Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego ogłasza nabór w ramach działania
9.6 Adaptacyjność pracodawców i pracowników do zmian
Wyniki
EFS+
FELU.09.06-IZ.00-001/23

9.6 Adaptacyjność pracodawców i pracowników do zmian FELU.09.06-IZ.00-001/23

08.09.2023

W odpowiedzi na nabór nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 w okresie od 03.08.2023 r. do 07.09.2023 r. wpłynęło 14 wniosków o dofinansowanie za pośrednictwem SOWA EFS.

21.11.2023

Wynik oceny formalno-merytorycznej

Informacja dotycząca zatwierdzenia wyników oceny formalno-merytorycznej w ramach naboru nrFELU.09.06-IZ.00-001/23, Działania 9.6 Adaptacyjność pracodawców i pracowników do zmian Priorytetu IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 21 listopada 2023 roku Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr DXXII/9180/2023w sprawie zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie oceny formalno – merytorycznej w ramach naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23, Działania 9.6 Adaptacyjność pracodawców i pracowników do zmian Priorytetu IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 zatwierdził listy: Listę projektów zakwalifikowanych do etapu negocjacji.

20.12.2023

Lista projektów wybranych do finansowania

Informacja dotycząca zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie negocjacji oraz wyboru do dofinansowania projektów złożonych w ramach naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 Działania 9.6 Adaptacyjność pracodawców i pracowników do zmian Priorytetu IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 20 grudnia 2023 roku Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr DXXXII/9359/2023 w sprawie zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie negocjacji oraz wyboru do dofinansowania projektów złożonych w ramach naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23, Działania 9.6 Adaptacyjność pracodawców i pracowników do zmian, Priorytetu IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 zatwierdził wyniki oceny projektów na etapie negocjacji oraz wybrał projekty do dofinansowania.
Jednocześnie informuję, iż zgodnie z art. 57 ust. 4 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027, opublikowany zostaje skład Komisji Oceny Projektów.

10.01.2024

Wykaz zawartych umów

27.02.2024

Lista projektów wybranych do finansowania

Zaktualizowana Informacja dotycząca wyników oceny projektów w ramach naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 Działania 9.6 Adaptacyjność pracodawców i pracowników do zmian Priorytetu IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w wyniku rozpatrzenia protestów złożonych w ramach naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23, Działania 9.6 Adaptacyjność pracodawców i pracowników do zmian Priorytetu IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, aktualizuje Listę projektów ocenionych z wyróżnieniem projektów wybranych do dofinansowania.

Szczegóły naboru

DLA KOGO

  • Instytucje nauki i edukacji
  • Osoby fizyczne

Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest:
a) Jednostka samorządu terytorialnego lub jej jednostka organizacyjna w tym posiadająca osobowość prawną, związek, porozumienie i stowarzyszenie JST,
lub
b) Osoba prawna i jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, w szczególności organizacja pozarządowa, organizacja non-profit,
lub
c) Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie przepisów odrębnych,
lub
d) Uczelnia.

NA CO

  • Wsparcie na rzecz przystosowywania pracowników, przedsiębiorstw i przedsiębiorców do zmian

W ramach postępowania wsparciem może zostać objęty wyłącznie następujący typ projektu określony w SZOP w ramach Działania 9.6, tj. typ projektu nr 4: Usługi rozwojowe w Podmiotowym Systemie Finansowania dla pracodawców i ich pracowników, zgodne z ich zidentyfikowanymi potrzebami (system popytowy w oparciu o BUR).

Zmiana Regulaminu wyboru projektów nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 w ramach Działania 9.6

Zmiana Regulaminu wyboru projektów nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 w ramach Działania 9.6 Adaptacyjność pracodawców i pracowników do zmian (typ projektu nr 4) Priorytetu IX Zaspokajanie potrzeb rynku pracy programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 – zmiany obowiązują od 20.12.2023 r.

Dnia 20 grudnia 2023 r. Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr DXXXII/9358/2023 zatwierdził zmianę Regulaminu wyboru projektów nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 w ramach Działania 9.6 Adaptacyjność pracodawców i pracowników do zmian (typ projektu nr 4) Priorytetu IX Zaspokajanie potrzeb rynku programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Zmiana Regulaminu wyboru projektów nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 wynika z potrzeby zwiększenia alokacji z uwagi na konieczność zapewnienia równomiernego wsparcia we wszystkich 3 podregionach.

Dodatkowo dokonano aktualizacji zapisów we wzorze umowy o dofinansowanie projektu, uszczegóławiając zapisy dotyczące obowiązków Wnioskodawcy w zakresie gromadzenia i przekazywania danych w CST2021 zgodnie z wytycznymi w tym zakresie. Szczegółowy wykaz zmian w Regulaminie wyboru projektów nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 wraz z uzasadnieniem został zawarty w załączniku nr 1 do uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu wyboru projektów oraz ogłoszenia naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 w ramach Działania 9.6 Adaptacyjność pracodawców i pracowników do zmian (typ projektu nr 4) Priorytetu IX Zaspokajanie potrzeb rynku programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Zmiany obowiązują od 20.12.2023 r.

