Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie ogłasza nabór w ramach działania
8.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa
Wyniki
EFS+
FELU.08.01-IP.02-001/23

Działania 8.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa (typ projektu 1,3,4)

14.05.2024

Wykaz zawartych umów

14.05.2024

Wynik oceny formalno-merytorycznej

Informacja dotycząca zatwierdzenia wyników oceny formalno-merytorycznej w ramach naboru nr FELU.08.01-IP.02-001/23, Działania 8.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa, Priorytetu VIII Zwiększanie spójności społecznej programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.
Instytucja Pośrednicząca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 28 grudnia 2023 roku Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr DXXXIV/9424/2023 w sprawie zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie oceny formalno-merytorycznej w ramach naboru nr FELU.08.01-IP.02-001/23, Działania 8.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa, Priorytetu VIII Zwiększanie spójności społecznej programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 zatwierdził: Listę projektów zakwalifikowanych do etapu negocjacji oraz Listę projektów, które zostały negatywnie ocenione na etapie oceny formalno-merytorycznej.

17.07.2023

Zestawienie złożonych wniosków

W odpowiedzi na nabór konkurencyjny nr FELU.08.01-IP.02-001/23 w okresie od 28.06.2023 r. do 10.07.2023 r. zostały złożone 182 wnioski o dofinansowanie za pośrednictwem SOWA EFS.

Szczegóły naboru

DLA KOGO

  • Administracja publiczna
  • Służby publiczne
  • Organizacje społeczne i związki wyznaniowe
  • Partnerzy społeczni

Uszczegółowienie typów Wnioskodawców znajduje się w Regulaminie wyboru projektów Działania 8.1 Aktywizacja społeczna i zawodowa (typ projektu 1,3,4).

NA CO

  • Działania na rzecz promowania równości szans i aktywnego udziału w życiu społecznym
  • Metody integracji z rynkiem pracy oraz powrotu na rynek pracy osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji

W ramach naboru wsparcie może zostać udzielone wyłącznie w ramach następującego typu projektów (zgodnie z typami projektów określonymi w SZOP):

Typ 1

Kompleksowe programy na rzecz aktywizacji społecznej i zawodowej osób, rodzin, środowisk lokalnych zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz osób biernych zawodowo, w szczególności osób defaworyzowanych na rynku pracy, wykorzystujące instrumenty aktywizacji społecznej, zawodowej, edukacyjnej i zdrowotnej oraz wsparcie towarzyszące w postaci: poprawy kompetencji w zakresie spędzania czasu wolnego i rekreacji oraz uczestnictwa w kulturze, a także poprawy warunków mieszkaniowych, w tym w ramach podmiotów reintegracyjnych (CIS i KIS) włącznie z tworzeniem nowych podmiotów.

Typ 3

Podnoszenie świadomości na temat przepisów i polityk antydyskryminacyjnych; współpraca ze społecznościami lokalnymi, społeczeństwem obywatelskim (w tym organizacjami pozarządowymi) i Partnerami społecznymi w celu zwalczania dyskryminacji, w tym działania promocyjne, kampanie informacyjne i inicjatywy informacyjne z udziałem „ambasadorów” (osób uznanych i szanowanych w społeczności docelowej).

Typ 4

Projekty bezpośrednio związane ze zwalczaniem wszelkich form dyskryminacji – stworzenie systemu wsparcia dla osób dyskryminowanych (np. ofiar mowy nienawiści lub przemocy ze względu na orientację seksualną, pochodzenie etniczne, niepełnosprawność i inne powody).

Klauzula informacyjna dla wnioskodawców oraz beneficjentów

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwane dalej „RODO” informuję, że

