potrzeb, jednakże będzie podlegała ocenie pod kątem spełnienia kryteriów merytorycznych.
Data zadania pytania: 26.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 26.03.2024 -
Okres realizacji projektu powinien spełniać reguły określone w Regulaminie wyboru projektów, Podrozdział 3.4 Wymagania czasowe dotyczące projektu. Ponadto zgodnie z obowiązującym w ramach postępowania kryterium specyficznym dostępu nr 7 Projekt odpowiada na potrzeby i problemy grupy docelowej, zidentyfikowane na obszarze jego realizacji. Diagnoza zostanie przygotowana przez wnioskodawcę przed złożeniem wniosku o dofinansowanie, w oparciu o dostępne, weryfikowalne dane/informacje dotyczące obszaru wsparcia. Wnioski z diagnozy powinny zostać zawarte we wniosku o dofinansowanie, a zaplanowane działania powinny odpowiadać na zidentyfikowane problemy. W związku z tym, zaplanowany okres realizacji działań projektowych, powinien wynikać z przeprowadzonej diagnozy tak, aby zminimalizować zidentyfikowane problemy. Jednocześnie wniosek podlega ocenie również w zakresie kryterium ogólnego merytorycznego dot. racjonalności harmonogramu realizacji projektu. Zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie należy pamiętać, że planowane zadania powinny być efektywne (tj. zakładać możliwie najkorzystniejsze efekty realizacji przy określonych nakładach finansowych) i racjonalnie zaplanowane w czasie.
Data zadania pytania: 26.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 26.03.2024 -
Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 1 obowiązującym dla naboru nr FELU.10.03-IZ.00-001/24, Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest:
a) organizacja pozarządowa albo
b) instytucja prowadząca działalność oświatową lub kulturalną albo
c) poradnia psychologiczno- pedagogiczna oraz jej organ prowadzący albo
d) jednostka samorządu terytorialnego (oraz jej jednostki organizacyjne), jej związki, porozumienia i stowarzyszenia albo
e) szkoła i placówka oświatowa oraz jej organ prowadzący.
Jeżeli więc Uniwersytet Medyczny w Lublinie wpisuje się w definicję wnioskodawcy to jest uprawniony do aplikowania w ramach naboru nr FELU.10.03-IZ.00-001/24 Działania 10.3 Kształcenie ogólne (typ projektu nr 3).
Należy mieć jednak na uwadze konieczność spełnienia dodatkowych warunków wynikających z kryteriów obowiązujących dla przedmiotowego naboru, w szczególności kryterium specyficzne dostępu nr 5 Doświadczenie wnioskodawcy/partnera „Wnioskodawca posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie, a w przypadku projektu partnerskiego wnioskodawca i partner posiadają doświadczenie, które łącznie wynosi co najmniej 2 lata:
a) w pracy z grupą docelową, którą zamierza objąć wsparciem oraz
b) w zakresie merytorycznym, którego dotyczy projekt
oraz kryterium specyficzne dostępu nr 6 Grupa docelowa, zgodnie z którym „projekt skierowany jest wyłącznie do uczniów szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących mieszkających lub uczących się w województwie lubelskim, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej”.
Data zadania pytania: 29.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 29.03.2024 -
Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 1 Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest:
- organizacja pozarządowa albo
- instytucja prowadząca działalność oświatową lub kulturalną albo
- poradnia psychologiczno-pedagogiczna oraz jej organ prowadzący albo
- jednostka samorządu terytorialnego (oraz jej jednostki organizacyjne), jej związki, porozumienia i stowarzyszenia albo
- szkoła i placówka oświatowa oraz jej organ prowadzący.
Wnioskodawca jest zobowiązany wskazać we wniosku o dofinansowanie projektu, którą definicję podmiotu ubiegającego się o dofinansowanie spełnia.
Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów, nr FELU.10.03-IZ-00-001/24 Podrozdział 3.1 pkt. 2, Wnioskodawca zobowiązany jest wskazać we wniosku o dofinansowanie poprawny typ beneficjenta wskazany w Szczegółowym Opisie Priorytetów Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 (SzOP) tj.:
- administracja publiczna,
- służby publiczne,
- instytucje nauki i edukacji,
- organizacje społeczne i związki wyznaniowe,
- przedsiębiorstwa.
Powyższe kategorie zawierają się w części „Typ beneficjenta – ogólny” w SzOP, a ich wskazanie zgodne z Wytycznymi dotyczącymi Szczegółowego Opisu Priorytetów (SzOP) krajowych i regionalnych programów na lata 2021-2027 jest obligatoryjne.
Instytucja Ogłaszająca Nabór (ION) nie definiuje kategorii beneficjentów, w części „Typ beneficjenta – szczegółowy” w SzoP. Tym samym Wnioskodawca spełniający kryterium specyficzne dostępu nr 1 wpisuje się w Katalog beneficjenta ogólnego wskazanego w SzOP i zobowiązany jest wybrać najbardziej adekwatny w kontekście specyfiki danego podmiotu, typ beneficjenta w SzOP.