Jak się ubiegać

Jakie dokumenty przygotować

Zmiana Regulaminu wyboru projektów nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 od 20.12.2023 r.
Zmiana Regulaminu wyboru projektów nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 Zmiany obowiązują od 20.12.2023 r.
Regulamin wyboru projektów - nieaktualny
2. Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu
4. Wykaz wskaźników dotyczących Działania 9.6 programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
5. Wzór umowy o dofinansowanie projektu wzór
6. Wzór minimalnego zakresu umowy o partnerstwie
7. Wzór Karty oceny formalno-merytorycznej projektu współfinansowanego ze środków EFS+ w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
9. Oświadczenie wnioskodawcy o konieczności przestrzegania zasad horyzontalnych
10. Lista gmin zagrożonych trwałą marginalizacją
11. Imienna lista miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze
12. Szczegółowe zasady udzielania usług rozwojowych w ramach Działania 9.6
Załącznik nr 2 do umowy o dofinansowanie projektu Wzór harmonogramu płatności w ramach projektu współfinansowanego ze środków EFS+
Załącznik nr 2 do umowy o partnerstwie Budżet projektu z podziałem na Partnera Wiodącego i Partnerów
Załącznik nr 3 do umowy o partnerstwie Wzór zestawienia dokumentów potwierdzających wydatki
Załącznik nr 4 do umowy o dofinansowanie projektu Wniosek o dodanie osoby uprawnionej zarządzającej projektem po stronie Beneficjenta
Załącznik nr 5 do umowy o dofinansowanie projektu Lista osób uprawnionych do reprezentowania Beneficjenta w zakresie obsługi CST2021
Załącznik nr 6 do Umowy o dofinansowanie projektu - wyciąg z zapisów podręcznika dla beneficjenta
Załącznik nr 7 do umowy o dofinansowanie projektu Wzór Oświadczenia udzielenia licencji niewyłącznej
Załącznik nr 8 do umowy o dofinansowanie projektu- wykaz pomniejszenia wartości dofinansowania
Załącznik nr 9 do umowy o dofinansowanie projektu Wzór Oświadczenia o kwalifikowalności VAT
Załącznik nr 10 do wzoru umowy o dofinansowanie projektu Wzór harmonogramu realizacji wsparcia

Jak przygotować wniosek?

Wniosek o dofinansowanie projektu należy opracować z wykorzystaniem generatora wniosków o dofinansowanie w SOWA EFS. Aplikacja dostępna jest za pośrednictwem strony internetowej SOWA EFS.
Instrukcja użytkownika Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych Europejskiego Funduszu Społecznego (SOWA EFS) dla wnioskodawców/beneficjentów oraz Regulamin korzystania z SOWA EFS dostępne są na ww. stronie internetowej.

Wniosek należy wypełnić zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w zakresie Priorytetów VIII-X stanowiącą załącznik nr 2 do Regulaminu.

Wniosek o dofinansowanie projektu jest składany wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem SOWA EFS.
Zgodnie z kryterium ogólnym formalnym nr 5: Wsparcie polityki spójności będzie udzielane wyłącznie projektom i Wnioskodawcom/Partnerom, którzy przestrzegają przepisów antydyskryminacyjnych, o których mowa w art. 9 ust. 3 Rozporządzenia PE i Rady nr 2021/1060.

Kryterium ma zastosowanie do jednostek samorządu terytorialnego (lub podmiotów przez nie kontrolowanych lub od nich zależnych) i ich jednostek organizacyjnych. Spełnienie kryterium będzie oceniane na podstawie oświadczenia (w postaci pliku pdf podpisanego ważnym podpisem kwalifikowanym), stanowiącego załącznik do wniosku o dofinansowanie projektu oraz zapisów we wniosku o dofinansowanie. Oświadczenie składane jest za pośrednictwem SOWA EFS.

Jak składać wniosek?

Wniosek o dofinansowanie projektu jest składany wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem SOWA EFS.
Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego w Lublinie:
Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego,
Punkt Kontaktowy,
ul. Czechowska 19, 20-072 Lublin,
pokój nr 1

tel. (81) 44 16 843, infolinia 800 888 337
e-mail: efs@lubelskie.pl

Informacje udzielane będą w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15:30 poprzez następujące kanały komunikacji:
– Konsultacje elektroniczne (drogą e-mailową na adres: efs@lubelskie.pl);
– Konsultacje telefoniczne (pod numerami: tel. (81) 44 16 843 oraz (81) 478 14 96 oraz infolinii 800 888 337);
– Wsparcie w zakresie obsługi aplikacji SOWA EFS pod nr (81) 44 16 858;
– Konsultacje w siedzibie ION (Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego, ul. Czechowska 19, 20-072 Lublin, pok. 1).
Należy mieć na uwadze, że przedmiotem zapytań w zakresie procedury wyboru projektów o charakterze ogólnym oraz dotyczących Regulaminu nie mogą być konkretne zapisy, czy rozwiązania zastosowane w danym projekcie celem ich wstępnej oceny.

Instytucja ogłaszająca nabór

Oni odpowiedzą na Twoje pytania

Punkt Kontaktowy - Departament Wdrażania EFS w UMWL
ul. Czechowska 19 pok. nr 1
  • Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 5, Wnioskodawca/Partner powinien wykazać doświadczenie w zakresie świadczenia usług doradczo-szkoleniowych dla przedsiębiorstw, bez względu na źródła finansowania świadczonych usług. Kryterium ma na celu zapewnienie wysokiej jakości realizowanych projektów, a tym samym ich prawidłowej realizacji, przez podmioty posiadające niezbędne doświadczenie.

    Data zadania pytania: 08.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 16.08.2023
  • We wniosku o dofinansowanie projektu Wnioskodawca zobowiązany jest wskazać (opisać) i uzasadnić posiadane doświadczenie wnioskodawcy i partnerów (o ile dotyczy). Nie są wymagane dodatkowe dokumenty, poświadczające doświadczenie w zakresie świadczenia usług doradczo-szkoleniowych dla przedsiębiorstw.

    Spełnienie kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie projektu.

