Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego ogłasza nabór w ramach działania
10.6 Uczenie się osób dorosłych
Wyniki
EFS+
FELU.10.06-IZ.00-001/24

10.6 Uczenie się osób dorosłych FELU.10.06-IZ.00-001/24

01.08.2024

Zestawienie złożonych wniosków

W odpowiedzi na nabór nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 w okresie od 03.06.2024 r. do 31.07.2024 r. wpłynęło 31 wniosków o dofinansowanie za pośrednictwem SOWA EFS. W trakcie trwania naboru żaden z wniosków o dofinansowanie nie został wycofany przez wnioskodawcę.

19.11.2024

Wynik oceny formalno-merytorycznej

Informacja dotycząca zatwierdzenia wyników oceny formalno-merytorycznej w ramach naboru nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 Działania 10.6 Uczenie się osób dorosłych (typ projektu 3) Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 19 listopada 2024 roku Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr LXI/1116/2024 w sprawie zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie oceny formalno – merytorycznej w ramach naboru nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 Działania 10.6 Uczenie się osób dorosłych (typ projektu 3) Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 zatwierdził Listę projektów ocenionych na etapie oceny formalno – merytorycznej.

16.12.2024

Lista projektów wybranych do finansowania

Informacja dotycząca zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie negocjacji oraz wyboru do dofinansowania projektów złożonych w ramach naboru nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 Działania 10.6 Uczenie się osób dorosłych (typ projektu 3) Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 13 grudnia 2024 roku Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr LXXI/1291/2024 w sprawie zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie negocjacji oraz wyboru do dofinansowania projektów złożonych w ramach naboru nr FELU.10.06-IZ.00- 001/24, Działania 10.6 Uczenie się osób dorosłych (typ projektu 3), Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 zatwierdził wyniki oceny projektów oraz wybrał projekty do dofinansowania.

Jednocześnie informuję, iż zgodnie z art. 57 ust. 4 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 opublikowany zostaje skład Komisji Oceny Projektów.

Szczegóły naboru

DLA KOGO

  • Instytucje nauki i edukacji
  • Organizacje społeczne i związki wyznaniowe
  • Przedsiębiorstwa

W ramach naboru podmiotem uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest organ prowadzący szkołę lub placówkę systemu oświaty.

NA CO

  • Wsparcie na rzecz kształcenia dorosłych (z wyłączeniem infrastruktury)

W ramach postępowania wsparciem może zostać objęty wyłącznie typ projektów nr 3. Wsparcie lokalnych inicjatyw na rzecz kształcenia osób dorosłych (np. LOWE) np. poprzez tworzenie lokalnych punktów wsparcia kształcenia osób dorosłych, w tym służących aktywizacji osób starszych, osób o niskich kwalifikacjach, osób z niepełnosprawnościami, określony w SZOP w ramach Działania 10.6 Uczenie się osób dorosłych.

Całkowita wartość dofinansowania dla jednego lokalnego ośrodka kształcenia osób dorosłych nie przekracza 300 000,00 PLN.

W przypadku utworzenia i funkcjonowania kilku ośrodków kształcenia osób dorosłych, maksymalna wartość dofinansowania będzie wynikiem iloczynu liczby planowanych do utworzenia ośrodków oraz ww. kwoty.

Zmiana Regulaminu wyboru projektów nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 z dnia 13.12.2024 r.

Zmiana Regulaminu wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 Działania 10.6 Uczenie się osób dorosłych (typ projektu nr 3) Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 - zmiany obowiązują od 13.12.2024 r.

Dnia 13 grudnia 2024 r. Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr LXXI/1290/2024 zatwierdził zmianę Regulaminu wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny oraz ogłoszenia w ramach naboru nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 Działania 10.6 Uczenie się osób dorosłych (typ projektu nr 3) Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Zmiana Regulaminu wyboru projektów nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 wynika z potrzeby aktualizacji kwot środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów z uwzględnieniem obowiązującego w grudniu 2024 r. kursu euro.

