Proszę o potwierdzenie poniższych informacji: W tych typach projektu jedynie będą miały zastosowanie działania dotyczące upowszechniania, tj. dni kariery, targi edukacyjne, współprace z uczelnią w aspektach informacyjnych, działania zawodoznawcze jako wizyty studyjne w firmach etc, które promować będą wsparcie kształcenia i rozwój ścieżek edukacyjnych młodzieży w kontekście regionalnych potrzeb rynku pracy, idee uczenia się przez całe życie. Wobec powyższego, czy materiały, broszury, ulotki, reklamy na targi edukacyjne czy dni kariery lub organizacja stoiska reklamowego Szkoły na targach będą kwalifkowalne? Zasadne jest, że materiały promocyjne dot. projektu finansowane są z kosztów pośrednich a czy wydatki promocyjne składające się na konkretne zadanie tak jak wyżej?

Kwestie merytoryczne

Zakup niezbędnych materiałów/pomocy może stanowić koszt kwalifikowalny w ramach kosztów bezpośrednich. Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów w ramach naboru FELU.10.01-IZ.00-001/24 pkt 4.3 budżet projektu jest podstawą do oceny kwalifikowalności i racjonalności kosztów i powinien bezpośrednio wynikać z opisanych zadań i ich etapów.

Wymienione w treści zapytania rodzaje wydatków (materiały, broszury, ulotki, reklamy na targi edukacyjne, dni kariery, organizacja stoiska reklamowego) muszą spełniać warunki określone dla Działania 10.1 w ramach SZOP wskazane w podrozdziale 3.2 Typy projektów powyższego regulaminu.

Wszystkie planowane wydatki powinny być niezbędne, racjonalne i efektywne, co oznacza, że muszą przyczyniać się do maksymalizacji rezultatów w stosunku do poniesionych kosztów oraz być całkowicie zgodne z przeprowadzoną przez Wnioskodawcę analizą problemów i potrzeb.

Ostateczna ocena kwalifikowalności wydatków jest dokonywana na etapie oceny formalno-merytorycznej, z uwzględnieniem ich niezbędności oraz efektywności w osiąganiu założonych celów i wskaźników.

Data zadania pytania: 14.11.2024
Data udzielenia odpowiedzi: 14.11.2024

Pytanie wystepuje w następujących naborach