    Data zadania pytania: 08.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 16.08.2023
  • Zgodnie z definicją kryterium merytorycznego nr 8, należy opisać doświadczenie Wnioskodawcy i jego partnerów pod kątem adekwatności do realizacji zadań projektu w kontekście dotychczasowej (bez ram czasowych) działalności danego wnioskodawcy i jego partnerów (o ile dotyczy) w trzech aspektach: w obszarze merytorycznym, w którym udzielane będzie wsparcie w ramach projektu, na rzecz grupy docelowej, do której kierowane będzie wsparcie, na określonym terytorium, którego dotyczyć będzie realizacja projektu.

    Kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie projektu.

    Data zadania pytania: 08.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 16.08.2023
  • Na etapie wniosku o dofinansowanie, Wnioskodawca zobowiązuje się do nawiązania współpracy z OWES w celu umożliwienia PES udziału w usługach rozwojowych dostępnych w BUR. Kryterium zostanie zweryfikowane na podstawie zapisów we wniosku o dofinansowanie, bez konieczności składania dodatkowych załączników. Zgodnie z definicją „Kryterium ma na celu zapewnienie współpracy operatora PSF z Ośrodkiem Wsparcia Ekonomii Społecznej (OWES) działającymi na terenie podregionu, w którym realizowany jest projekt, w celu umożliwienia podmiotom ekonomii społecznej (PES) udziału w usługach rozwojowych dostępnych w BUR”. Uwzględniając zapisy Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021–2027 – Podrozdział 4.4 pkt 17 oraz Podrozdział 8.1 pkt 4, właściwym wydaje się porozumienie pomiędzy operatorem PSF, a OWES, obejmujące co najmniej wymianę informacji nt realizowanych działań. Nawiązana współpraca ułatwi dostęp do wsparcia PES oraz przyczyni się realizacji wskaźnika określonego w FEL 2021 -2027.

    Ponadto informuję, że w dniu 20 lipca br. Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu społecznego ogłosił nabór w ramach Działania 8.2 Ekonomia społeczna nr FELU.08.02-IZ.00-001/23 na wybór OWES-ów świadczących usługi wsparcia na rzecz ekonomii społecznej w województwie lubelskim. Szczegóły dotyczące naboru znajdują się na stronie internetowej: https://funduszeue.lubelskie.pl/efs/nabory/8.2-ekonomia-spoleczna/8.2-ekonomia-spoleczna-nr-felu.08.02-iz.00-001-23/.

    Data zadania pytania: 10.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 18.08.2023
  • Zgodnie z Kryterium specyficznym dostępu nr 6, „Projekt skierowany jest do pracodawców, przedsiębiorców posiadających siedzibę w podregionie województwa lubelskiego, na terenie którego realizowane jest wsparcie, oraz do ich pracowników”. Wsparcie przedsiębiorstw dotyczy mikro, małych, średnich (MŚP) i dużych przedsiębiorstw, zgodnie z definicją wskazaną w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 651/2014, oraz ich pracowników. Kryterium specyficzne dostępu nr 7 odnosi się do minimalnej liczby przedsiębiorców i pracowników sektora MŚP, którą Wnioskodawca zobligowany jest objąć wsparciem w ramach projektu, co przyczyni się do realizacji wskaźnika określonego w programie Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021 – 2027: Liczba pracowników mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych) objętych usługą rozwojową.

    Zgodnie z definicją przedmiotowego kryterium „Powyższe nie ogranicza możliwości objęcia wsparciem pracodawców i dużych przedsiębiorstw oraz ich pracowników”.

    Zgodnie z Listą Wskaźników Kluczowych 2021 – 2027 - EFS+ w pomiarze wskaźnika „Liczba pracowników mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (w tym spółdzielni i przedsiębiorstw społecznych) objętych usługą rozwojową” uwzględnione są osoby pracujące w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach oraz m.in. osoby prowadzące działalność gospodarczą.

    Data zadania pytania: 10.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 18.08.2023
  • Zgodnie ze Szczegółowym Opisem Priorytetów programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027, w ramach niniejszego naboru wnioskodawca jest zobligowany do wniesienia wkładu własnego w wysokości minimum 15% wartości projektu. Wkładem własnym jest wkład beneficjenta do projektu (pieniężny lub niepieniężny), który nie zostanie beneficjentowi przekazany w formie dofinansowania (różnica między kwotą wydatków kwalifikowalnych a kwotą dofinansowania przekazaną beneficjentowi, zgodnie ze stopą dofinansowania dla projektu rozumianą jako procent dofinansowania wydatków kwalifikowalnych).

    Wkład własny wnioskodawcy jest wykazywany we wniosku o dofinansowanie projektu, przy czym to wnioskodawca określa rodzaj i formę wniesienia wkładu własnego. Koszt pojedynczej usługi rozwojowej tj. opłata wnoszona przez uczestnika projektu na pokrycie kosztów usługi w zakresie niedofinansowanym w ramach PSF, określona jako różnica między całkowitą jej wartością, a kwotą objętą współfinansowaniem EFS+, może stanowić wkład własny w projekcie.

    Data zadania pytania: 10.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 18.08.2023
  • W ramach naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 grupę docelową stanowią pracodawcy, przedsiębiorcy posiadających siedzibę (filię, delegaturę, oddział czy inną prawnie dozwoloną formę organizacyjną działalności podmiotu) w podregionie województwa lubelskiego, na terenie którego realizowane jest wsparcie, oraz ich pracownicy. Zgodnie z Regulaminem wyboru projektów oraz Załącznikiem 12 do przedmiotowego Regulaminu „Słowniczek pojęć i definicji” za pracodawcę uznaje się podmiot, który nie spełnia definicji MŚP i dużego przedsiębiorstwa. Na etapie rekrutacji do projektu zakwalifikowanie podmiotu np. JST, stowarzyszeń itp. do kategorii pracodawcy możliwe jest po złożeniu przez podmiot niezbędnych na tym etapie dokumentów.