Szczegółowy wykaz zmian w Regulaminie wyboru projektu wraz z uzasadnieniem został zawarty w załączniku nr 1 do uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny oraz ogłoszenia w ramach naboru nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 Działania 10.6 Uczenie się osób dorosłych (typ projektu nr 3) Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Jak się ubiegać

Jakie dokumenty przygotować

Regulamin wyboru projektów z dnia 21.05.2024 r. wraz z załącznikami

Jak przygotować wniosek?

Wniosek o dofinansowanie projektu należy opracować z wykorzystaniem generatora wniosków o dofinansowanie w SOWA EFS. Aplikacja dostępna jest za pośrednictwem strony internetowej SOWA EFS.

Instrukcja użytkownika Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych Europejskiego Funduszu Społecznego (SOWA EFS) dla wnioskodawców/beneficjentów oraz Regulamin korzystania z SOWA EFS dostępne są na ww. stronie internetowej.

Wniosek należy wypełnić zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w zakresie Priorytetów VIII-X stanowiącą załącznik nr 2 do Regulaminu.

Wniosek o dofinansowanie projektu jest składany wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem SOWA EFS.

Zgodnie z kryterium ogólnym formalnym nr 5: Wsparcie polityki spójności będzie udzielane wyłącznie projektom i Wnioskodawcom/Partnerom, którzy przestrzegają przepisów antydyskryminacyjnych, o których mowa w art. 9 ust. 3 Rozporządzenia PE i Rady nr 2021/1060.

Kryterium ma zastosowanie do jednostek samorządu terytorialnego (lub podmiotów przez nie kontrolowanych lub od nich zależnych) i ich jednostek organizacyjnych. Spełnienie kryterium będzie oceniane na podstawie oświadczenia (w postaci pliku pdf podpisanego ważnym podpisem kwalifikowanym), stanowiącego załącznik do wniosku o dofinansowanie projektu oraz zapisów we wniosku o dofinansowanie. Oświadczenie składane jest za pośrednictwem SOWA EFS.

Jak składać wniosek?

Online

Wniosek o dofinansowanie projektu jest składany wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem SOWA EFS.

Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie:
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego,
Punkt Kontaktowy,
ul. Czechowska 19, 20-072 Lublin,
pokój nr 1

Informacje udzielane będą w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30 poprzez następujące kanały komunikacji:

  • Konsultacje elektroniczne (drogą e-mailową na adres: efs@lubelskie.pl);
  • Konsultacje telefoniczne (pod numerami: tel. (81) 44 16 843 oraz (81) 478 14 96 oraz infolinii 800 888 337);
  • Wsparcie w zakresie obsługi aplikacji SOWA EFS pod nr (81) 44 16 858;
  • Konsultacje w siedzibie ION (Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, ul. Czechowska 19, 20-072 Lublin, pok. 1).

Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy, czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie celem ich wstępnej oceny.

Instytucja ogłaszająca nabór

Oni odpowiedzą na Twoje pytania

  • Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie w ramach naboru nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 jest organ prowadzący szkołę lub placówkę systemu oświaty, zatem fundacja, która prowadzi szkołę podstawową na terenie woj. lubelskiego, w której zostanie utworzony lokalny ośrodek kształcenia osób dorosłych jest uprawniona do aplikowania.

    Należy zaznaczyć, że zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 4 Grupa docelowa – Projekt obejmuje wsparciem również osoby dorosłe, które „a) zgłaszają z własnej inicjatywy chęć podnoszenia, uzupełnienia umiejętności, kompetencji, b) uczą się, pracują lub zamieszkują w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego na obszarze województwa lubelskiego”.

    Ponadto zgodnie z Szczegółowym Opisem Priorytetów programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 (SZOP) beneficjent w okresie realizacji projektu prowadzi biuro projektu (lub posiada siedzibę, filię, delegaturę, oddział czy inną prawnie dozwoloną formę organizacyjną działalności podmiotu) na terenie województwa lubelskiego z możliwością udostępnienia pełnej dokumentacji wdrażanego projektu oraz zapewniające uczestnikom projektu możliwość osobistego kontaktu z kadrą projektu.

