DLA KOGO

Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest podmiot, którego przedsięwzięcie zostało zidentyfikowane w strategii terytorialnej, będącej podstawą realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT). Wsparcie edukacji w ramach ZIT ma na celu realizację projektów wynikających ze strategii terytorialnych opracowanych przez władze lokalne przy zastosowaniu zasady partnerstwa i współpracy ukierunkowanych na zmiany strukturalne danego obszaru, zgodnie z priorytetami Unii Europejskiej (UE) oraz celami zdefiniowanymi na poziomie krajowym w Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego 2030 oraz regionalnym w Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego do 2030 roku.

Szkolenie pn. „Aplikowanie o środki na dofinansowanie projektu w ramach naboru nr FELU.10.05-IZ.00-001/24 - Wsparcie edukacji w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych – 06.08.2024 r.”

Z uwagi na duże zainteresowanie niniejszym szkoleniem, Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego (DW EFS) Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie, zaprasza w dniu 06.08.2024 r. w godzinach 9.00 – 15.00 na kolejne "Szkolenie w ramach Działania 10.5 Wsparcie edukacji w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych". (II termin)

W ramach przedmiotowego naboru wsparcie dedykowane będzie poniższym typom projektów:

  1. Tworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego i związanej z tym bazy lokalowej i dydaktycznej.
  2. Unowocześnianie istniejącej bazy lokalowej i dydaktycznej w zakresie edukacji włączającej przedszkolnej.
  3. Programy rozwojowe OWP, uwzględniające m.in.:
  1. poprawę dostępności OWP,
  2. dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wychowawcze oraz specjalistyczne,
  3. pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci, rodziców/opiekunów i nauczycieli, w tym w zakresie stymulowania rozwoju dziecka, rozwijania kompetencji wychowawczych i opiekuńczych, działania na rzecz usprawniania relacji i współpracy kadry z rodzicami/opiekunami,
  4. doskonalenie zawodowe kadry OWP (w tym nauczycieli i kadr zarządzających), w szczególności w zakresie pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z dziećmi zdolnymi i z dziećmi z niepełnosprawnościami, podnoszenie jakości systemu zarządzania OWP.
  1. Programy rozwojowe szkół kształcenia ogólnego, uwzględniające m.in.:
  1. dostosowanie szkół i realizowanego nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz do potrzeb nauczycieli z niepełnosprawnościami, w tym upowszechnienie modelu dostępnej szkoły;
  2. organizację i realizację dodatkowej oferty dydaktycznej, przyczyniającej się do rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych, umiejętności podstawowych, przekrojowych i zawodowych niezbędnych na rynku pracy, w tym kompetencji cyfrowych, zielonych oraz rozwijającej talenty i zainteresowania uczniów (w tym uczniów ze środowisk defaworyzowanych i zdolnych);
  3. rozwój umiejętności uczniów poprzez wsparcie potencjału dydaktycznego szkół,
  4. organizację i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów (w tym realizację zajęć rewalidacyjnych), wsparcie rodziców/opiekunów prawnych uczniów i nauczycieli w zakresie stymulowania rozwoju ucznia oraz doskonalenia umiejętności wychowawczych, a także zwiększenie kompetencji kadr oświaty w zakresie zapobiegania przemocy i dyskryminacji;
  5. doradztwo edukacyjno-zawodowe lub zawodowe dla uczniów (w tym indywidualne oraz na każdym etapie kształcenia zajęcia zawodoznawcze u pracodawców);
  6. współpracę szkół ponadpodstawowych z uczelniami i pracodawcami, w szczególności organizację staży dla uczniów u pracodawców;
  7. wsparcie uczniów szkół ponadpodstawowych w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień i kwalifikacji zwiększających ich szanse na rynku pracy, w tym kompetencji cyfrowych;
  8. doskonalenie zawodowe nauczycieli, w tym w ramach szkoły ćwiczeń;
  9. podnoszenie jakości systemu zarządzania szkołami i placówkami oświatowymi, w tym kompetencji kadry zarządzającej;
  10. wdrażanie nowych, innowacyjnych form nauczania.

