Zgodnie z pkt.3.2 Typy projektów ppkt. 22 Regulaminu wyboru projektów w ramach naboru FELU.10.05-IZ.00-001/24 „Wsparcie w zakresie cyfryzacji danej szkoły lub placówki poprzedzone jest samooceną wykonaną przez szkołę lub placówkę, jej kadrę i uczniów przy wykorzystaniu narzędzia SELFIE”. Czy w przypadku objęcia projektem przedszkoli w zakresie cyfryzacji konieczne jest przeprowadzenie badania SELFIE w przedszkolu? Poziom kształcenia określany na platformie SELFIE zaczyna się od kształcenia podstawowego (nie ma możliwości wybrania poziomu edukacji przedszkolnej), dodatkowo dzieci uczęszczające do przedszkola nie potrafią czytać i nie ma możliwości, aby odpowiedziały na pytania dotyczące poziomu wykorzystywania narzędzi i rozwiązań cyfrowych. Proszę o informację czy w przypadku przedszkoli będzie wymagany raport z samooceny SELFIE.”

Kwestie merytoryczne

Zgodnie z zapisami Szczegółowego Opisu Priorytetów Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 (Wersja SZOP.FELU013 z dnia 1-07-2024 r.), w warunkach udzielenia wsparcia w ramach Działania 10.2 Edukacja przedszkolna nie zawarto wymogu dotyczącego przeprowadzania samooceny przy wykorzystaniu narzędzia SELFIE. Jak wskazano w cytowanym w pytaniu punkcie 3.2 Typy projektów ppkt 22 Regulaminu wyboru projektów w ramach naboru FELU.10.05-IZ.00-001/24 wymóg ten dotyczy typu projektu 4 Programy rozwojowe szkół kształcenia ogólnego oraz typu projektu 5 Programy rozwojowe szkół kształcenia zawodowego.

W związku z powyższym, placówki przedszkolne nie są zobowiązane do przeprowadzania samooceny przy użyciu narzędzia SELFIE w ramach wsparcia edukacji przedszkolnej (typ projektu 3 Programy rozwojowe OWP). Wobec braku wymogu korzystania z narzędzia SELFIE w odniesieniu do edukacji przedszkolnej nie jest również wymagany raport z samooceny SELFIE.

Data zadania pytania: 14.11.2024
Data udzielenia odpowiedzi: 20.11.2024

Pytanie wystepuje w następujących naborach