    Data zadania pytania: 10.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 18.08.2023
  • Zgodnie z Załącznikiem 12 do Regulaminu wyboru projektów Szczegółowe zasady udzielania usług rozwojowych w ramach Działania 9.6:

    Operator, na podstawie umowy o dofinansowanie, prowadzi bieżącą kontrolę i monitoring realizacji wsparcia, w tym w szczególności monitoruje postęp rzeczowy projektu zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi monitorowania postępu rzeczowego realizacji programów na lata 2021-2027.

    Kontrole projektów PSF są prowadzone przy uwzględnieniu wymogów określonych w Wytycznych dotyczących kontroli realizacji programów polityki spójności na lata 2021-2027 oraz zgodnie z podrozdziałem 8.2 Kontrole projektów PSF Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027.
    ION nie wskazuje konkretnej dokumentacji jaka powinien zweryfikować beneficjent w odniesieniu do uczestników projektu.

    Data zadania pytania: 10.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 18.08.2023
  • ION nie określa minimalnej liczy, procent kontroli u pracodawców lub przedsiębiorców biorących udział w projekcie oraz nie wskazuje minimalnej liczby, procentu monitoringów usług rozwojowych realizowanych w projekcie. Kontrole projektu prowadzone są przy uwzględnieniu wymogów określonych w Wytycznych dotyczących kontroli realizacji programów polityki spójności na lata 2021-2027 oraz zgodnie z podrozdziałem 8.2 Kontrole projektów PSF Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027.

    Data zadania pytania: 10.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 18.08.2023
  • W Regulaminie naboru projektów, ION wskazuje dokumenty potwierdzające spełnienie przez uczestnika projektu kryterium kwalifikowalności uprawniające do udziału w projekcie, tj.: − posiadanie siedziby (filii, delegatury, oddziału czy innej prawnie dozwolonej formy organizacyjnej działalności podmiotu) w podregionie województwa lubelskiego, na terenie którego realizowane będzie wsparcie – na podstawie Krajowego Rejestru Sądowego/Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; − posiadanie statusu pracownika – na podstawie zaświadczenia o zatrudnieniu; − posiadanie statusu MŚP – na podstawie oświadczenia.

    Ponadto, zgodnie z Załącznikiem 12 Szczegółowych zasad udzielania usług rozwojowych w ramach Działania 9.6. wsparcie udzielane przedsiębiorcom spełnia przesłanki pomocy de minimis. W związku z powyższym Operator, zobowiązuje się do weryfikacji pod kątem możliwości udzielenia danemu przedsiębiorcy pomocy de minimis. Na etapie kwalifikowania winien dokonać oceny w powyższym zakresie.

    Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis jest zobowiązany do przedstawienia Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie, pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie oraz zaświadczeń o pomocy de minimis jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc oraz poprzedzających go 2 lat podatkowych albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymywanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy.

    Podmiot udzielający pomocy może posiłkować się danymi pochodzącymi z bazy SUDOP, jednak należy pamiętać, że mają one charakter wyłącznie informacyjny, a wydruk danych o pomocy otrzymanej przez beneficjenta nie jest równoznaczny z realizacją obowiązku przedstawienia zaświadczenia/ oświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis.

    Data zadania pytania: 10.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 18.08.2023
  • Budżet projektu jest podstawą do oceny kwalifikowalności i racjonalności kosztów i powinien bezpośrednio wynikać z opisanych zadań i ich etapów. Zgodnie z zapisami Załącznika 12 do Regulaminu wyboru projektów nr FELU.09.06-IZ.00-001/23, „wsparcie w zakresie adaptacyjności przedsiębiorstw i/lub pracodawców będzie realizowane w oparciu o podejście popytowe. Oznacza to, zastosowanie mechanizmu dystrybucji środków ukierunkowanego na możliwość dokonania samodzielnego wyboru usług rozwojowych przez przedsiębiorcę i/lub pracodawcę odpowiadających na jego indywidualne potrzeby rozwojowe. W związku z tym, to przedsiębiorca i/lub pracodawca powinien decydować, jakiego wsparcia potrzebuje i samodzielnie dokonywać wyboru najlepszej według niego usługi rozwojowej”. Ponadto, zgodnie z zapisami wskazanymi w cz. IV Podmiotowy System Finansowania „Przedsiębiorca/pracodawca dokonuje samodzielnego wyboru usług rozwojowych odpowiadających na jego potrzeby rozwojowe. W przypadku braku oferty w BUR dopasowanej do potrzeb przedsiębiorca/pracodawca określa zapotrzebowanie na konkretna usługę rozwojową”. Powyższe powinno być podstawą do planowania przez Beneficjenta zadań w projekcie. Należy zaznaczyć, że w punkcie 4.3.3 Regulaminu wyboru projektów wskazano przykładowy katalog zadań merytorycznych, celem odróżnienia od pojedynczego wydatku, który nie stanowi zadania merytorycznego.

