Czy jeśli diagnoza wykazała potrzebę w szkole ogólnodostępnej realizacji zajęć dodatkowych logopedycznych i fizjoterapeutycznych dla dzieci z niepełnosprawnościami to będzie to koszt kwalifikowalny w projekcie?

Kwestie merytoryczne

W Regulaminie wyboru projektów nr FELU.10.03-IZ.00-003/24 ION nie zawęziła katalogu form wsparcia do zamkniętej listy działań. Jednak należy mieć na względzie, że jedynie formy wsparcia zgodne z typem projektu, obowiązującymi kryteriami wyboru projektów oraz wynikające z diagnozy, jak również należycie uzasadnione w kontekście zidentyfikowanych problemów i potrzeb mogą zostać uznane za kwalifikowalne. W opinii ION zajęcia logopedyczne mogą zostać zaplanowane w projekcie jako forma dodatkowych zajęć. Niemniej szkoła, powinna posiadać dokumenty potwierdzające fakt potrzeby realizacji takich zajęć np. opinia pedagoga, nauczyciela. Co do zajęć fizjoterapeutycznych dla dzieci z niepełnosprawnościami należy mieć na uwadze, że są to specjalistyczne formy wsparcia wymagające indywidualnego planu działania. W ramach projektu można zaplanować zajęcia zgodne z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Ostateczna ocena wniosku o dofinansowanie projektu oraz weryfikacja zasadności realizacji zaproponowanych działań zostanie przeprowadzona na etapie oceny formalno-merytorycznej projektu na podstawie całościowych zapisów wniosku o dofinansowanie projektu.

Data zadania pytania: 18.11.2024
Data udzielenia odpowiedzi: 25.11.2024

Pytanie wystepuje w następujących naborach