Czy wpisanie do wniosku udziału w międzynarodowych targach np. we Francji jest jednoznaczne z wyborem tego kraju jako docelowego do internacjonalizacji produktu? Czy można wskazać udział w międzynarodowych targach np. we Włoszech, Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz w Norwegii, a jako nowy rynek, na którym wnioskodawca chce rozpocząć sprzedaż produktu, wskazać jeden, zupełnie inny kraj, np. Francję? Czy można uczestniczyć w targach międzynarodowych w kraju, w którym wnioskodawca ma już odnotowaną sprzedaż?

Dokumenty

Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów do dofinansowania wyjazdy na targi mogą być realizowane w dowolnym Państwie i nie ma wymogu, aby targi branżowe odbywały się na nowym rynku dla wnioskodawcy, na którym nie prowadzi działalności, jak również nie ma wymogu aby kontakty/kontrakty biznesowe dotyczyły wyłącznie kontrahentów ze wskazanych nowych rynków. Ponadto nie ma wymogu wejścia na nowy rynek (kwestia ta jest promowana dodatkowymi punktami). Jeżeli jednak wnioskodawca zadeklaruje wejście na nowy rynek musi wykazać związek między wydarzeniami, w których uczestniczy a wskazanym rynkiem (np. jeżeli wnioskodawca będzie w wstanie uzasadnić, że udział w targach w Norwegii przyczyni się do wejścia na rynek we Francji to udział w tych targach może być co do zasady kwalifikowalny).

Data zadania pytania: 19.02.2024
Data udzielenia odpowiedzi: 19.02.2024

Pytanie wystepuje w następujących naborach