Proszę o informację w ramach naboru 10.3, czy do wskaźnika "Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem" wliczają się osoby zarówno z orzeczeniem jak i opinią z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

Kwestie merytoryczne

Zgodnie z załącznikiem nr 4 do Regulaminu wyboru projektu: Wykaz wskaźników dotyczących Działania 10.3 programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027,

wskaźnik Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem, mierzy liczbę dzieci/uczniów objętych w ramach programu wsparciem w zakresie zidentyfikowanych specjalnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, w tym wynikających z niepełnosprawności. Jako specjalne potrzeby rozwojowe i edukacyjne należy rozumieć indywidualne potrzeby oraz możliwości psychofizyczne dzieci w wieku przedszkolnym oraz uczniów, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.

Zgodnie z w/w rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. specjalną potrzebą edukacyjną mogą być objęci uczniowie mający trudności w uczeniu się z powodu np. obniżonej sprawności intelektualnej, problemów zdrowotnych czy ograniczeń środowiskowych ale również bardzo zdolne, gdy mają orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania albo opinię z poradni psychologiczno- pedagogicznej albo gdy zespół nauczycieli, wychowawców uzna, że dany uczeń wymaga takiej pomocy.

Zatem we wskaźniku należy ująć osoby, które spełniają wymogi w powyższym zakresie i legitymują się jednym z wymienionych dokumentów.

Data zadania pytania: 25.03.2024
Data udzielenia odpowiedzi: 25.03.2024

Pytanie wystepuje w następujących naborach