Czy typ projektu nr 2 „Unowocześnianie istniejącej bazy lokalowej i dydaktycznej w zakresie edukacji włączającej przedszkolnej” powinniśmy interpretować jako dostosowanie i unowocześnienie bazy w zakresie np. realizacji prac adaptacyjno-remontowych i/lub zakupów, czy powinniśmy ten typ rozumieć szeroko przewidując również np. realizację zajęć dodatkowych oraz doskonalenie kadr w tym zakresie albo np. zapewnienie usług asystenta, czy te dodatkowe działania powinny zostać przeniesione do typu nr 3?

Kwestie merytoryczne

Typ projektu nr 2 Unowocześnianie istniejącej bazy lokalowej i dydaktycznej w zakresie edukacji włączającej przedszkolnej należy interpretować jako dostosowanie bazy lokalowej i dydaktycznej w zakresie edukacji włączającej (np. dostosowanie lub adaptacja pomieszczeń w kontekście potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, zakup i montaż wyposażenia, modyfikacja przestrzeni wspierająca rozwój psychoruchowy i poznawczy dzieci, zakup pomocy dydaktycznych). W ramach typu projektu 3 Programy rozwojowe OWP, uwzględniające m.in.: poprawę dostępności OWP; dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wychowawcze oraz specjalistyczne; pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci, rodziców/opiekunów i nauczycieli, w tym w zakresie stymulowania rozwoju dziecka, rozwijania kompetencji wychowawczych i opiekuńczych, działania na rzecz usprawniania relacji i współpracy kadry z rodzicami/opiekunami; doskonalenie zawodowe kadry OWP (w tym nauczycieli i kadr zarządzających), w szczególności w zakresie pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi zdolnymi i z dziećmi z niepełnosprawnościami, podnoszenie jakości systemu zarządzania OWP, ION rekomenduje ujęcie zadań podanych w treści zapytania, tj.: realizacja zajęć dodatkowych, doskonalenie kadr w zakresie edukacji włączającej lub zapewnienie usług asystenta.

Data zadania pytania: 17.01.2024
Data udzielenia odpowiedzi: 17.01.2024

Pytanie wystepuje w następujących naborach