  1. Administratorem danych, który odpowiada za przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych, jest Instytucja Pośrednicząca – Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie z siedzibą przy ul. Obywatelska 4, 20-092 Lublin, www.wuplublin.praca.gov.pl sekretariat@wup.lublin.pl.
  2. Administrator danych osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych osobowych. Z Inspektorem można się kontaktować pod adresem: ul. Obywatelska 4, 20-092 Lublin (adres e-mail: ochronadanych@wup.lublin.pl).
  3. Podstawami prawnymi przetwarzania Pani/Pana danych osobowych są:
  • art. 6 ust. 1 lit. c, art.10 RODO oraz w zw. z art. 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1060 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Funduszu Spójności, Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji i Europejskiego Funduszu Morskiego, Rybackiego i Akwakultury, a także przepisy finansowe na potrzeby tych funduszy oraz na potrzeby Funduszu Azylu, Migracji i Integracji, Funduszu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Instrumentu Wsparcia Finansowego na rzecz Zarządzania Granicami i Polityki Wizowej,
  • art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą przed zawarciem umowy - w razie wyboru Pana/Pani projektu do dofinansowania skutkującego podjęciem działań zmierzających do zawarcia umowy oraz jej zawarcia,
  1. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w związku z ubieganiem się o dofinansowanie projektu w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, dalej FEL 2021-2027, a w przypadku otrzymania dofinansowania również w związku z realizacją projektu w ramach FEL 2021-2027. Pani/Pana dane będą przetwarzane w szczególności w następujących celach:
  • prowadzenia naboru i oceny wniosków o dofinansowanie,
  • zawierania z wnioskodawcami umów o dofinansowanie projektu,
  • rozliczania projektów oraz zlecenie płatności,
  • monitorowania realizacji wdrażanych celów szczegółowych,
  • prowadzenia kontroli projektów,
  • weryfikacji i poświadczenie wydatków,
  • rozliczania wydatków,
  • nakładania korekt finansowych,
  • odzyskiwania kwot podlegających zwrotowi,
  • zgłaszania podmiotów podlegających wykluczeniu,
  • wykrywania i raportowania o nieprawidłowościach,
  • prowadzenie sprawozdawczości oraz monitorowania postępów w realizacji wdrażanych celów szczegółowych,
  • ewaluacji Programu,
  • przechowywania wszystkich dokumentów dotyczących projektów, wydatków, kontroli i audytów wymaganych do zapewnienia właściwej ścieżki audytu.
  1. Dane mogą być udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa w tym Instytucji Koordynującej Umowę Partnerstwa (minister właściwy ds. rozwoju regionalnego), ministrowi właściwemu ds. finansów publicznych, instytucji audytowej, a także podmiotom, którym wymienione podmioty powierzyły realizację zadań na podstawie odrębnej umowy, w zakresie niezbędnym do realizacji ich zadań wynikających z przepisów ustawy wdrożeniowej oraz podmiotom świadczącym usługi na rzecz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Lublinie z zastrzeżeniem zapewnienia odpowiedniej ochrony danych osobowych.
  2. Podmioty, o których mowa w pkt. 5 udostępniają sobie nawzajem dane osobowe niezbędne do realizacji ich zadań, w szczególności systemów teleinformatycznych.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów, o których mowa w pkt 4, do czasu rozliczenia programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 oraz zakończenia archiwizacji dokumentacji.
  4. Ma Pani/Pan prawo żądać dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania oraz ograniczenia ich przetwarzania.
  5. Pani/ Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej;
  6. W oparciu o dane osobowe przetwarzane w ramach FEL 2021-2027, IP WUP nie będzie podejmować wobec osób, których dane dotyczą zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych narusza przepisy RODO.
  8. Podanie danych osobowych, wskazanych w art. 87 ustawy wdrożeniowej, wymienionych we wniosku o dofinansowanie, wnioskach o płatność oraz innych formularzach uzupełnianych w CST2021 jest wymogiem ustawowym a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości złożenia danego wniosku lub realizacji czynności, do której są one wymagane. W przypadku zawierania umowy o dofinansowanie projektu podanie danych osobowych jest warunkiem jej zawarcia, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości jej zawarcia.
  9. Wnioskodawca/beneficjent na podstawie art. 87 ust. 1 w zw. z art. 88 ustawy wdrożeniowej jest odrębnym administratorem w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, w związku z czym spoczywają na nim wszystkie obowiązki wynikające ze wskazanego aktu prawnego oraz innych przepisów dotyczących przetwarzania danych osobowych, w tym wypełnianie obowiązku informacyjnego.

Jak się ubiegać

Jak składać wniosek?

Online

Wniosek o dofinansowanie projektu należy opracować z wykorzystaniem generatora wniosków o dofinansowanie w SOWA EFS, który jest narzędziem informatycznym przeznaczonym do obsługi procesu ubiegania się o środki pochodzące z EFS+. Aplikacja dostępna jest za pośrednictwem strony internetowej: SOWA EFS.

Przy opracowywaniu wniosku należy korzystać z Instrukcji użytkownika Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych Europejskiego Funduszu Społecznego (SOWA EFS) dla wnioskodawców/beneficjentów dostępnych na wyżej wskazanej stronie internetowej.

Wniosek o dofinansowanie jest składany wyłącznie w formie elektronicznej, oznacza to, iż ION nie może przyjąć wniosku złożonego w inny sposób, w tym w postaci papierowej, zgodnie z art. 52 ust. 1 ustawy.

Instytucja ogłaszająca nabór

Lublin, ul. Obywatelska 4

Oni odpowiedzą na Twoje pytania

Punkt kontaktowy Funduszy Europejskich Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Lublinie
Lublin, ul. Obywatelska 4, pok. 330
  • Należy opierać się na definicji która odwołuje się do obowiązujących na gruncie polskiego prawa ustaw. Osoby wykluczone społecznie: a) osoby lub rodziny korzystające ze świadczeń z pomocy społecznej zgodnie z ustawą z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej lub kwalifikujące się do objęcia wsparciem pomocy społecznej, tj. spełniające co najmniej jedną z przesłanek określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej; b) osoby, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym; c) osoby przebywające w pieczy zastępczej lub opuszczające pieczę zastępczą oraz rodziny przeżywające trudności w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych, o których mowa w ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej; d) osoby nieletnie, wobec których zastosowano środki zapobiegania i zwalczania demoralizacji i przestępczości zgodnie z ustawą z dnia 26 października 1982 r. o postępowaniu w sprawach nieletnich (Dz. U. z 2018 r. poz. 969); e) osoby przebywające w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2018 r. poz. 1457, z późn. zm.); f) osoby z niepełnosprawnością – osoby z niepełnosprawnością w rozumieniu wytycznych ministra właściwego ds. rozwoju regionalnego dotyczących realizacji zasad równościowych w ramach funduszy unijnych na lata 2021-2027 lub uczneń albo dziecko wlub dzieci i młodzież posiadająca orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych wydawane ze względu na niepoełnosprawność intelektualną w stopniu głębokim, orzeczenia uczniów, dziecki lub młodzieży wydawane są przez zespół orzekający działający w publicznej poradni psychologiczno-pdedagigicznej,w tym poradni specjalistycznej, g) członkowie gospodarstw domowych sprawujący opiekę nad osobą z niepełnosprawnością, o ile co najmniej jeden z nich nie pracuje ze względu na konieczność sprawowania opieki nad osobą z niepełnosprawnością; h) osoby potrzebujące wsparcia w codziennym funkcjonowaniu; i) osoby bezdomne lub dotknięte wykluczeniem z dostępu do mieszkań w rozumieniu Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków EFS+ w regionalnych programach na lata 2021-2027 j) osoby odbywające kary pozbawienia wolności; k) osoby korzystające z PO PŻ.