    Data zadania pytania: 10.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 18.08.2023
  • Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 (podrozdział 3.12 Koszty pośrednie, pkt 3a) koszty pośrednie projektu EFS+ stanowią następujące koszty administracyjne związane z techniczną obsługą realizacji projektu m.in.: koszty koordynatora lub kierownika projektu oraz innego personelu bezpośrednio angażowanego w zarządzanie, rozliczanie, monitorowanie projektu lub prowadzenie innych działań administracyjnych w projekcie, w tym koszty wynagrodzenia tych osób, wyposażenia ich stanowiska pracy, ich przejazdów, delegacji służbowych i szkoleń oraz koszty związane z wdrażaniem polityki równych szans przez te osoby.

    Mając na uwadze powyższe, koszty wykazane w pytaniach 6-8 tj. dotyczące wynagrodzenia mobilnych doradców odpowiedzialnych za rekrutację, specjalistów wspierających przedsiębiorstwa w przygotowaniu dokumentów rozliczających zrealizowane usługi rozwojowe oraz odpowiedzialnych za weryfikację wpływających do operatora dokumentów rozliczających ww. usługi, specjalistów przeprowadzających kontrole u pracodawców, przedsiębiorców oraz monitorujących usługi rozwojowe realizowane w ramach projektu powinny być ponoszone w ramach kosztów pośrednich projektu.

    Data zadania pytania: 10.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 18.08.2023
  • Zgodnie z Załącznikiem nr 12 do Regulaminu wyboru projektów: Szczegółowe zasady udzielania usług rozwojowych w ramach Działania 9.6, operator zobowiązuje się do wyliczenia dla przedsiębiorcy/pracodawcy wymaganego wkładu własnego, w tym określenie poziomu dofinansowania pojedynczej usługi rozwojowej.

    W sytuacji, gdy w wybranej usłudze rozwojowej uczestniczy dwóch pracowników mikroprzedsiębiorstwa np. osoba powyżej 55 roku życia i pracownik do 30 roku życia, to w pierwszym przypadku poziom dofinansowania usługi będzie wynosił 80%, a w drugim 75%. Maksymalne pułapy procentowe dotyczą konkretnej osoby spełniającej kryterium, a nie wszystkich osób z danego podmiotu.

    Data zadania pytania: 10.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 18.08.2023
  • Wskazany limit 5 000 zł dotyczy całkowitego kosztu netto usług (dofinansowanie plus wkład własny przedsiębiorstwa).

    Limit 5 000,00 PLN dotyczy jednego uczestnika (PESEL) w projekcie w trakcie całego okresu jego trwania.

    Data zadania pytania: 10.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 18.08.2023
  • Regulamin wyboru projektów nr FELU.09.06.-IZ.00-001/23 nie zawiera definicji „zielonych kwalifikacji, kompetencji”. Instytucja Organizująca Nabór przyjmuje, że w zakresie zielonych kwalifikacji/ kompetencji mieszczą się kwalifikacje / kompetencje, które są niezbędne do pracy w sektorze zielonej gospodarki. Zgodnie z treścią ww. Regulaminu, projekt odpowiada na potrzeby i problemy grupy docelowej, zidentyfikowane na obszarze jego realizacji, przy czym wsparcie związane z „zielonymi kwalifikacjami” lub „zielonymi kompetencjami” nie jest obligatoryjne ani premiowane.

    Data zadania pytania: 10.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 18.08.2023
  • Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 (podrozdział 3.12 Koszty pośrednie, pkt 3a) koszty pośrednie projektu EFS+ stanowią następujące koszty administracyjne związane z techniczną obsługą realizacji projektu m.in.: koszty koordynatora lub kierownika projektu oraz innego personelu bezpośrednio angażowanego w zarządzanie, rozliczanie, monitorowanie projektu lub prowadzenie innych działań administracyjnych w projekcie, w tym koszty wynagrodzenia tych osób, wyposażenia ich stanowiska pracy, ich przejazdów, delegacji służbowych i szkoleń oraz koszty związane z wdrażaniem polityki równych szans przez te osoby.

    Mając na uwadze powyższe, koszty związane z realizacją zadań wskazanych w pytaniu powinny być ponoszone w ramach kosztów pośrednich projektu.

    Data zadania pytania: 25.08.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 30.08.2023
  • Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 5 w ramach naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23, Wnioskodawca posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie, a w przypadku projektu partnerskiego Wnioskodawca i partner posiadają doświadczenie, które łącznie wynosi co najmniej 2 lata w zakresie świadczenia usług doradczo-szkoleniowych dla osób dorosłych. Tego typu konstrukcja kryterium ma na celu zapewnienie wysokiej jakości realizowanych projektów i potwierdzić posiadanie przez Wnioskodawcę i Partnera (jeśli dotyczy) doświadczenia w zakresie świadczenia usług na rzecz wsparcia osób dorosłych, które z własnej inicjatywy chcą podnieść umiejętności, kompetencje lub kwalifikacje. Tym samym potencjał Operatora w postaci kadry ma gwarantować właściwy poziom realizacji zadań, bez potrzeby angażowania dodatkowych pracowników w ramach kosztów bezpośrednich.

    Ponadto zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 (podrozdział 3.12 Koszty pośrednie, pkt 3a) koszty pośrednie projektu EFS+ stanowią następujące koszty administracyjne związane z techniczną obsługą realizacji projektu m.in.: koszty koordynatora lub kierownika projektu oraz innego personelu bezpośrednio angażowanego w zarządzanie, rozliczanie, monitorowanie projektu lub prowadzenie innych działań administracyjnych w projekcie, w tym koszty wynagrodzenia tych osób, wyposażenia ich stanowiska pracy, ich przejazdów, delegacji służbowych i szkoleń oraz koszty związane z wdrażaniem polityki równych szans przez te osoby. Uwzględniony w treści zapytania opis zadań merytorycznych, za które odpowiedzialny będzie określony personel projektu, nie uzasadnia możliwości wykazania ich w kosztach bezpośrednich projektu. Mając na uwadze powyższe, koszty wykazane w pkt-ach 1-10 powinny być ponoszone w ramach kosztów pośrednich projektu.

