Zgodnie z wykazem pojęć zawartym w regulaminie konkursu zdefiniowano pojęcie kompetencji. kompetencje – wyodrębnione zestawy efektów uczenia się / kształcenia, które zostały sprawdzone w procesie walidacji w sposób zgodny z wymaganiami ustalonymi dla danej kompetencji, odnoszącymi się w szczególności do składających się na nią efektów uczenia się. Fakt nabycia kompetencji jest weryfikowany w ramach następujących etapów: a) ETAP I – Zakres – zdefiniowanie w ramach wniosku o dofinansowanie (w przypadku projektów) lub usługi (w przypadku Podmiotowego Systemu Finansowania) grupy docelowej do objęcia wsparciem oraz zakresu tematycznego wsparcia, który będzie poddany ocenie, b) ETAP II – Wzorzec – określony przed rozpoczęciem form wsparcia i zrealizowany w projekcie/usłudze standard wymagań, tj. efektów uczenia się, które osiągną uczestnicy w wyniku przeprowadzonych działań (wraz z informacjami o kryteriach i metodach weryfikacji tych efektów). Sposób (miejsce) definiowania informacji wymaganych w etapie II powinien zostać określony przez instytucję organizującą konkurs/przeprowadzającą nabór projektów, c) ETAP III – Ocena – przeprowadzenie weryfikacji na podstawie kryteriów opisanych we wzorcu (etap II) po zakończeniu wsparcia udzielonego danej osobie, przy zachowaniu rozdzielności funkcji pomiędzy procesem kształcenia i walidacji (np. walidacja jest prowadzona przez zewnętrzny podmiot w stosunku do instytucji szkoleniowej lub w jednej instytucji szkoleniowej proces walidacji jest prowadzony przez inną osobę aniżeli proces kształcenia), d) ETAP IV – Porównanie – porównanie uzyskanych wyników etapu III (ocena) z przyjętymi wymaganiami (określonymi na etapie II efektami uczenia się) po zakończeniu wsparcia udzielanego danej osobie. Nabycie kompetencji potwierdzone jest uzyskaniem dokumentu zawierającego wyszczególnione efekty uczenia się odnoszące się do nabytej kompetencji. Przez efekty uczenia się należy rozumieć wiedzę, umiejętności oraz kompetencje społeczne nabyte w edukacji formalnej, edukacji pozaformalnej lub poprzez uczenie się nieformalne, zgodne z ustalonymi dla danej kwalifikacji lub kompetencji wymaganiami. W kryterium specyficznym dostępu nr 10 wskazano, że projekt musi zakładać podnoszenie kwalifikacji / kompetencji kadry OWP. Proszę o wyjaśnienie, czy w trakcie oceny wniosku będzie oceniana zgodność opisu uzyskania kompetencji/kwalifikacji kadry OWP z definicją kompetencji i sposobu weryfikacji ich osiągnięcia zawartą we wniosku, tj. czy Wnioskodawca powinien opisać 4 etapy weryfikacji uzyskania kompetencji zarówno w opisie zadania jak i w opisie sposobu weryfikacji wskaźników projektu? Jeśli tak, wnoszę o zwiększenie limitu znaków na opis zadań i opisy sposobu weryfikacji wskaźników w generatorze SOWA, gdyż sama definicja słownikowa wskazana w regulaminie zawiera ponad 2000 znaków.

Kwestie merytoryczne

Zgodnie z brzmieniem kryterium specyficznego dostępu nr 10 formy podnoszenia kwalifikacji / kompetencji kadr OWP kończą się dokumentem potwierdzającym zdobycie przez uczestników projektu kwalifikacji/ kompetencji, zgodnie z definicją wskaźnika „Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu” zawartego w Liście Wskaźników Kluczowych 2021-2027 – EFS+. W przypadku uzyskania kompetencji przez uczestnika projektu ION rekomenduje, aby Wnioskodawca w treści wniosku o dofinansowanie projektu zadeklarował zgodność nabycia kompetencji z definicją wskaźnika „Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu”.

Data zadania pytania: 17.01.2024
Data udzielenia odpowiedzi: 17.01.2024

Pytanie wystepuje w następujących naborach