    Data zadania pytania: 04.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 04.07.2023
  • Zgodnie z zapisami Kryterium premiującego nr 4: "Co najmniej 45% uczestników projektu będzie poszukiwało pracy po zakończeniu udziału w projekcie", wartość 45% należy odnosić do ogółu liczby uczestników projektu.

    Data zadania pytania: 04.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 04.07.2023
  • W perspektywie finansowej 2021-2027 instytucje zobowiązane zostały do utworzenia Szczegółowego Opisu Priorytetów w formie elektronicznej. W dokumencie tym ograniczony został limit dostępnych znaków. Z uwagi na te ograniczenia nazwy szczegółowe związane z typem beneficjenta zostały przyporządkowane do typów głównych beneficjentów. Słowniki SZOP klasyfikują instytucje rynku pracy z wskazane w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004 r. jako służby publiczne. Instytucjami rynku pracy realizującymi zadania określone w ustawie są:
    publiczne służby zatrudnienia; Ochotnicze Hufce Pracy; agencje zatrudnienia; instytucje szkoleniowe; instytucje dialogu społecznego; instytucje partnerstwa lokalnego.

    Data zadania pytania: 04.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 04.07.2023
  • Działania podejmowane w ramach współpracy przyjmują postać międzynarodowych partnerskich projektów prowadzonych w trzech rodzajach programów. Są to:
    Programy współpracy międzyregionalnej - mają na celu wzmocnienie rozwoju regionalnego UE poprzez rozpowszechnianie dobrych praktyk i wiedzy eksperckiej, a także promowanie wymiany doświadczeń.
    Programy współpracy transgranicznej – realizowane na obszarach przygranicznych państw ze sobą sąsiadujących. Te programy wspierają zatrudnienie, mobilność pracowników, włączenie społeczne, integrację społeczności ponad granicami, rozwój wspólnych systemów kształcenia i szkolenia zawodowego.
    Programy współpracy transnarodowej – dotyczą większej części terytorium UE, a także państw spoza Unii, np.: Region Morza Bałtyckiego. Wzmacniają one potencjał instytucji i administracji publicznej poprzez opracowanie i koordynację strategii makroregionalnych i morskich. Wobec powyższego,aby spełnić wymagania określonego kryterium premiujacego Wnioskodawca powinien rozważyć, czy może wylegitymować się doświadczeniem lub wykazać się prowadzeniem działań na rzecz grupy docelowej planowanej do objęcia wsparciem i/lub realizacji zadań analogicznych do planowanych w projekcie w powyzej opisanym zakresie/obszarze.

    Data zadania pytania: 04.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 04.07.2023
  • W projektach, w których warunkiem kwalifikowalności uczestnika projektu jest status osoby biernej zawodowo, dokumentem, potwierdzającym kwalifikowalność uczestnika, jest zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) lub potwierdzenie wygenerowane z Platformy Usług Elektronicznych ZUS, potwierdzające status tych osób jako biernych zawodowo w dniu jego wydania (zaświadczenie/potwierdzenie obejmuje np. brak tytułu do odprowadzania składek na ubezpieczenia społeczne w związku z zatrudnieniem lub wykonywaniem innej pracy zarobkowej; o zaświadczenie z ZUS można ubiegać się składając np. wniosek na druku US-7 lub poprzez Platformę Usług Elektronicznych ZUS). Zaświadczenia te, uznaje się za ważne przez okres 30 dni od dnia ich wydania. Rozpoczęcie wsparcia przez uczestnika projektu, którego kwalifikowalność została potwierdzona zaświadczeniem, powinno nastąpić nie później niż 30 dni od dnia wystawienia zaświadczenia. Uczestnik projektu nie składa zaświadczenia, jeżeli beneficjent posiada dostęp do danych w systemie teleinformatycznym ZUS niezbędnych do potwierdzenia jego kwalifikowalności. Beneficjent samodzielnie przeprowadza weryfikację kwalifikowalności uczestnika projektu, co dokumentuje w postaci elektronicznej, np. wydrukami (do pliku) z systemu teleinformatycznego. W związku z powyższym ION rekomenduje potwierdzanie statusu na rynku pracy na podstawie zaświadczeń urzędowych. W wyjątkowych sytuacjach, w których nie można uzyskać zaświadczenia status ten może zostać potwierdzony oświadczeniem, ale Wnioskodawca powinien zweryfikować ten fakt poprzez wgląd w dokumenty potencjalnego uczestnika np. w przypadku przerwy w zatrudnieniu wynikającej z obowiązku opiekuńczego związanego z urodzeniem dziecka lub opieką nad osobą zależną może to być akt urodzenia dziecka czy umowa z ośrodkiem pomocy społecznej o opiece nad osoba niesamodzielną itp. Wgląd w dokumenty powinien zostać udokumentowany w formie notatki służbowej sporządzonej przez Wnioskodawcę/Beneficjenta.

