Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego ogłasza nabór w ramach działania
10.1 Skuteczna edukacja
Wyniki
EFS+
FELU.10.01-IZ.00-001/23

10.1 Skuteczna edukacja FELU.10.01-IZ.00-001/23

10.11.2023

Zestawienie złożonych wniosków

W odpowiedzi na nabór nr FELU.10.01-IZ.00-001/23 w okresie od 05.10.2023 r. do 09.11.2023 r. wpłynęły 43 wnioski o dofinansowanie za pośrednictwem SOWA EFS. W trakcie trwania naboru żaden z wniosków o dofinansowanie nie został wycofany przez wnioskodawcę.

06.02.2024

Wynik oceny formalno-merytorycznej

Informacja dotycząca zatwierdzenia wyników oceny formalno-merytorycznej w ramach naboru nr FELU.10.01-IZ.00-001/23 Działania 10.1 Skuteczna edukacja Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 6 lutego 2024 roku Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr DXLVII/9650/2024 w sprawie zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie oceny formalno – merytorycznej w ramach naboru nr FELU.10.01-IZ.00-001/23, Działania 10.1 Skuteczna edukacja Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 zatwierdził Listę projektów ocenionych na etapie oceny formalno – merytorycznej.

12.03.2024

Informacja dotycząca zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie negocjacji oraz wyboru do dofinansowania projektów złożonych w ramach naboru nr FELU.10.01-IZ.00-001/23 Działania 10.1 Skuteczna edukacja (typ projektu nr 2) Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Instytucja Zarządzająca programem Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 informuje, że w dniu 29 stycznia 2024 roku Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr DLXI/9871/2024 w sprawie zatwierdzenia wyników oceny projektów na etapie negocjacji oraz wyboru do dofinansowania projektów złożonych w ramach naboru nr FELU.10.01-IZ.00-001/23, Działania 10.1 Skuteczna edukacja (typ projektu nr 2), Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Jednocześnie informuję, iż zgodnie z art. 57 ust. 4 ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027 opublikowany zostaje skład Komisji Oceny Projektów.

10.04.2024

Wykaz zawartych umów

Lista zawartych umów o dofinansowanie projektów w ramach naboru nr FELU.10.01-IZ.00-001/23 Działania 10.1 Skuteczna edukacja Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w marcu 2024 r.

10.05.2024

Wykaz zawartych umów

Lista zawartych umów o dofinansowanie projektów w ramach naboru nr FELU.10.01-IZ.00-001/23, Działania 10.1 Skuteczna edukacja Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Szczegóły naboru

DLA KOGO

  • Instytucje nauki i edukacji

Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest organ prowadzący szkołę podstawową (z wyłączeniem szkół dla dorosłych oraz szkół specjalnych) z terenu województwa lubelskiego, która osiąga wyniki egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego niższe niż średnia wojewódzka.

NA CO

  • Wsparcie na rzecz szkolnictwa podstawowego i średniego (z wyłączeniem infrastruktury)

W ramach postępowania wsparciem może zostać objęty wyłącznie następujący typ projektu określony w SZOP w ramach Działania 10.1, tj. typ projektu nr 2: Program systemowego wsparcia efektywności nauczania języka angielskiego w regionie: dodatkowe zajęcia z języka angielskiego dla uczniów szkół osiągających wyniki egzaminów z języka angielskiego, niższe niż średnia wojewódzka.

Zmiana Regulaminu wyboru projektów nr FELU.10.01-IZ.00-001/23 z dnia 12.03.2024 r.

Zmiana Regulaminu wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru nr FELU.10.01-IZ.00-001/23 Działania 10.1 Skuteczna edukacja (typ projektu nr 2) Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 - zmiany obowiązują od 12.03.2024 r.

