Czy przedmiotem projektu może być promocja produktu na rynkach zagranicznych (zgodnie z katalogiem kosztów kwalifikowanych), który obecnie jest przedmiotem projektu badawczo-rozwojowego? Projekt badawczo – rozwojowy dotyczy opracowania tego produktu. W listopadzie br. jego realizacja się zakończy. W tej chwili trwają testy końcowe produktu. Produkt w grudniu 2023 roku będzie mógł być wdrożony do działalności. Jednocześnie firma będzie chciała promować również drugi produkt, który jest już w ofercie firmy.

Kwestie merytoryczne

Zgodnie z zał. nr 8 do Regulaminu w ramach kryterium merytorycznego technicznego „Wykonalność techniczna i organizacyjna projektu” ocenie podlega czy wybrany wariant realizacji projektu jest wykonalny organizacyjnie, technicznie i pod względem zasobów osobowych zgodnie z proponowanym harmonogramem. W przypadku produktu, który na moment składania dokumentacji i jej oceny nie istnieję, odpowiedź w ww. Kryterium jest negatywna. Mając na uwadze powyższe nie może być przedmiotem projektu promocja nieistniejącego jeszcze produktu, tym bardziej będącego przedmiotem projektu badawczego, które to projekty mogą kończyć się niepowodzeniem i brakiem finalnego produktu możliwego do komercjalizacji. Projekt może natomiast dotyczyć produktu, który jest już w ofercie firmy.

Data zadania pytania: 09.10.2023
Data udzielenia odpowiedzi: 09.10.2023

Pytanie wystepuje w następujących naborach