    Data zadania pytania: 04.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 04.07.2023
  • Zgodnie z SZOP w Działaniu 8.1 grupę docelową projektów stanowią organizacje społeczeństwa obywatelskiego, osoby bierne zawodowo, osoby lub rodziny wykluczone społecznie, zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym i ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne), osoby opuszczające zakłady karne, osoby z niepełnosprawnościami i ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne), osoby, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym, partnerzy społeczni. Rodzice oraz dzieci wpiszą się w grupę docelową jako rodzina. Jednakże jako Uczestnik projektu wykazana powinna być osoba dorosła, co nie wyklucza, aby wsparciem towarzyszącym zostały objęte niepełnoletnie dzieci Uczestnika.

    Data zadania pytania: 04.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 04.07.2023
  • Zgodnie z SZOP Typ 1 projektów zakłada kompleksowe programy na rzecz aktywizacji społecznej i zawodowej osób, rodzin, środowisk lokalnych zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznyn oraz osób biernych zawodowo, w szczególności odób defaworyzowanych na rynku pracy, wykorzystujące intrumenty aktywozacji społecznej, zawodowej, edukacyjnej i zdrowotnej oraz wsparcie towarzyszące w postaci: poprawy kompetencji w zakresie spędzaania czasu wolnego i rekreacji oraz uczestnictwa w kulturze, a także poprawy warunków mieszkaniowych, w tym w ramach podmiotów reintegracyjnych (CIS i KIS) włącznie z tworzeniem nowych podmiotów. Wobec powyższego, w opinii ION nie ma przeszkód, aby grupę docelową stanowiły wyłącznie osoby bierne zawodowo. Niemniej jednak wnioskodawca powinien mieć na uwadze, że struktura grupy docelowej w projekcie wynika przede wszystkim z przeprowadzonej analizy sytuacji na terenie miejsca, w którym projekt będzie realizowany, jak również powinna wynikać z potrzeb grupy, którą wnioskodawca ma zamiar wspierać. Ponadto grupa docelowa, jej potrzeby oraz bariery na jakie napotyka, jak również dostosowanie zadań do potrzeb wybranej grupy docelowej stanowi jeden z elementów oceny dokonywanej przez KOP.

    Data zadania pytania: 05.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 05.07.2023
  • W dokumentach dotyczących naboru nie jest określony minimalny poziom wartości wskaźników rezultatu. Zgodnie z zapisami ujętymi w Regulaminie wskaźniki rezultatu obrazują efekt wsparcia
    udzielonego danej osobie lub podmiotowi i nie obejmuje efektów dotyczących grupy uczestników lub podmiotów, która nie otrzymała wsparcia. Szczegółowe informacje na temat zakresu poszczególnych wskaźników (definicje) zostały opisane w LWK 2021-2027 dla EFS+ oraz w załączniku nr 4 do Regulaminu. Wnioskodawcy powinni mieć na uwadze, iż zaplanowane efekty projektu będą przedmiotem oceny przez KOP w kontekście konkretnego typu projektu oraz grupy docelowej obejmowanej wsparciem. Planowane do osiągnięcia wartości docelowe wskaźników powinny obrazować cel nadrzędny projektu tzn. aktywizację społeczną i zawodową.

    Data zadania pytania: 05.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 05.07.2023
  • Ważnym elementem wsparcia jest eliminowanie różnego rodzaju barier na jakie napotykają osoby zagrożone wykluczeniem społecznym borykające się z problemem dyskryminacji na rynku pracy. Niezbędne są działania ukierunkowane przede wszystkim na zwiększenie szans w znalezieniu zatrudnienia, nabycia/uzupełnienia kwalifikacji, czy też innych umiejętności powodujących ograniczenie szans określonych grup społecznych na równoprawny z większością społeczeństwa udział w życiu społecznym i zawodowym. Wsparcie powinno być dostosowane do zdiagnozowanych specyficznych potrzeb poszczególnych grup docelowych, co zapewni zindywidualizowane podejście do odbiorców usług. W związku z tym wsparcie powinno być zaplanowana w taki sposób, żeby aktywizacja społeczna lub zawodowa tych osób zakończyła się powodzeniem. Zakres i formy wsparcia Wnioskodawca dostosowuje do grupu docelowej, którą planuje objąć wsparciem w projekcie. Konieczność realizacji wsparcia tj. poprawy warunków mieszkaniowych, nie jest obligatoryjne. Natomiast Wnioskodawca może ująć taką pomoc, która będzie wynikała z potrzeb uczestników projektu, co będzi sprzyjało wyrównywaniu deficytów wynikających z braku dostępu do określonych dóbr. Zasady dotyczące kwalifikowalności wydatków zostały określone w Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027.