Data zadania pytania: 29.03.2024Data udzielenia odpowiedzi: 29.03.2024 -
Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 1 obowiązującym dla naboru nr FELU.10.03-IZ.00-001/24, Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest:
a) organizacja pozarządowa albo
b) instytucja prowadząca działalność oświatową lub kulturalną albo
c) poradnia psychologiczno- pedagogiczna oraz jej organ prowadzący albo
d) jednostka samorządu terytorialnego (oraz jej jednostki organizacyjne), jej związki, porozumienia i stowarzyszenia albo
e) szkoła i placówka oświatowa oraz jej organ prowadzący.
Jeżeli więc publiczna uczelnia wyższa wpisuje się w definicję wnioskodawcy to jest uprawniona do aplikowania w ramach naboru nr FELU.10.03-IZ.00-001/24 Działania 10.3 Kształcenie ogólne (typ projektu nr 3).
Należy mieć jednak na uwadze konieczność spełnienia dodatkowych warunków wynikających z kryteriów obowiązujących dla przedmiotowego naboru, w szczególności kryterium specyficzne dostępu nr 5 Doświadczenie wnioskodawcy/partnera „Wnioskodawca posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie, a w przypadku projektu partnerskiego wnioskodawca i partner posiadają doświadczenie, które łącznie wynosi co najmniej 2 lata:
a) w pracy z grupą docelową, którą zamierza objąć wsparciem oraz
b) w zakresie merytorycznym, którego dotyczy projekt
oraz kryterium specyficzne dostępu nr 6 Grupa docelowa, zgodnie z którym „projekt skierowany jest wyłącznie do uczniów szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących mieszkających lub uczących się w województwie lubelskim, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej”.
Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów, nr FELU.10.03-IZ-00-001/24 Podrozdział 3.1 pkt. 2, Wnioskodawca zobowiązany jest wskazać we wniosku o dofinansowanie poprawny typ beneficjenta wskazany w Szczegółowym Opisie Priorytetów Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 (SzOP) tj.:
- administracja publiczna,
- służby publiczne,
- instytucje nauki i edukacji,
- organizacje społeczne i związki wyznaniowe,
- przedsiębiorstwa.
Powyższe kategorie zawierają się w części „Typ beneficjenta – ogólny” w SzOP, a ich wskazanie zgodne z Wytycznymi dotyczącymi Szczegółowego Opisu Priorytetów (SzOP) krajowych i regionalnych programów na lata 2021-2027 jest obligatoryjne.
Instytucja Ogłaszająca Nabór (ION) nie definiuje kategorii beneficjentów, w części „Typ beneficjenta – szczegółowy” w SzoP. Tym samym Wnioskodawca spełniający kryterium specyficzne dostępu nr 1 wpisuje się w Katalog beneficjenta ogólnego wskazanego w SzOP i zobowiązany jest wybrać najbardziej adekwatny w kontekście specyfiki danego podmiotu, typ beneficjenta w SzOP.
Data zadania pytania: 02.04.2024Data udzielenia odpowiedzi: 02.04.2024 -
W nawiązaniu do poprzedniej odpowiedzi, zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 3 Liczba wniosków: Wnioskodawca składa nie więcej niż jeden wniosek o dofinansowanie projektu w ramach naboru. Ponadto zgodnie z definicją przytoczonego kryterium: Kryterium odnosi się zarówno do występowania danego podmiotu w charakterze wnioskodawcy, jak i partnera. Oznacza to, że jeśli wnioskodawca złoży wniosek, nie może występować już jako partner w innym wniosku oraz jeśli podmiot jest partnerem w jednym wniosku, nie może być jednocześnie wnioskodawcą lub partnerem w innym wniosku. W przypadku złożenia więcej niż jednego wniosku przez jednego wnioskodawcę, Instytucja Organizująca Nabór negatywnie ocenia na etapie oceny formalno merytorycznej wszystkie złożone w odpowiedzi na dany nabór wnioski, w związku z niespełnieniem przez wnioskodawcę kryterium specyficznego dostępu.
Wnioski złożone przez organ prowadzący szkołę/placówkę oświatową/zespół oraz wnioski złożone przez szkoły/placówki oświatowe/zespół podlegające pod ten organ prowadzący nie będą traktowane jako wnioski złożone przez tego samego wnioskodawcę.
Zgodnie z kryterium premiującym nr 3, projekt uzyskuje premię punktową, o ile „Wnioskodawcą lub partnerem w projekcie jest organizacja pozarządowa”.
Ostateczna ocena spełnienia kryteriów dokonywana jest podczas oceny formalno-merytorycznej wniosku na podstawie całościowych zapisów wniosku o dofinansowanie.
Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie. Należy jednocześnie pamiętać, że odpowiedź udzielona nie jest równoznaczna z wynikiem oceny projektu.
Data zadania pytania: 15.04.2024Data udzielenia odpowiedzi: 15.04.2024