Zgodnie z kryterium dostępu nr 1 dla naboru nr FELU.10.02-IZ.00-001/25 Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest:
a) podmiot uprawniony do prowadzenia edukacji przedszkolnej, tj. publiczne lub niepubliczne przedszkole lub inna funkcjonująca forma wychowania przedszkolnego;
lub
b) organ prowadzący podmiot wymieniony w lit. a);
lub
c) inny podmiot zamierzający prowadzić ośrodek wychowania przedszkolnego (OWP);
lub
d) szkoły i placówki oświatowe oraz ich organy prowadzące
brak jest wykluczenia podmiotu uprawnionego do prowadzenia edukacji przedszkolnej w formie przedszkola specjalnego czy też organu prowadzącego przedszkole specjalne.
Zgodnie z zapisami SZOP dla Działania 10.2 Edukacja przedszkolna oraz Regulaminem wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru nr FELU.10.02-IZ.00-001/25 grupę docelową stanowią:
− dzieci w wieku przedszkolnym (zgodnie z ustawą Prawo oświatowe) i ich opiekunowie,
− dzieci w wieku przedszkolnym, uczniowie i ich rodzice/opiekunowie prawni z doświadczeniem migracji,
− ośrodki wychowania przedszkolnego (z wyłączeniem specjalnych),
− przedstawiciele kadry ośrodków wychowania przedszkolnego,
− przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych i inne formy wychowania przedszkolnego z terenu regionu oraz ich kadra (w tym nauczyciele). Na podstawie zapisów programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 jako region należy rozumieć teren województwa lubelskiego.
W związku z powyższym ze wsparcia w ramach naboru nr FELU.10.02-IZ.00-001/25 wyłączone są specjalne ośrodki wychowania przedszkolnego, w tym w zakresie infrastruktury i doposażenia. Wyłączenie nie dotyczy dzieci w wieku przedszkolnym i ich opiekunów.
Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie celem ich wstępnej oceny. Należy jednocześnie pamiętać, że odpowiedź udzielona przez ION nie jest równoznaczna z wynikiem oceny projektu.