    Data zadania pytania: 05.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 05.07.2023
  • Zgodnie z Kryterium premiującym nr 4: Grupa docelowa: "Co najmniej 45% uczestników projektu będzie poszukiwało pracy po zakończeniu udziału w projekcie", 45 % uczestników należy odnosić do wszystkich uczestników projektu.

    Data zadania pytania: 05.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 05.07.2023
  • Zgodnie z Ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy podmioty zarejestrowane w RIS (Rejestr Instytucji Szkoleniowych) definiowane są jako Instytucje rynku pracy. Natomiast zgodnie ze słownikiem SZOP Instytucje rynku pracy wpisują się w katalog: "Służby publiczne".

    Data zadania pytania: 05.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 05.07.2023
  • Kwoty z podziałem na lata można przedstawic w polu/zakładce Uzasadnienie wydatków.

    Data zadania pytania: 05.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 05.07.2023
  • Zgodnie z Ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy podmioty zarejestrowane w RIS (Rejestr Instytucji Szkoleniowych) definiowane są jako Instytucje rynku pracy. Natomiast zgodnie ze słownikiem SZOP Instytucje rynku pracy wpisują się w katalog: "Służby publiczne". W opinii ION opisana w pytaniu okoliczność nie wyklucza zawiązania Partnerstwa.

    Data zadania pytania: 05.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 05.07.2023
  • Na stronie Fundusze Europejskie dla Lubelskiego znajduje się załącznik do uchwały nr CDXXVI/7499/2023 Zarządu Województwa Lubelskiego z dnia 25 stycznia 2023 r. przedstawiający Procedurę oceny gminnych programów rewitalizacji (GPR) w województwie lubelskim w perspektywie finansowej UE na lata 2021-2027 | Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Wszelkich informacji na temat ocenionych i zaakceptowanych Gminnych Programów Rewitalizacji można uzyskać pod numerem telefonu (81) 478 14 61 oraz pod adresem rewitalizacja@lubelskie.pl. Zgodnie z definicją przedmiotowego kryterium premiującego zaplanowane działania wynikają bezpośrednio z Gminnego Programu Rewitalizacji, a kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie projektu. ION w celu spełnienia przedmiotowego kryterium zaleca konsultacje bezpośrednio z gminami, na terenie, których miałby być realizowany projekt, a których programy nie zostały jeszcze zaakceptowane w celu potwierdzenia założeń GPR. Większość GRP jest już przygotowywana/opracowana. W obszarach, na których nie funkcjonuje jeszcze zatwierdzony program rewitalizacji, oceniane będą deklaratywne zapisy w WOD.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Zgodnie z zapisem kryterium specyficznym nr 7 (kryteria dostępu) dla działania 8.1 „Aktywizacja społeczna i zawodowa” powyższe kryterium odnosi się zarówno do występowania danego podmiotu w charakterze wnioskodawcy, jak i partnera. Oznacza to, że jeśli wnioskodawca złoży wniosek, nie może występować już jako partner w innym wniosku oraz jeśli podmiot jest partnerem w jednym wniosku, nie może być jednocześnie wnioskodawcą lub partnerem w innym wniosku. W przypadku złożenia więcej niż dwóch wniosków przez jednego wnioskodawcę, Instytucja Organizująca Nabór negatywnie ocenia na etapie oceny formalno-merytorycznej wszystkie złożone w odpowiedzi na dany nabór wnioski, w związku z niespełnieniem przez wnioskodawcę kryterium specyficznego dostępu.
    W związku z powyższym kryterium odnosi się zarówno do występowania danego podmiotu w charakterze wnioskodawcy, jak i partnera. Oznacza to, że jeśli wnioskodawca złoży dwa wnioski, nie może występować już jako partner w innym wniosku oraz jeśli podmiot jest partnerem w dwóch wnioskach, nie może być jednocześnie wnioskodawcą w innym wniosku.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów Wnioskodawca zobligowany jest do wskazania we wniosku o dofinansowanie projektu wszystkich wskaźników produktu oraz wskaźników rezultatu, do osiągniecia których przyczyni się realizacja projektu. Dodatkowo Wnioskodawca zobowiązany jest także do wykazania we wniosku o dofinansowanie projektu, a następnie do monitorowania na etapie realizacji projektu wskaźników kluczowych na podstawie składanych wniosków o płatność (również w przypadku zerowej wartości docelowej). Powyższy obowiązek wynika z zapisów Szczegółowego Opisu Priorytetów Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, w którym to zostały ujęte wszystkie wskaźniki, które należy monitorować w ramach Działania 8.1 oraz Listy Wskaźników Kluczowych 2021-2027 dla EFS+.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Zgodnie z SZOP grupę docelową w ramach działania 8.1 stanowią: osoby lub rodziny wykluczone społecznie, zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne), osoby bierne zawodowo, osoby, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym, osoby z niepełnosprawnościami i ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne), osoby wykluczone komunikacyjnie, osoby opuszczające zakłady karne. Osoby z ww. grupy docelowej mogą być jednocześnie osobami bezrobotnymi.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów wnoszony wkład własny może mieć charakter pieniężny lub niepieniężny. Wkład niepieniężny powinien być wnoszony przez Beneficjenta ze składników jego majątku lub z majątku innych podmiotów lub w postaci świadczeń wykonywanych przez wolontariuszy, na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. lub nieodpłatnej pracy społecznej członków stowarzyszenia wykonywanej na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261, z późn. zm.) jeżeli możliwość taka wynika z przepisów prawa oraz zostanie to ujęte w zatwierdzonym wniosku o dofinansowanie projektu. Z uwagi na powyższe w opinii ION wkład własny niepieniężny musi stanowić majątek lub mieć postać świadczenia wykonywanego przez Wolontariuszy na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. lub nieodpłatnej pracy społecznej członków stowarzyszeń.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów możliwe jest wniesienie wkładu własnego w postaci świadczeń wykonywanych przez Wolontariuszy na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie z dnia 24 kwietnia 2003 r. lub nieodpłatnej pracy społecznej członków stowarzyszenia wykonywanej na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261, z późn. zm.).