    Data zadania pytania: 11.06.2024
    Data udzielenia odpowiedzi: 11.06.2024
  • Szkolenie stacjonarne w ramach Działania 10.6 zostało zaplanowane w dniu 19.06.2024 r. Link do wydarzenia: https://funduszeue.lubelskie.pl/efs/spotkania-wydarzenia/szkolenie-pn-aplikowanie-o-srodki-na-dofinansowanie-projektu-w-ramach-naboru-nr-felu.10.06-iz.00-001-24-uczenie-sie-osob/

    Data zadania pytania: 11.06.2024
    Data udzielenia odpowiedzi: 11.06.2024
  • Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 11. Efekty realizacji projektu: „Wnioskodawca w okresie realizacji projektu obejmie wsparciem minimum 200 osób dorosłych w ramach jednego lokalnego ośrodka kształcenia osób dorosłych”, wnioskodawca powinien objąć wsparciem minimum 200 nie powtarzających się osób (min. 200 numerów PESEL) w ramach zaplanowanych w projekcie działań.

    Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie. Należy jednocześnie pamiętać, że odpowiedź udzielona nie jest równoznaczna z wynikiem oceny projektu.

    Data zadania pytania: 13.06.2024
    Data udzielenia odpowiedzi: 13.06.2024
  • Zgodnie z treścią kryterium specyficznego dostępu nr 13 Trwałość projektu, Wnioskodawca jest zobowiązany do utrzymania trwałości efektów projektu po jego zakończeniu, tj. utrzymania funkcjonowania lokalnego ośrodka kształcenia osób dorosłych przez okres co najmniej 12 miesięcy po zakończeniu projektu. Zgodnie z definicją ww. kryterium, trwałość rozumiana jest jako instytucjonalna gotowość placówki do świadczenia usług dla osób dorosłych co najmniej przez pełne 12 miesięcy po zakończeniu projektu. Powyższe oznacza, że w przypadku wystąpienia popytu na usługi edukacyjne osób dorosłych, Beneficjent musi być gotowy do świadczenia usług o zakresie zbliżonym do usług edukacyjnych świadczonych w ramach projektu i podobnej jakości, zgodnie z definicją lokalnego ośrodka kształcenia osób dorosłych.

    Należy mieć na względzie, że zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 5 Realizacja projektu, „projekt realizowany jest w oparciu o model „Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji (LOWE)”, wypracowany w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój”. Zgodnie z „Modelem funkcjonowania LOWE (Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji) w drugim etapie ich rozwoju w latach 2019-2023” „Działalność LOWE ma charakter trwały i cykliczny. Trwałość polega na nieodwoływalności raz podjętej decyzji o wpisaniu w lokalną politykę społeczną tego instrumentu kształtowania kompetencji uczenia się przez całe życie członków wspólnoty, w tym szczególnie dorosłych mieszkańców gminy. Trwałość to także realizacja działań LOWE bez względu na dostępność zewnętrznych środków finansowych, z uwzględnieniem zdolności wewnętrznych do tworzenia takiej atrakcyjnej oferty, która sama przyciąga inwestorów do pokrycia przynajmmniej niektórych kosztów działalności”.

    Data zadania pytania: 17.06.2024
    Data udzielenia odpowiedzi: 17.06.2024
  • Kryterium specyficzne dostępu nr 14 Zakres realizacji projektu, wynika z zapisów Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027: „Wnioskodawca we wniosku o dofinansowanie projektu deklaruje, że po podpisaniu umowy o dofinansowanie projektu włączy się w ogólnopolską sieć, która będzie rozwijana i koordynowana przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS), a także będzie współpracować z lokalnymi Klubami Rozwoju Cyfrowego, tworzonymi w FERS”. Powyższe oznacza, że działania realizowane w ramach ogólnopolskiej sieci należą do kompetencji ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.

    Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie. Należy jednocześnie pamiętać, że odpowiedź udzielona nie jest równoznaczna z wynikiem oceny projektu.