    Co warte podkreślenia, stopień złożoności projektu pod kątem specyfiki działań projektowych i grupy docelowej, w kontekście wymogu zaangażowania personelu w przedstawionym kształcie, nie stanowi o konieczności przyporządkowania do kosztów bezpośrednich w projekcie. Projekt będzie skierowany do pracodawców, przedsiębiorców oraz do ich pracowników, w tym – co wymaga podkreślenia rozszerzonej grupy - dużych przedsiębiorstw i pracodawców.

    Jednocześnie w ramach przedmiotowego naboru wsparciem może zostać objęty wyłącznie następujący typ projektu określony w Szczegółowym opisie priorytetów programu, w ramach Działania 9.6, tj. typ projektu nr 4: Usługi rozwojowe w Podmiotowym Systemie Finansowania dla pracodawców i ich pracowników, zgodne z ich zidentyfikowanymi potrzebami (system popytowy w oparciu o BUR). Zgłoszenia uczestników do projektu będą miały charakter dobrowolny, z własnej inicjatywy, uzależniony od potrzeb przedsiębiorców i pracowników. Zastosowanie będzie miało tutaj podejście popytowe, a więc skala działań koniecznych do przeprowadzenia procesu rekrutacji nie będzie wymagała tak dużego zaangażowania ze strony kadry merytorycznej projektu. Z dotychczasowej analizy projektów w ramach okresu programowania 2014-2020 wynika, iż w procesie rekrutacji nie występowały problemy. Przedsiębiorcy z dużym zainteresowaniem zgłaszali swoich pracowników do uczestnictwa we wsparciu. Należy podkreślić, iż to Pracodawca decyduje, jakie koszty zamierza ponieść, aby zrealizować przewidziane w projekcie wsparcie.
    Podejście popytowe to mechanizm dystrybucji środków EFS+ dający możliwość samodzielnego wyboru usług rozwojowych przez użytkownika. System dystrybucji przez operatora środków EFS+ oparty jest na wspieraniu rozwoju umiejętności/kompetencji lub nabywanie kwalifikacji pracodawców, przedsiębiorców i ich pracowników oraz osób dorosłych uczących się z własnej inicjatywy.

    Następnym ważnym aspektem jest fakt osiągnięcia wskaźników założonych w projekcie i w ramach Działania 9.6 programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Przeznaczenie środków na zatrudnienie wskazanego personelu merytorycznego w kosztach bezpośrednich projektu zmniejszy pulę środków, która mogłaby być wykorzystana na zrealizowanie zadań merytorycznych ukierunkowanych na wsparcie grupy docelowej projektu a tym samym osiągnięcie zakładanych (wyższych) wartości wskaźników produktu i rezultatu bezpośredniego projektu.

    Pismo Pana Pawła Chorążego dotyczące kwalifikowania kosztów pośrednich z dnia 4 grudnia 2017 r. skierowane do instytucji zarządzających i pośredniczących dotyczyło początkowego etapu funkcjonowania Bazy Usług Rozwojowych i miało na celu zbudowanie podstaw istnienia tego typu narzędzia, wspierającego podniesienie umiejętności, kompetencje, kwalifikacji osób dorosłych.

    Data zadania pytania: 06.09.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 06.09.2023
  • Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 5 w ramach naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23, Wnioskodawca posiada co najmniej 2 letnie doświadczenie, a w przypadku projektu partnerskiego Wnioskodawca i partner posiadają doświadczenie, które łącznie wynosi co najmniej 2 lata w zakresie świadczenia usług doradczo-szkoleniowych dla osób dorosłych. Tego typu konstrukcja kryterium ma na celu zapewnienie wysokiej jakości realizowanych projektów i potwierdzić posiadanie przez Wnioskodawcę i Partnera (jeśli dotyczy) doświadczenia w zakresie świadczenia usług na rzecz wsparcia osób dorosłych, które z własnej inicjatywy chcą podnieść umiejętności, kompetencje lub kwalifikacje. Tym samym potencjał Operatora w postaci kadry ma gwarantować właściwy poziom realizacji zadań, bez potrzeby angażowania dodatkowych pracowników w ramach kosztów bezpośrednich.

    Ponadto zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 (podrozdział 3.12 Koszty pośrednie, pkt 3a) koszty pośrednie projektu EFS+ stanowią następujące koszty administracyjne związane z techniczną obsługą realizacji projektu m.in.: koszty koordynatora lub kierownika projektu oraz innego personelu bezpośrednio angażowanego w zarządzanie, rozliczanie, monitorowanie projektu lub prowadzenie innych działań administracyjnych w projekcie, w tym koszty wynagrodzenia tych osób, wyposażenia ich stanowiska pracy, ich przejazdów, delegacji służbowych i szkoleń oraz koszty związane z wdrażaniem polityki równych szans przez te osoby. Uwzględniony w treści zapytania opis zadań merytorycznych, za które odpowiedzialny będzie określony personel projektu, nie uzasadnia możliwości wykazania ich w kosztach bezpośrednich projektu. Mając na uwadze powyższe, koszty związane z rekrutacją przedsiębiorców i innych pracodawców oraz monitoringiem usług rozwojowych powinny być ponoszone w ramach kosztów pośrednich projektu.