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • W opinii ION, nie ma obowiązku stosowania wsparcia Uczestników projektu w zakresie poprawy warunków mieszkaniowych. Niemniej jednak wnioskodawca powinien mieć na uwadze, że struktura grupy docelowej w projekcie wynika przede wszystkim z przeprowadzonej analizy sytuacji na terenie miejsca, w którym projekt będzie realizowany, jak również powinna wynikać z potrzeb grupy, którą wnioskodawca ma zamiar wspierać. Ponadto grupa docelowa, jej potrzeby oraz bariery na jakie napotyka, jak również dostosowanie zadań do potrzeb wybranej grupy docelowej stanowi jeden z elementów oceny dokonywanej przez KOP.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Zgodnie z SZOP Grupę docelową stanowią m.in.: osoby lub rodziny wykluczone społecznie, zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne). Wobec powyższego, w opinii ION otoczenia nie stanowi jedynie opiekun prawny potencjalnego uczestnika projektu ale wszelkie osoby zamieszkujące z osobą wykluczoną społecznie lub zagrożoną ubóstwem.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów minimalny wkład własny wynosi 5% wartości projektu.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Zgodnie z SZOP w Działaniu 8.1 grupę docelową projektów stanowią organizacje społeczeństwa obywatelskiego, osoby bierne zawodowo, osoby lub rodziny wykluczone społecznie, zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym i ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne), osoby opuszczające zakłady karne, osoby z niepełnosprawnościami i ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne), osoby, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym, partnerzy społeczni.

