W kryterium specyficznym dostępu nr 5 ION wskazał, że wsparcie przewidziane w projekcie nie może dotyczyć szkoły lub placówki oświatowej w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r., poz. 737 z późn. zm.). Wnioskodawca planuje opracować i wdrożyć nową usługę edukacyjną. Jednym z etapów wdrażania będzie realizacja pilotażu usługi w placówce edukacyjnej (szkolenia dla nauczycieli i realizacja przez nich zajęć, a następnie ewaluacja). Czy ION uzna takie działanie za wsparcie udzielane szkole lub placówce edukacyjnej, niedozwolone w projekcie?

Kryteria oceny naboru

Zgodnie z definicją kryterium specyficznego dostępu nr 5 „Wsparcie w projekcie jest skierowane do organizacji społeczeństwa obywatelskiego, w szczególności do przedstawicieli (osób zatrudnionych w organizacjach, współpracujących na podstawie umów cywilnoprawnych oraz wolontariuszy) organizacji społeczeństwa obywatelskiego, posiadających siedzibę na obszarze województwa lubelskiego (…) Wsparcie przewidziane w projekcie nie może dotyczyć szkoły lub placówki oświatowej w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r., poz. 737 z późn. zm.)”. Przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie.

Ostateczna ocena kwalifikowalności wydatków w kontekście ich niezbędności i osiągnięcia zaplanowanych celów i założonych wskaźników oraz spełnienia kryteriów wyboru projektów, dokonywana jest na etapie oceny formalno-merytorycznej projektu na podstawie całościowych zapisów wniosku o dofinansowanie projektu.

Data zadania pytania: 30.04.2025
Data udzielenia odpowiedzi: 07.05.2025

Pytanie wystepuje w następujących naborach