Bardzo proszę o informację dotyczącą uzupełnienia pola "Analiza rynku" w zał. BIZNES PLAN, części Specyfikacja B+R oraz Specyfikacja komponentu wdrożeniowego Ile ofert jest minimalnie wymaganych w przypadku zakupu środków trwałych? Jak powinno wyglądać szacowanie w przypadku wydatku w formie rat leasingowych?

W Biznes Planie w części opisowej w zakładce Specyfikacja B+R w kolumnie analiza rynku wnioskodawca zgodnie z instrukcją powinien opisać sposób „przeprowadzenia rozeznania rynku oraz wskazać źródło danych, na podstawie których oszacowano kwoty poszczególnych wydatków. Należy wskazać podmiot/podmioty, które w swojej ofercie sprzedaży posiadają środki trwałe/wartości niematerialne i prawne/usługi oraz inne zasoby opisane w projekcie oraz wskazać jaka jest cena tych wydatków w ofercie sprzedaży wskazanego podmiotu/podmiotów. W celu potwierdzenia, że oszacowane przez wnioskodawcę ceny nabycia wszystkich kosztów stanowią ceny rynkowe wnioskodawca może dodatkowo przedłożyć dodatkowe dokumenty np. pozyskane przez wnioskodawcę oferty cenowe producentów/sprzedawców, ogólnodostępne cenniki sprzedaży podmiotów oferujących dane urządzenie/wartości niematerialne i prawne/usługi/inne zasoby lub inne dodatkowe dokumenty.”

W celu uznania, że koszty są racjonalne i efektywne szacowania należy dokonać w oparciu o co najmniej dwie oferty cenowe (dotyczy również leasingu), chyba, że z uwagi na specyfikację wydatku nie ma możliwości pozyskania dwóch ofert (w takim przypadku należy przedstawić szczegółowe wyjaśnienia).

W celu potwierdzenia analizy rynku wnioskodawca może dodatkowo dołączyć otrzymane oferty.

Data zadania pytania: 29.06.2023
Data udzielenia odpowiedzi: 29.06.2023

Pytanie wystepuje w następujących naborach