    Wnioskodawca wykazuje grupę docelową we wniosku o dofinansowanie projektu w sposób pozwalający jednoznacznie stwierdzić, czy projekt jest skierowany do grupy kwalifikującej się do otrzymania wsparcia zgodnie z zapisami zawartymi w Regulaminie wyboru projektów. Zgodnie z definicją uczestnika projektu określoną w Wytycznych dotyczących monitorowania, należy opisać jedynie osoby i podmioty otrzymujące wsparcie bezpośrednie. Wsparciem towarzyszącym może zostać objęte otoczenie m.ni. rodzina, środowisko lokalne.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Wnioskodawca zobligowany jest do wskazania we wniosku o dofinansowanie projektu wszystkich wskaźników produktu oraz wskaźników rezultatu, do osiągnięcia których przyczyni się realizacja projektu. Wskaźniki, które nie wpisują się w dany projekt ich wartość docelową wykazujemy na poziomie 0,00, wskazując sposób pomiaru i obligatoryjnie ich monitorowanie.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • W ramach naboru wsparcie może zostać udzielone zgodnie z typami projektu określonymi w SZOP. Realizując TYP 1, tj. "Kompleksowe programy na rzecz aktywizacji społecznej i zawodowej osób, rodzin, środowisk lokalnych zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz osób biernych zawodowo, w szczególności osób defaworyzowanych na rynku pracy, wykorzystujące instrumenty aktywizacji społecznej, zawodowej, edukacyjnej i zdrowotnej oraz wsparcie towarzyszące w postaci: poprawy kompetencji w zakresie spędzania czasu wolnego i rekreacji oraz uczestnictwa w kulturze, a także poprawy warunków mieszkaniowych, w tym w ramach podmiotów reintegracyjnych (CIS i KIS) włącznie z tworzeniem nowych podmiotów." - oznacza, iż osoby bierne zawodowo objete wsparciem w projekcie nie muszą mieścić się w katalogu osób zagrożonych wykluczeniem społecznym.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Zgodnie z SZOP grupę docelową w Działaniu 8.1 stanowią organizacje społeczeństwa obywatelskiego, osoby bierne zawodowo, osoby lub rodziny wykluczone społecznie, zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym i ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne), osoby opuszczające zakłady karne, osoby z niepełnosprawnościami i ich otoczenie (m.in. rodzina, środowisko lokalne), osoby, o których mowa w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym, partnerzy społeczni. Osoby zarejestrowane w urzędach pracy/niezarejestrowane w urzędach pracy mogą wpisywać się w ww. katalog i mogą stanowić grupę docelową w projekcie, o ile posiadają także status grupy docelowej określonej w przedmiotowym kryterium dostępu. Niemniej należy mieć na uwadze zapisy Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027 a w szczególności Załącznika 1 Zakres danych nt. uczestników projektów współfinansowanych z EFS+ gromadzonych w CST2021. Wnioskodawca powinien opisać grupę docelową we wniosku o dofinansowanie w sposób pozwalający osobie oceniającej wniosek jednoznacznie stwierdzić, czy projekt jest skierowany do grupy kwalifikującej się do otrzymania wsparcia zgodnie z zapisami zawartymi w SZOP oraz Regulaminie.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Na stronie Fundusze Europejskie dla Lubelskiego znajduje się załącznik do uchwały nr CDXXVI/7499/2023 Zarządu Województwa Lubelskiego z dnia 25 stycznia 2023 r. przedstawiający Procedurę oceny gminnych programów rewitalizacji (GPR) w województwie lubelskim w perspektywie finansowej UE na lata 2021-2027 | Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Wszelkich informacji na temat ocenionych i zaakceptowanych Gminnych Programów Rewitalizacji można uzyskać pod numerem telefonu (81)478 14 61 oraz pod adresem rewitalizacja@lubelskie.pl. Zgodnie z definicją przedmiotowego kryterium premiującego zaplanowane działania wynikają bezpośrednio z Gminnego Programu Rewitalizacji, a kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie projektu. ION w celu spełnienia przedmiotowego kryterium zaleca konsultacje bezpośrednio z gminami, na terenie, których miałby być realizowany projekt, a których programy nie zostały jeszcze zaakceptowane w celu potwierdzenia założeń GPR. Większość GRP jest już przygotowywana/opracowana. W obszarach, na których nie funkcjonuje jeszcze zatwierdzony program rewitalizacji, oceniane będą deklaratywne zapisy w WOD.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Ze względu na regionalny charakter wsparcia, jaki ma program Fundusze Europejskie dla Lubelskiego oraz jaki mają Gminne Programy Rewitalizacji, projekty wynikające bezpośrednio z GPR powinny oferować wsparcie osobom na terenie, objętym danym Gminnym Programem Rewitalizacji.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Realizując wyłącznie typ 1 Projektu:
    1. Wsparciem mogą zostać objęte być osoby bierne zawodowo nie spełniające wymogu dotyczącego osób lub lub rodzin wykluczonych społecznie, zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz ich otoczenie (m.in.. Rodzina, środowisko lokalne).
    2. Grupa docelowa, jej potrzeby oraz bariery na jakie napotyka, jak również dostosowanie zadań do potrzeb wybranej grupy docelowej stanowi jeden z elementów oceny dokonywanej przez KOP. Z uwagi na specyfikę grupy docelowej obejmowanej wsparciem w Priorytecie VIII, zaleca się sporządzenie dokumentu potwierdzającego dokonanie analizy potrzeb w postaci Indywidualnej Ścieżki Reintegracji.
    3. Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów Wnioskodawca zobligowany jest do wskazania we wniosku o dofinansowanie projektu wszystkich wskaźników produktu oraz wskaźników rezultatu, do osiągniecia których przyczyni się realizacja projektu. Dodatkowo Wnioskodawca zobowiązany jest także do wykazania we wniosku o dofinansowanie projektu, a następnie do monitorowania na etapie realizacji projektu wskaźników kluczowych na podstawie składanych wniosków o płatność (również w przypadku zerowej wartości docelowej). Powyższy obowiązek wynika z zapisów Szczegółowego Opisu Priorytetów Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, w którym to zostały ujęte wszystkie wskaźniki, które należy monitorować w ramach Działania 8.1 oraz Listy Wskaźników Kluczowych 2021-2027 dla EFS+.
    4. Zgodnie z SZOP Typ Beneficjenta mogą stanowić: − jednostki samorządu terytorialnego, Jednostki organizacyjne działające w imieniu jednostek samorządu terytorialnego, związki, porozumienia i stowarzyszenia jst, instytucje pomocy i integracji społecznej, podmioty świadczące usługi społeczne użyteczności publicznej, podmioty ekonomii społecznej, podmioty reintegracyjne, instytucje rynku pracy, Ochotnicze Hufce Pracy, organizacje pozarządowe, kościoły i związki wyznaniowe.
    5. Oświadczenie o którym mowa w pytaniu musi zostać załączone do wniosku o dofinansowanie. ION rekomenduje, aby w treści oświadczenia wpisać: "nie dotyczy".
    6. W opinii ION w przypadku wspólnych wskaźników produktu wymienionych w Regulaminie wyboru projektów, należy wybrać opcję osobową.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • W odniesieniu do ogłoszonego naboru nr FELU.08.01-IP.02-001/23 na 1 typ projektu można wskazać kod interwencji nr 153 -Metody integracji z rynkiem pracy oraz powrotu na rynek pracy osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji. Jednakże, jeśli Wnioskodawca uzna, iż specyfika projektu i zaplanowane działania wpisują się w zakres interwencji: Działania na rzecz promowania równości szans i aktywnego udziału w życiu społecznym, w opinii ION nie ma przeszkód, aby wskazać kod interwencji nr 152.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Wszelkich informacji na temat ocenionych i zaakceptowanych Gminnych Programów Rewitalizacji można uzyskać pod numerem telefonu (81)478 14 61 oraz pod adresem rewitalizacja@lubelskie.pl. Zgodnie z definicją przedmiotowego kryterium premiującego zaplanowane działania wynikają bezpośrednio z Gminnego Programu Rewitalizacji, a kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie projektu. ION w celu spełnienia przedmiotowego kryterium zaleca konsultacje bezpośrednio z gminami, na terenie, których miałby być realizowany projekt, a których programy nie zostały jeszcze zaakceptowane w celu potwierdzenia założeń GPR. Większość GRP jest już przygotowywana/opracowana. W obszarach, na których nie funkcjonuje jeszcze zatwierdzony program rewitalizacji, oceniane będą deklaratywne zapisy w WOD.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Zgodnie z Ustawą z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy podmioty zarejestrowane w RIS (Rejestr Instytucji Szkoleniowych) definiowane są jako Instytucje rynku pracy. Natomiast zgodnie ze słownikiem SZOP Instytucje rynku pracy wpisują się w katalog: "Służby publiczne". Wobec powyższego, w opinii ION nie ma przeszkód, aby wskazany w pytaniu podmiot ubiegał się o dofinansowanie.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Mając na uwadze charakter wsparcia w CS 4h Wspieranie aktywnego włączenia społecznego, w pierwszej kolejności powinno być ono zaplanowane w taki sposób, żeby aktywizacja społeczna lub zawodowa tych osób zakończyła się powodzeniem. Oprócz metod pracy indywidualnej, metod pracy z rodziną, wykorzystanie metod pracy środowiskowej, adresowanej do całych społeczności, możliwe będzie także wsparcie m.in. w postaci pomocy prawnej, psychologicznej, terapii uzależnień. Zważywszy jednak na specyficzne potrzeby grup docelowych wsparcie kierowane i zaplanowane dla konkretnego uczestnika powinno wynikać z przeprowadzonej diagnozy potrzeb.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Mając na uwadze charakter wsparcia w CS 4h Wspieranie aktywnego włączenia społecznego, w pierwszej kolejności powinno być ono zaplanowane w taki sposób, żeby aktywizacja społeczna lub zawodowa tych osób zakończyła się powodzeniem. Oprócz metod pracy indywidualnej, metod pracy z rodziną, wykorzystanie metod pracy środowiskowej, adresowanej do całych społeczności, możliwe będzie także wsparcie m.in. w postaci pomocy prawnej, psychologicznej, terapii uzależnień. Zważywszy jednak na specyficzne potrzeby grup docelowych wsparcie kierowane i zaplanowane dla konkretnego uczestnika powinno wynikać z przeprowadzonej diagnozy potrzeb.