    Data zadania pytania: 17.06.2024
    Data udzielenia odpowiedzi: 17.06.2024
  • Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 1, Wnioskodawcą uprawnionym do dofinansowania jest organ prowadzący szkołę lub placówkę systemu oświaty w rozumieniu ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2022 r., poz. 2230 z pózn.zm.), w której zostanie utworzony lokalny ośrodek kształcenia osób dorosłych. Przez organ prowadzący szkołę lub placówkę systemu oświaty zgodnie z art. 2 ww. ustawy należy rozumieć ministra, jednostkę samorządu terytorialnego, inne osoby prawne i fizyczne. Zgodnie z art. 4 ust. 14 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r., poz. 737) przez placówki należy rozumieć:

    1. placówki oświatowo-wychowawcze, w tym szkolne schroniska młodzieżowe, umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego;

    2. placówki kształcenia ustawicznego, centra kształcenia zawodowego oraz branżowe centra umiejętności, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub zmianę kwalifikacji zawodowych;

    3. placówki artystyczne – ogniska artystyczne umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień artystycznych;

    4. poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne udzielające dzieciom, młodzieży, rodzicom i nauczycielom pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a także pomocy uczniom w wyborze kierunku kształcenia i zawodu;

    5. młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze oraz specjalne ośrodki wychowawcze dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, a także ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze umożliwiające dzieciom i młodzieży, o których mowa w art. 36 ust. 17, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, realizację odpowiednio obowiązku, o którym mowa w art. 31 ust. 4, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;

    6. placówki zapewniające opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania;

    7. biblioteki pedagogiczne.

    Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie. Należy jednocześnie pamiętać, że odpowiedź udzielona nie jest równoznaczna z wynikiem oceny projektu.

    Data zadania pytania: 24.06.2024
    Data udzielenia odpowiedzi: 24.06.2024
  • Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 Rozdział IV Zasady finansowania projektu, pkt. 4.3.1 Uproszczone metody rozliczania wydatków: Kwoty ryczałtowe: W ramach niniejszego naboru nie przewiduje się rozliczania wydatków za pomocą kwot ryczałtowych. W związku z powyższym w przypadku projektu, którego łączny koszt wyrażony w PLN nie przekracza równowartości 200 tys. EUR w dniu zawarcia umowy o dofinansowanie projektu, koszty bezpośrednie rozliczane są na podstawie rzeczywiście poniesionych wydatków, a koszty pośrednie z wykorzystaniem właściwej stawki ryczałtowej. Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów zastosowanie stawki ryczałtowej kosztów pośrednich oznacza spełnienie warunku, iż projekt współfinansowany ze środków EFS, którego łączny koszt nie przekroczy równowartości 200 tys. EUR w dniu zawarcia umowy o dofinansowanie projektu rozliczany jest obligatoryjnie za pomocą uproszczonych metod rozliczania wydatków.

    Data zadania pytania: 26.06.2024
    Data udzielenia odpowiedzi: 26.06.2024
  • W ramach naboru nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 - zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 1 - wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest organ prowadzący szkołę lub placówkę systemu oświaty.

    Przez „szkołę” - zgodnie z organizacją systemu oświaty opisaną w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r., poz. 737) - należy rozumieć następujące typy szkół:

    a) podstawowe, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami przedszkolnymi, integracyjnymi, specjalnymi, przysposabiającymi do pracy, dwujęzycznymi, sportowymi i mistrzostwa sportowego, sportowe i mistrzostwa sportowego,

    b) ponadpodstawowe, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, specjalnymi, dwujęzycznymi, przygotowania wojskowego, sportowymi i mistrzostwa sportowego, sportowe, mistrzostwa sportowego, rolnicze, leśne, morskie, żeglugi śródlądowej oraz rybołówstwa,

    c) artystyczne.

    Przez „placówkę” - zgodnie z organizacją systemu oświaty opisaną w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r., poz. 737) - należy rozumieć jednostki organizacyjne wymienione w art. 2 pkt 3-8 i 10 tejże ustawy.