    Co warte podkreślenia, stopień złożoności projektu pod kątem specyfiki działań projektowych i grupy docelowej, w kontekście wymogu zaangażowania personelu w przedstawionym kształcie, nie stanowi o konieczności przyporządkowania do kosztów bezpośrednich w projekcie. Projekt będzie skierowany do pracodawców, przedsiębiorców oraz do ich pracowników, w tym – co wymaga podkreślenia rozszerzonej grupy - dużych przedsiębiorstw i pracodawców.

    Jednocześnie w ramach przedmiotowego naboru wsparciem może zostać objęty wyłącznie następujący typ projektu określony w Szczegółowym opisie priorytetów programu, w ramach Działania 9.6, tj. typ projektu nr 4: Usługi rozwojowe w Podmiotowym Systemie Finansowania dla pracodawców i ich pracowników, zgodne z ich zidentyfikowanymi potrzebami (system popytowy w oparciu o BUR). Zgłoszenia uczestników do projektu będą miały charakter dobrowolny, z własnej inicjatywy, uzależniony od potrzeb przedsiębiorców i pracowników. Zastosowanie będzie miało tutaj podejście popytowe, a więc skala działań koniecznych do przeprowadzenia procesu rekrutacji nie będzie wymagała tak dużego zaangażowania ze strony kadry merytorycznej projektu. Z dotychczasowej analizy projektów w ramach okresu programowania 2014-2020 wynika, iż w procesie rekrutacji nie występowały problemy. Przedsiębiorcy z dużym zainteresowaniem zgłaszali swoich pracowników do uczestnictwa we wsparciu. Należy podkreślić, iż to Pracodawca decyduje, jakie koszty zamierza ponieść, aby zrealizować przewidziane w projekcie wsparcie.

    Podejście popytowe to mechanizm dystrybucji środków EFS+ dający możliwość samodzielnego wyboru usług rozwojowych przez użytkownika. System dystrybucji przez operatora środków EFS+ oparty jest na wspieraniu rozwoju umiejętności/kompetencji lub nabywanie kwalifikacji pracodawców, przedsiębiorców i ich pracowników oraz osób dorosłych uczących się z własnej inicjatywy.

    Następnym ważnym aspektem jest fakt osiągnięcia wskaźników założonych w projekcie i w ramach Działania 9.6 programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027. Przeznaczenie środków na zatrudnienie wskazanego personelu merytorycznego w kosztach bezpośrednich projektu zmniejszy pulę środków, która mogłaby być wykorzystana na zrealizowanie zadań merytorycznych ukierunkowanych na wsparcie grupy docelowej projektu a tym samym osiągnięcie zakładanych (wyższych) wartości wskaźników produktu i rezultatu bezpośredniego projektu.

    Pismo Pana Pawła Chorążego dotyczące kwalifikowania kosztów pośrednich z dnia 4 grudnia 2017 r. skierowane do instytucji zarządzających i pośredniczących dotyczyło początkowego etapu funkcjonowania Bazy Usług Rozwojowych i miało na celu zbudowanie podstaw istnienia tego typu narzędzia, wspierającego podniesienie umiejętności, kompetencje i kwalifikacji osób dorosłych.

    Data zadania pytania: 06.09.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 06.09.2023
  • Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów na potrzeby naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23, utworzono rezerwę finansową, w wysokości 6 239 021,25 PLN (tj. na podregion bialski i chełmsko-zamojski: 2 433 151,56 PLN, na podregion lubelski: 2 495 475,04 PLN oraz na podregion puławski: 1 310 394,65 PLN) z przeznaczeniem na wybór do dofinansowania kolejnych projektów uwzględniający wynik procedury odwoławczej, jak również na sfinansowanie różnic kursowych.

    Rezerwa w pierwszej kolejności będzie przeznaczana na sfinansowanie różnic kursowych (o ile wystąpią), zaś w pozostałym zakresie rozdysponowana poprzez wybór do dofinansowania projektów, zgodnie z zasadami, o których mowa w podrozdziale 6.2, pkt 5-10 Regulaminu wyboru projektów, z uwzględnieniem wyników procedury odwoławczej.

    Zatem, maksymalna wartość projektu powinna opiewać na kwotę pomniejszoną o środki przeznaczone na rezerwę finansową (w ramach danego podregionu), o której mowa powyżej.

    Data zadania pytania: 06.09.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 06.09.2023
  • Zgodnie z art. 61 ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz.U. poz.1079), zwanej dalej „ustawą wdrożeniową” w przypadku projektu partnerskiego umowa o dofinansowanie projektu jest zawierana z partnerem wiodącym, o którym mowa w art. 39 ust. 9 pkt 4 ustawy, będącym Beneficjentem odpowiedzialnym za przygotowanie i realizację projektu.

    Mając na uwadze istotę partnerstwa w projektach współfinansowanych ze środków EFS+, Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego, stoi na stanowisku, iż tylko Partner wiodący, posiadający odpowiedni potencjał ekonomiczny, gwarantuje prawidłową realizację projektu partnerskiego. W celu zminimalizowania liczby nieprawidłowości związanych z udzielaniem pomocy, zadania dotyczące tego procesu powinny pozostawać na poziomie doświadczonych instytucji zapewniających odpowiedni potencjał kadrowy i organizacyjny niezbędny do prawidłowej analizy i oceny elementów projektu decydujących o zasadach i wielkości udzielanej pomocy de minimis.

    Przyjęcie takiego założenia najpełniej zabezpiecza interesy finansowe Unii Europejskiej.