5. Programy rozwojowe szkół kształcenia zawodowego, uwzględniające m.in.:

  1. współpracę szkół i centrów kształcenia zawodowego i ustawicznego z pracodawcami i uczelniami w celu zwiększenia potencjału szkół, w szczególności poprzez organizację zajęć dla uczniów,
  2. dodatkowe zajęcia specjalistyczne umożliwiające uczniom uzyskiwanie i uzupełnianie wiedzy i umiejętności zawodowych, w szczególności w zakresie zielonej transformacji oraz kompetencji cyfrowych,
  3. wsparcie nauczycieli (w tym nauczycieli zawodu) oraz instruktorów praktycznej nauki zawodu w zakresie uzyskiwania uprawnień/kwalifikacji do nauczania zawodu, w zakresie odbywania staży/szkoleń branżowych,
  4. wsparcie osób posiadających przygotowanie zawodowe uznane przez dyrektora szkoły lub placówki za odpowiednie do prowadzenia zajęć z zakresu kształcenia zawodowego w zakresie uzyskiwania uprawnień/kwalifikacji do nauczania zawodu, w zakresie odbywania staży/szkoleń branżowych,
  5. dostosowanie szkół i realizowanego nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz do potrzeb nauczycieli z niepełnosprawnościami, w tym upowszechnienie modelu dostępnej szkoły,
  6. organizację i realizację dodatkowej oferty dydaktycznej, przyczyniającej się do rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych, umiejętności podstawowych, przekrojowych i zawodowych niezbędnych na rynku pracy, w tym kompetencji cyfrowych, zielonych oraz rozwijającej talenty i zainteresowania uczniów (w tym uczniów ze środowisk defaworyzowanych i zdolnych),
  7. rozwój umiejętności uczniów poprzez wsparcie potencjału dydaktycznego szkół,
  8. organizację i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów (w tym realizację zajęć rewalidacyjnych), wsparcie rodziców/opiekunów prawnych uczniów i nauczycieli w zakresie stymulowania rozwoju ucznia oraz doskonalenia umiejętności wychowawczych, a także zwiększenie kompetencji kadr oświaty w zakresie zapobiegania przemocy i dyskryminacji;
  9. doradztwo edukacyjno-zawodowe lub zawodowe dla uczniów (w tym indywidualne oraz na każdym etapie kształcenia zajęcia zawodoznawcze u pracodawców);
  10. współpracę szkół ponadpodstawowych z uczelniami i pracodawcami, w szczególności organizację staży dla uczniów u pracodawców;
  11. wsparcie uczniów szkół ponadpodstawowych w zakresie zdobywania dodatkowych uprawnień i kwalifikacji zwiększających ich szanse na rynku pracy, w tym kompetencji cyfrowych;
  12. doskonalenie zawodowe nauczycieli, w tym w ramach szkoły ćwiczeń;
  13. podnoszenie jakości systemu zarządzania szkołami i placówkami oświatowymi, w tym kompetencji kadry zarządzającej;
  14. wdrażanie nowych, innowacyjnych form nauczania.

Szkolenie odbędzie się w Departamencie Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego, ul. Czechowska 19, 20-072 Lublin, sala 100.

Rejestracja trwa do dnia 26.07.2024 r.

Zapraszamy do kontaktu - pracownik Oddziału Koordynacji tel. +48 81 4781 496.

Ważne informacje

Szkolenie jest bezpłatne.

Prosimy o zapoznanie się z klauzulą informacyjną RODO, dotyczącą przetwarzania danych osobowych dostępną pod adresem: https://funduszeue.lubelskie.pl/strony/dane-osobowe/klauzula-informacyjna-szkolenia/

Nie przesyłamy potwierdzeń, wypełnienie i wysłanie formularza jest równoznaczne z zakwalifikowaniem się na Szkolenie.

6.08
Wt | 09:00
Szkolenie
Stacjonarnie
Do 15:00
Czechowska 19
20-072 Lublin
sala 100 na 1 piętrze

Organizator

Punkt Kontaktowy - Departament Wdrażania EFS w UMWL