    Przy tworzeniu projektu należy mieć na względzie także wszystkie pozostałe kryteria wymagane w ramach niniejszego naboru, w szczególności kryterium specyficzne dostępu nr 5 „Projekt realizowany jest w oparciu o model „Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji (LOWE)”, wypracowany w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój”. Model ten zakłada tworzenie i funkcjonowanie ośrodków LOWE w oparciu o szkołę, która będzie stanowiła bazę instytucjonalno-organizacyjną i infrastrukturalną działań na rzecz kształcenia osób dorosłych. Ostateczna ocena wniosku o dofinansowanie projektu, w tym także spełnienia wszystkich obligatoryjnych kryteriów dokonywana jest podczas oceny formalno-merytorycznej projektu na podstawie całościowych zapisów wniosku o dofinansowanie projektu.

    Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie. Należy jednocześnie pamiętać, że odpowiedź udzielona nie jest równoznaczna z wynikiem oceny projektu.

    Data zadania pytania: 02.07.2024
    Data udzielenia odpowiedzi: 02.07.2024
  • Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, Podrozdział 3.4 Zakup nieruchomości: 4) Jeżeli nieruchomość stanowi własność beneficjenta, jego jednostki organizacyjnej czy też podmiotu powiązanego z nim osobowo lub kapitałowo, może zostać rozliczona w projekcie wyłącznie w formie wkładu niepieniężnego. Ponadto zgodnie z Regulaminem wyboru projektów do dofinansowania w ramach naboru nr FELU.08.09-IZ.00-001/24 Rozdział IV. Zasady finansowania projektu ppkt. 4.1 Wkład własny pkt. 8. Wkład niepieniężny polega na wniesieniu (wykorzystaniu na rzecz projektu) nieruchomości, urządzeń, materiałów (surowców), wartości niematerialnych i prawnych, ekspertyz lub nieodpłatnej pracy wykonywanej przez wolontariuszy na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie lub nieodpłatnej pracy społecznej członków stowarzyszenia wykonywanej na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. z 2020 r. poz. 2261) – ze składników majątku beneficjenta lub majątku innych podmiotów, jeżeli możliwość taka wynika z przepisów prawa oraz zostanie to ujęte w zatwierdzonym wniosku o dofinansowanie projektu.

    Data zadania pytania: 30.07.2024
    Data udzielenia odpowiedzi: 30.07.2024
  • Zgodnie z definicją wskaźnika Liczba objętych wsparciem mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych):

    Tylko MMŚP, które korzystają bezpośrednio ze wsparcia powinny być uwzględniane do wskaźnika, tj. w przypadku, kiedy wsparcie jest kierowane do konkretnego przedsiębiorstwa.

    Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 4 projekt obejmuje wsparciem:

    1) osoby dorosłe (…),

    2) podmioty tworzące lokalne punkty wsparcia kształcenia osób dorosłych z terenu województwa lubelskiego.

    Ponieważ w przedmiotowym przypadku wnioskodawcą jest mikroprzedsiębiorca, który w ramach projektu zakłada lokalny punkt wsparcia kształcenia os. dorosłych co oznacza, że zostanie objęty wsparciem jako podmiot tworzący lokalny punkt, to jest on zobligowany do monitorowania wskaźnika Liczba objętych wsparciem mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych).

    W przypadku ponoszenia kosztów związanych z utworzeniem lokalnego punktu wsparcia kształcenia osób dorosłych wskaźnik powinien posiadać wartość „1”.

    Jednocześnie należy mieć na uwadze, iż w ramach naboru nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 - zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 1 - wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest organ prowadzący szkołę lub placówkę systemu oświaty.