    Data zadania pytania: 07.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 07.07.2023
  • Wytyczne dotyczące realizacji projektów z udziałem środków EFS+ w regionalnych programach na lata 2021-2027 w rozdziale 4 zasady interwencji EFS+ w obszarze włączenia społecznego Podrozdział 4.2 okreslają grupy, które moga otrzymać wsparcie w zakresie aktywnej integracji. Uczniowie zagrożeni wykluczeniem społecznym z powodu uzależnienia wpisują się w powyższy katalog i mogą stanowić grupę docelową w projekcie. Niemniej jednak należy także mieć na uwadze zapisy Wytycznych dotyczących monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027, a w szczególności Załącznika 1 Zakres danych nt. uczestników projektów współfinansowanych z EFS+ oraz podmiotów obejmowanych wsparciem gromadzonych w CST2021 - tabela 1 i tabela 2.

    Data zadania pytania: 10.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 10.07.2023
  • ZMIANA ODPOWIEDZI

    Spełnienie kryterium formalnego nr 4 dla Działania 8.1. Roczny obrót Wnioskodawcy jest równy lub wyższy od rocznych wydatków w projekcie złożonym przez Wnioskodawcę w odpowiedzi na dany nabór wniosków o dofinansowanie projektu - odnosi się do złożonych wniosków oddzielnie.

    Data zadania pytania: 10.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 10.07.2023
  • Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów dla Działania 8.1 - rozdział II informacje o naborze pkt 17 przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru
    projektów nie mogą być konkretne zapisy, czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie. Należy przy tym zauważyć, iż przedmiotowe postępowanie ma charakter konkurencyjny, a zasady konstruowania budżetu projektu podlegają ocenie w ramach ogólnych kryteriów merytorycznych w części C.IV Budżet projektu - załącznik nr 7 Karta oceny formalno - merytorycznej projektu współfinansowanego ze środków EFS+ w ramach FEL 2021-2027 w zakresie prawidłowości sporządzenia budżetu projektu: prawidłowość sporządzenia budżetu projektu o charakterze metodologicznym, rachunkowym oraz w zakresie uzasadnienia kosztów. ION w celu właściwego przygotowania/opracowania wniosku o dofinansowanie zaleca zapoznanie się z Instrukcją użytkownika SOWA EFS dla wnioskodawców/ beneficjentów dostepną w zakładce POMOC w Systemie SOWA EFS.

    Data zadania pytania: 10.07.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 10.07.2023

Dokumenty

Finanse

Poziom dofinansowania
do 85%
Forma wsparcia
Program wsparcia, Szkolenie
Typ naboru
Konkurencyjny

Termin naboru

start

28.06.2023

koniec

10.07.2023

Wyniki

01.01.2024

Instytucja ogłaszająca nabór

Lublin, ul. Obywatelska 4

Oni odpowiedzą na Twoje pytania

Punkt kontaktowy Funduszy Europejskich Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Lublinie
Lublin, ul. Obywatelska 4, pok. 330