Zaproszenie do zgłaszania nominacji do wspólnych działań i dotacji bezpośrednich

11.08.2025

Ministerstwo Zdrowia opublikowało zaproszenie do zgłaszania nominacji do wspólnych działań i dotacji bezpośrednich dla organów państw członkowskich w ramach Programu pracy na 2025 r. dofinansowanych ze środków programu Unii Europejskiej dla zdrowia.

Minister Zdrowia może nominować jeden lub więcej organ/ów właściwy/ch (component authorities) oraz podmioty stowarzyszone (affiliated entities) w ramach Programu pracy na 2025 r. Program pracy na 2025 r. zawiera dwie kategorie dotacji bezpośrednich, które mogą być przyznawane bez zaproszeń do składania wniosków, zgodnie z art. 13 ust. 5 Rozporządzenia PE i Rady (UE) 2-21/522/. Udział w tych działaniach wymaga wkładu własnego (20% lub 40%), a zabezpieczenie odpowiednich środków przez daną jednostkę będzie brane pod uwagę w procesie weryfikacji zgłoszeń. Ministerstwo Zdrowia nie ma możliwości pokrycia wkładu własnego zgłoszonym jednostkom.

Podmioty zainteresowane zgłoszeniem proszone są o przekazanie oficjalnego pisma do Dyrektor Departamentu Współpracy Międzynarodowej w Ministerstwie Zdrowia. Pismo musi zawierać niezbędne informacje m.in.:

  • o chęci udziału w określonym działaniu
  • link do dokumentu (np. statutu) potwierdzającego, że dany podmiot można uznać za ”competent authority” w danej dziedzinie
  • przyjętą nazwę jednostki oraz skrót w jęz. angielskim
  • dane osoby kontaktowej, w tym e-mail i numer telefonu
  • pismo musi być podpisane przez osobę upoważnioną do podejmowania zobowiązań w jednostce
  • potwierdzenie, że posiadają Państwo środki na pokrycie wkładu własnego.

Terminy zgłoszeń do Departamentu Współpracy Międzynarodowej (w ramach poszczególnych działań) upływają 30 września 2025 r. i 4 listopada 2025 r.

W przypadku pytań, należy kontaktować się bezpośrednio z Krajowym Punktem Kontaktowym Programu UE dla zdrowia: PLNFP4Health@mz.gov.pl lub a.iwanek@mz.gov.pl.

Szczegółowe informacje dotyczące Programu pracy na 2025 r. znajdują się na stronie Ministerstwa Zdrowia.