Dnia 12 marca 2024 r. Zarząd Województwa Lubelskiego uchwałą nr DLXI/9870/2024 zatwierdził zmianę Regulaminu wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru nr FELU.10.01-IZ.00-001/23 Działania 10.1 Skuteczna edukacja (typ projektu nr 2) Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Zmiana Regulaminu wyboru projektów nr FELU.10.01-IZ.00-001/23 wynika z potrzeby aktualizacji kwot środków przeznaczonych na dofinansowanie projektów z uwzględnieniem obowiązującego w marcu 2024 r. kursu euro. Kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów w ramach naboru będzie wynosiła 9 630 000,00 EUR, tj. 41 375 295,00 PLN, w tym maksymalne współfinansowanie ze środków EFS+ to 39 076 667,50 PLN oraz maksymalny udział budżetu państwa – 2 298 627,50 PLN.

Ponadto dokonano aktualizacji zapisów we wzorze umowy o dofinansowanie projektu, m.in. uszczegóławiając zapisy dotyczące obowiązków Wnioskodawcy w zakresie gromadzenia i przekazywania danych w CST2021; dokonano aktualizacji wzoru umowy o partnerstwie m.in. w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz dodano do Regulaminu załącznik nr 6b, tj. Wzór minimalnego zakresu Umowy o partnerstwie na rzecz realizacji projektu w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 (projekt rozliczany w formule partnerskiej).

Szczegółowy wykaz zmian w Regulaminie wyboru projektów wraz z uzasadnieniem został zawarty w załączniku nr 1 do uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przyjęcia Regulaminu wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny oraz ogłoszenia w ramach naboru nr FELU.10.01-IZ.00-001/23 Działania 10.1 Skuteczna edukacja (typ projektu nr 2) Priorytetu X Lepsza edukacja programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027.

Jak się ubiegać

Jakie dokumenty przygotować

Regulamin wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru nr FELU.10.01-IZ.00-001/23
Załącznik 1. Wzór wniosku o dofinansowanie 10.1
Załącznik 2. Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu
Załącznik 3. Kryteria wyboru projektów Działanie 10.1
Załącznik 4. Wykaz wskaźników dotyczących Działania 10.1
Załącznik 5. Wzór umowy o dofinansowanie projektu
Załącznik 6. Wzór minimalnego zakresu umowy o partnerstwie
Załącznik 7. Wzór karty oceny formalno-merytorycznej
Załącznik 8. Wzór karty dotyczącej negocjacji
Załącznik 9. Oświadczenie wnioskodawcy o konieczności przestrzegania zasad horyzontalnych
Załącznik 10. Lista gmin zagrożonych trwałą marginalizacją
Załącznik 11. Imienna lista miast średnich tracących funkcje społeczno-gospodarcze
Załącznik 12. Wykaz szkół podstawowych z terenu województwa lubelskiego, które osiągnęły niższe niż średnia wojewódzka wyniki z egzaminu ósmoklasisty z języka angielskie

Jak przygotować wniosek?

Wniosek o dofinansowanie projektu należy opracować z wykorzystaniem generatora wniosków o dofinansowanie w SOWA EFS. Aplikacja dostępna jest za pośrednictwem strony internetowej SOWA EFS.

Instrukcja użytkownika Systemu Obsługi Wniosków Aplikacyjnych Europejskiego Funduszu Społecznego (SOWA EFS) dla wnioskodawców/beneficjentów oraz Regulamin korzystania z SOWA EFS dostępne są na ww. stronie internetowej.

Wniosek należy wypełnić zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 w zakresie Priorytetów VIII-X stanowiącą załącznik nr 2 do Regulaminu.

Zgodnie z kryterium ogólnym formalnym nr 5: Wsparcie polityki spójności będzie udzielane wyłącznie projektom i Wnioskodawcom/Partnerom, którzy przestrzegają przepisów antydyskryminacyjnych, o których mowa w art. 9 ust. 3 Rozporządzenia PE i Rady nr 2021/1060.

Kryterium ma zastosowanie do jednostek samorządu terytorialnego (lub podmiotów przez nie kontrolowanych lub od nich zależnych) i ich jednostek organizacyjnych. Spełnienie kryterium będzie oceniane na podstawie oświadczenia (w postaci pliku pdf podpisanego ważnym podpisem kwalifikowanym), stanowiącego załącznik do wniosku o dofinansowanie projektu oraz zapisów we wniosku o dofinansowanie. Oświadczenie składane jest za pośrednictwem SOWA EFS.

