Zgodnie z treścią Regulaminu wyboru projektów Rozdz. 4.5 Limity i ograniczenia w zakresie możliwości uzyskania wsparcia, pkt.: 3.: „Obligatoryjnym zadaniem w projekcie jest udział wnioskodawcy w międzynarodowych targach i/lub wystawach w charakterze wystawcy. Udział wnioskodawcy w misjach gospodarczych jest możliwy wyłącznie jako dodatkowe zadanie w projekcie, jeżeli projekt zakłada udział wnioskodawcy jako wystawcy w targach i wystawach o charakterze międzynarodowym”.
Ponadto zgodnie z definicją „misji gospodarczej” wskazaną w Regulaminie „Udział w misji jest możliwy wyłącznie, jeżeli projekt obejmuje również udział wnioskodawcy w charakterze wystawcy w targach i/lub wystawach międzynarodowych - maksymalny limit uczestników danej misji wynosi 3 osoby”.
Zapisy Regulaminu wyboru projektów nie stoją w sprzeczności z zapisami Kryteriów wyboru projektów. Zgodnie z definicją kryterium specyficznego nr 2 ocenie podlegać będzie czy projekt dotyczy udziału wnioskodawcy jako wystawcy w międzynarodowych targach i/lub wystawach i/lub udziału w misjach gospodarczych zagranicznych lub międzynarodowych odbywających się na terenie RP, co oznacza weryfikację czy wnioskodawca zaplanował wyłącznie tego typu działania w ramach projektu. Niemniej jednak, zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów internacjonalizacja powinna obejmować obligatoryjnie udział wnioskodawcy jako wystawcy w targach i/lub wystawach o charakterze międzynarodowym oraz jako dodatkowe działanie może obejmować udział wnioskodawcy w misjach gospodarczych i powyższa kwestia podlega ocenie w kryterium czy projekt jest zgodny z typem projektu wspieranym w ramach Działania zgodnie z Regulaminem wyboru.
Data zadania pytania: 13.02.2024
Data udzielenia odpowiedzi: 13.02.2024