Czy jeśli diagnoza potrzeb wykazała w szkole ogólnodostępnej brak nauczyciela wspomagającego oraz nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej do realizacji edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnościami to czy zatrudnienie nauczyciela wspomagającego i nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej będzie kosztem kwalifikowalnym w projekcie?

Kwestie merytoryczne

Wsparcie zaplanowane w projekcie nie może zastępować finansowania zadań wynikających z Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r. poz. 737 z późn. zm.). Ponadto należy mieć na uwadze spełnienie zasady dodatkowości, stanowiącej, że realizacja wsparcia ze środków europejskich może jedynie stanowić uzupełnienie finansowania z publicznych środków krajowych. Koszty związane z zaangażowaniem personelu projektu mogą być kwalifikowalne, o ile konieczność zaangażowania personelu projektu wynika z charakteru projektu.

Wnioskodawca wykazuje we wniosku o dofinansowanie projektu formę zaangażowania i szacunkowy wymiar czasu pracy personelu projektu niezbędnego do realizacji zadań merytorycznych (etat/liczba godzin), co jest podstawą do oceny zasadności i racjonalności wydatków związanych z personelem projektu. Szczegółowe zasady angażowania personelu projektu oraz katalog wydatków kwalifikowalnych w ramach wynagrodzenia personelu określa podrozdział 3.8 Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027.

Należy mieć na uwadze zasadność zatrudnienia dodatkowego personelu do wykonywania zadań zaplanowanych w projekcie mając na względzie realizowany typ projektu.

Data zadania pytania: 18.11.2024
Data udzielenia odpowiedzi: 25.11.2024

Pytanie wystepuje w następujących naborach