Mając na uwadze zapisy dotyczące typów projektu (typ 3: Promocja i upowszechnienie informacji w zakresie kształcenia w regionie, w tym kształcenia zawodowego, m.in. poprzez targi edukacyjne, spotkania zawodoznawcze / wizyty studyjne w liceach, technikach, szkołach prowadzących kształcenie zawodowe, na uczelniach i u pracodawców) oraz Regulaminu wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru n FELU.10.01-IZ.00-001/24, dowóz uczniów klas VII-VIII szkół podstawowych na targi edukacyjne oraz wizyty studyjne w szkołach, gdzie będą zapoznawani z ofertą edukacyjną tych szkół oraz ich bazą dydaktyczną, w celu podjęcia nauki w szkołach na kierunku odpowiadającym ich preferencjom jest możliwy jedynie w przypadku uczniów szkół, dla których Wnioskodawca jest organem prowadzącym oraz którzy zostali objęci wsparciem w ramach projektu i wynika to wprost z zapisów Wniosku o dofinansowanie projektu.
Należy pamiętać, że każdy wydatek, uwzględniony w budżecie projektu jest kwalifikowalny, jeżeli jest niezbędny do realizacji projektu, racjonalny i efektywny oraz wynika z przeprowadzonej przez Wnioskodawcę analizy problemów i potrzeb grupy docelowej. Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 5, projekt musi odpowiadać na zdiagnozowane potrzeby i problemy. Dodatkowo, opis grupy docelowej powinien być precyzyjny i uwzględniać niezbędne informacje dotyczące uczestników projektu, w szczególności w odniesieniu do właściwości miejscowej szkół, których są uczniami.
Ostateczna ocena kwalifikowalności wydatków w kontekście ich niezbędności i osiągnięcia zaplanowanych celów i założonych wskaźników dokonywana jest na etapie oceny formalno-merytorycznej projektu na podstawie całościowych zapisów wniosku o dofinansowanie projektu.
Data zadania pytania: 13.12.2024
Data udzielenia odpowiedzi: 20.12.2024