    Data zadania pytania: 06.09.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 06.09.2023
  • Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów na potrzeby naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23, utworzono rezerwę finansową, w wysokości 6 239 021,25 PLN (tj. na podregion bialski i chełmsko-zamojski: 2 433 151,56 PLN, na podregion lubelski: 2 495 475,04 PLN oraz na podregion puławski: 1 310 394,65 PLN) z przeznaczeniem na wybór do dofinansowania kolejnych projektów uwzględniający wynik procedury odwoławczej, jak również na sfinansowanie różnic kursowych.

    Rezerwa w pierwszej kolejności będzie przeznaczana na sfinansowanie różnic kursowych (o ile wystąpią), zaś w pozostałym zakresie rozdysponowana poprzez wybór do dofinansowania projektów, zgodnie z zasadami, o których mowa w podrozdziale 6.2, pkt 5-10 Regulaminu wyboru projektów, z uwzględnieniem wyników procedury odwoławczej.

    Zatem, maksymalna wartość projektu powinna opiewać na kwotę pomniejszoną o środki przeznaczone na rezerwę finansową (w ramach danego podregionu), o której mowa powyżej.

    Data zadania pytania: 06.09.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 06.09.2023
  • Zgodnie z art. 61 ustawy o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 (Dz.U. poz.1079), zwanej dalej „ustawą wdrożeniową” w przypadku projektu partnerskiego umowa o dofinansowanie projektu jest zawierana
    z partnerem wiodącym, o którym mowa w art. 39 ust. 9 pkt 4 ustawy, będącym Beneficjentem odpowiedzialnym za przygotowanie i realizację projektu.

    Mając na uwadze istotę partnerstwa w projektach współfinansowanych ze środków EFS+, Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego, stoi na stanowisku, iż tylko Partner wiodący, posiadający odpowiedni potencjał ekonomiczny, gwarantuje prawidłową realizację projektu partnerskiego. W celu zminimalizowania liczby nieprawidłowości związanych z udzielaniem pomocy publicznej, zadania dotyczące tego procesu powinny pozostawać na poziomie doświadczonych instytucji zapewniających odpowiedni potencjał kadrowy i organizacyjny niezbędny do prawidłowej analizy i oceny elementów projektu decydujących o zasadach i wielkości udzielanej pomocy.

    Przyjęcie takiego założenia najpełniej zabezpiecza interesy finansowe Unii Europejskiej.

    Data zadania pytania: 06.09.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 06.09.2023
  • Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów na potrzeby naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23 w ramach dostępnej alokacji środki zostaną podzielone na poszczególne podregiony. Planowany podział środków na poszczególne podregiony przedstawia się następująco:

    1) podregion bialski i chełmsko-zamojski:

    ➢ wartość alokacji 28 625 312,47 PLN;

    ➢ kwota dofinansowania publicznego (w PLN) 24 331 515,60 w tym:

    − maksymalne współfinansowanie ze środków EFS (85% wartości projektów):

    24 331 515,60 PLN;

    − wymagany minimalny wkład własny w wysokości 15% wartości projektów:

    4 293 796,87 PLN.

    2) podregion lubelski:

    ➢ wartość alokacji 29 358 529,94 PLN;

    ➢ kwota dofinansowania publicznego (w PLN) 24 954 750,45 w tym:

    − maksymalne współfinansowanie ze środków EFS (85% wartości projektów):

    24 954 750,45 PLN;

    − wymagany minimalny wkład własny w wysokości 15% wartości projektów:

    4 403 779,49 PLN.

    3) podregion puławski:

    ➢ wartość alokacji 15 416 407,59 PLN

    ➢ kwota dofinansowania publicznego (w PLN) 13 103 946,45 w tym:

    − maksymalne współfinansowanie ze środków EFS (85% wartości projektów):

    13 103 946,45 PLN;

    Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów na potrzeby naboru nr FELU.09.06-IZ.00-001/23, utworzono rezerwę finansową, w wysokości 6 239 021,25 PLN (tj. na podregion bialski i chełmsko-zamojski: 2 433 151,56 PLN, na podregion lubelski: 2 495 475,04 PLN oraz na podregion puławski: 1 310 394,65 PLN) z przeznaczeniem na wybór do dofinansowania kolejnych projektów uwzględniający wynik procedury odwoławczej, jak również na sfinansowanie różnic kursowych.

    Rezerwa w pierwszej kolejności będzie przeznaczana na sfinansowanie różnic kursowych (o ile wystąpią), zaś w pozostałym zakresie rozdysponowana poprzez wybór do dofinansowania projektów, zgodnie z zasadami, o których mowa w podrozdziale 6.2, pkt 5-10 Regulaminu wyboru projektów, z uwzględnieniem wyników procedury odwoławczej.

    W związku z powyższym, maksymalna wartość projektu powinna opiewać na kwotę pomniejszoną o środki przeznaczone na rezerwę finansową (w ramach danego podregionu), o której mowa powyżej.

    Mając na uwadze powyższe, dopuszczalne jest złożenie w odpowiedzi na przedmiotowy nabór projektu, uwzględniającego niższą wartość dofinansowania w porównaniu do przewidzianego na dany podregion, z równoczesnym zwiększeniem wartości środków w ramach wkładu własnego.

    Data zadania pytania: 06.09.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 06.09.2023

Finanse

Poziom dofinansowania
do 85%
Forma wsparcia
Dotacja
Typ naboru
Konkurencyjny

Termin naboru

start

03.08.2023

koniec

07.09.2023

Wyniki

20.12.2023

Instytucja ogłaszająca nabór

Oni odpowiedzą na Twoje pytania

Punkt Kontaktowy - Departament Wdrażania EFS w UMWL
ul. Czechowska 19 pok. nr 1