30 czerwca br. rusza ogólnopolska kampania promocyjna pod hasłem „Polska Wschodnia. Lato Pełne Odkryć”.

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (dalej MFiPR) przez całe wakacje będzie prezentować efekty Funduszy Europejskich – zarówno programów kierowanych bezpośrednio do makroregionu (PO RPW, POPW, FEPW), jak i innych programów, realizowanych w województwach Polski Wschodniej. MFiPR chce aby korzyści z członkostwa w Unii Europejskich oraz pozytywny wpływ Funduszy Europejskich na rozwój bezpośredniego otoczenia i codziennego życia w makroregionie były jeszcze bardziej rozpoznawalne. Grupą docelową kampanii są mieszkańcy Polski Wschodniej, a także turyści krajowi, rodziny z dziećmi, osoby aktywne, seniorzy, młodzież.

W kampanii wykorzystane zostaną narzędzia, które pozwolą dotrzeć z komunikatem do jak największej liczby odbiorców, m.in.: stronę dedykowaną kampanii pod adresem www.odkryj.eu . Strona kampanii zgromadzi najważniejsze informacje – listę mniej i bardziej oczywistych efektów Funduszy Europejskich, gotowe trasy turystyczne, inspiracje na wakacyjne wycieczki, opisy atrakcji oraz charakterystyki regionów objętych programem Polska Wschodnia. W kampanię zaangażowane będą media ogólnopolskie i regionalne, w tym prasa czy portale informacyjne. Kampania zostanie wsparta materiałami promocyjnymi w telewizjach śniadaniowych oraz kampaniami spotowymi w stacjach radiowych. Publikacje będą miały charakter promocyjny, informacyjny i edukacyjny.

Ważną częścią akcji będzie konkurs na TikToku – #LatoPełneOdkryć. Uczestnicy będą zapraszani do pokazania Polski Wschodniej z własnej perspektywy – przez pryzmat zmian, które zaszły dzięki Funduszom Europejskim. Filmiki mają opowiadać o konkretnych miejscach, inwestycjach, inicjatywach społecznych, nowej infrastrukturze.

Nie zabraknie promocji w mediach społecznościowych. Planowana jest stała obecność na Facebooku, Instagramie, TikToku i X – z autorskimi treściami, reelsami, stories, quizami i relacjami wideo. Planujemy również współpracę z Influencerami o różnym zasięgu – zarówno lokalnymi twórcami, jak i rozpoznawalnymi postaciami z obszaru podróży, kultury i stylu życia. Influencerzy przygotują relacje z wizyt w regionie, polecenia tras i atrakcji oraz materiały pokazujące efekty Funduszy Europejskich w codziennym życiu.

W kampanii położony zostanie nacisk na wyeksponowanie makroregionu Polski Wschodniej jako wartościowego miejsca do inwestowania, życia i realizacji własnych ambicji i planów.