Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 7: Projekt zakłada działania mające na celu podniesienie jakości kształcenia (w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami) i rozwoju elastycznego systemu podnoszenia kwalifikacji zawodowych osób dorosłych: „Zaplanowane wsparcie będzie wykorzystywane w procesie organizacji i prowadzenia dla osób dorosłych: 1) kwalifikacyjnych kursów zawodowych, i/lub 2) kursów umiejętności zawodowych i/lub branżowych szkoleń zawodowych, i/lub 3) kursów innych niż wymienione w pkt 1-2, umożliwiających uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub zmianę kwalifikacji zawodowych. We wniosku należy zawrzeć informacje o konkretnych rodzajach kursów/ szkoleń, w ramach których wykorzystywane będzie otrzymane wsparcie. Projekt nie przewiduje dofinansowania w zakresie realizacji kursów i szkoleń”.
Należy mieć na uwadze, że zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 4 Projekt odpowiada na zdiagnozowane potrzeby i problemy w zakresie wsparcia jakości kształcenia i rozwoju elastycznego systemu podnoszenia kwalifikacji zawodowych osób dorosłych w placówkach prowadzących kształcenie ustawiczne, którego definicja stanowi, że warunkiem realizacji projektu jest przeprowadzenie przez wnioskodawcę diagnozy podmiotu, do którego skierowane będzie wsparcie, ze szczególnym uwzględnieniem analizy bieżących i prognozowanych potrzeb, zasobów w zakresie wsparcia jakości kształcenia i rozwoju elastycznego systemu podnoszenia kwalifikacji zawodowych osób dorosłych, w tym realizowanych w trybie zdalnym. Obligatoryjnym elementem diagnozy jest analiza dostępności realizowanych usług edukacyjnych dla osób z niepełnosprawnościami. Diagnoza zostanie przygotowana przez wnioskodawcę przed złożeniem wniosku o dofinansowanie, w oparciu o dostępne, weryfikowalne dane / informacje dotyczące obszaru wsparcia. Wnioski z diagnozy powinny zostać zawarte we wniosku o dofinansowanie, a zaplanowane działania powinny odpowiadać na zidentyfikowane problemy, w tym w zakresie dostępności dla osób z niepełnosprawnościami.
W związku z powyższym działania na rzecz rozwoju jakości nauczania muszą jednoznacznie wynikać z rzetelnie przeprowadzonej przez wnioskodawcę diagnozy również w kontekście założonego w projekcie wskaźnika rezultatu: Liczba podmiotów, które podniosły jakość i rozwinęły elastyczny system podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
Data zadania pytania: 24.04.2025
Data udzielenia odpowiedzi: 30.04.2025