    Przez „szkołę” - zgodnie z organizacją systemu oświaty opisaną w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r., poz. 737) - należy rozumieć następujące typy szkół:

    a) podstawowe, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami przedszkolnymi, integracyjnymi, specjalnymi, przysposabiającymi do pracy, dwujęzycznymi, sportowymi i mistrzostwa sportowego, sportowe i mistrzostwa sportowego,

    b) ponadpodstawowe, w tym: specjalne, integracyjne, dwujęzyczne, z oddziałami integracyjnymi, specjalnymi, dwujęzycznymi, przygotowania wojskowego, sportowymi i mistrzostwa sportowego, sportowe, mistrzostwa sportowego, rolnicze, leśne, morskie, żeglugi śródlądowej oraz rybołówstwa,

    c) artystyczne.

    Przez „placówkę” - zgodnie z organizacją systemu oświaty opisaną w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz.U. z 2024 r., poz. 737) - należy rozumieć jednostki organizacyjne wymienione w art. 2 pkt 3-8 i 10 tejże ustawy.

    Przy tworzeniu projektu należy mieć na względzie także wszystkie pozostałe kryteria wymagane w ramach niniejszego naboru, w szczególności kryterium specyficzne dostępu nr 5 „Projekt realizowany jest w oparciu o model „Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji (LOWE)”, wypracowany w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój”. Model ten zakłada tworzenie i funkcjonowanie ośrodków LOWE w oparciu o szkołę, która będzie stanowiła bazę instytucjonalno-organizacyjną i infrastrukturalną działań na rzecz kształcenia osób dorosłych.

    Ostateczna ocena wniosku o dofinansowanie projektu, w tym także spełnienia wszystkich obligatoryjnych kryteriów dokonywana jest podczas oceny formalno-merytorycznej projektu na podstawie całościowych zapisów wniosku o dofinansowanie projektu.

    Data zadania pytania: 31.07.2024
    Data udzielenia odpowiedzi: 31.07.2024
  • Informuję, iż po ponownej analizie przedstawionej przez państwa sytuacji oraz mając na uwadze zakres informacji przekazanych w zapytaniu, wkład własny wniesiony w ramach kosztów bezpośrednich w postaci najmu z podmiotem powiązanym osobowo lub kapitałowo z Wnioskodawcą będzie stanowił wkład pieniężny. Niezbędnym warunkiem rozliczenia wkładu we wskazanej formie będzie istnienie przepływów finansowych między dwoma odrębnymi podmiotami.

    Jednocześnie informuję, iż forma zakwalifikowania wkładu własnego nie będzie miała wpływu na montaż finansowy w ramach realizowanego projektu. Ostateczna ocena kwalifikowalności wydatków w kontekście prawidłowości ich wykazania dokonywana jest na etapie oceny formalno-merytorycznej projektu na podstawie całościowych zapisów wniosku o dofinansowanie projektu.

    Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie. Należy jednocześnie pamiętać, że odpowiedź udzielona nie jest równoznaczna z wynikiem oceny projektu.

    Data zadania pytania: 31.07.2024
    Data udzielenia odpowiedzi: 31.07.2024

Aktualności

  • 08.11.2024

    KOMUNIKAT dotyczący wydłużenia terminu oceny formalno-merytorycznej w ramach naboru nr FELU.10.06-IZ.00-001/24

    Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów nr FELU.10.06-IZ.00-001/24 (Podrozdział 6.1.1, pkt 4) ocena formalno-merytoryczna dokonywana jest w terminie 95 dni od dnia zwołania posiedzenia KOP. W uzasadnionych przypadkach ww. termin może zostać wydłużony.

    Z uwagi na m. in. konieczność przeprowadzenia dodatkowej oceny projektu przez trzeciego oceniającego na podstawie Podrozdziału 6.1.3, pkt 3 Regulaminu wyboru projektów, Instytucja Organizująca Nabór podjęła decyzję o wydłużeniu terminu na dokonanie oceny formalno-merytorycznej do dnia 13 listopada 2024 r.

Finanse

Forma wsparcia
Dotacja
Typ naboru
Konkurencyjny

Termin naboru

start

03.06.2024

koniec

31.07.2024

Wyniki

13.12.2024

Instytucja ogłaszająca nabór