Instytucja ogłaszająca nabór

Oni odpowiedzą na Twoje pytania

  • Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 1 w ramach naboru nr FELU.10.01-IZ.00-001/23 Wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest organ prowadzący szkołę podstawową (z wyłączeniem szkół dla dorosłych oraz szkół specjalnych) z terenu województwa lubelskiego, która osiąga wyniki egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego niższe niż średnia wojewódzka. Wykaz szkół podstawowych z terenu województwa lubelskiego, które osiągnęły niższe niż średnia wojewódzka wyniki z egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego w roku szkolnym 2022/23 stanowi załącznik nr 12 do Regulaminu.

    Data zadania pytania: 16.10.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 16.10.2023
  • W odniesieniu do kryterium premiującego nr 2 zawartego w Załączniku nr 3 do Regulaminu wyboru projektów w ramach naboru nr FELU.10.01-IZ.00-001/23 (Komplementarność wsparcia), DW EFS rekomenduje uwzględnienie w treści wniosku o dofinansowanie projektu przygotowywanego na potrzeby w/w naboru informacji o wykorzystaniu w ramach projektu zasobów dostępnych na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej (ZPE).

    Informacja o efektach projektów PO WER jest dostępna m.in. pod linkiem:

    https://efs.mein.gov.pl/dowiedz-sie-wiecej-o-po-wer/poznaj-projekty/lista-beneficjentow/

    Data zadania pytania: 03.11.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 03.11.2023
  • Projekty realizowane w ramach typu „Program systemowego wsparcia efektywności nauczania języka angielskiego w regionie: dodatkowe zajęcia z języka angielskiego dla uczniów szkół osiągających wyniki egzaminów z języka angielskiego, niższe niż średnia wojewódzka” zgodnie ze wskaźnikiem rezultatu „Liczba podmiotów, które podniosły jakość i efektywność oferowanych usług edukacyjnych” mają przyczynić się do podniesienia jakości i efektywności oferowanych usług edukacyjnych. Zgodnie z definicją wskaźnika rezultatu, podmioty, które dzięki udziałowi w projekcie podniosły jakość i efektywność oferowanych usług edukacyjnych wykorzystują w swojej działalności rozwiązania poprawiające jakość i efektywność procesu edukacyjnego. Powyższe oznacza, że zaplanowane działania zawarte we wniosku o dofinansowanie projektu odpowiadające na potrzeby i problemy uczniów zidentyfikowane w ramach diagnozy w obszarze nauczania języka angielskiego powinny zostać wykorzystywane przez daną szkołę również po zakończeniu realizacji projektu.

    Ponadto, ocena kwalifikowalności wydatków w toku wyboru projektów odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w Wytycznych dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 oraz Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027, obowiązujących na dzień ogłoszenia naboru. Należy pamiętać, że planowane działania w ramach wniosku o dofinansowanie projektu powinny być efektywne ekonomicznie z zachowaniem zasady uzyskiwania najkorzystniejszych efektów realizacji przy określonych nakładach finansowych.

    Ostateczna ocena kwalifikowalności wydatku odbywa się w sposób indywidulany i jest możliwa tylko i wyłącznie na podstawie zapisów wniosku o dofinansowanie projektu.

    Data zadania pytania: 08.11.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 08.11.2023
  • W ramach naboru możliwe jest pokrycie kosztów zatrudnienia nauczycieli prowadzących zajęcia z języka angielskiego oraz zaplanowanie zakupu materiałów niezbędnych do prowadzenia zajęć z języka angielskiego. Ze względu na typ projektu „Program systemowego wsparcia efektywności nauczania języka angielskiego w regionie: dodatkowe zajęcia z języka angielskiego dla uczniów szkół osiągających wyniki egzaminów z języka angielskiego, niższe niż średnia wojewódzka” brak jest możliwości wyposażenia pracowni językowej. Jednakże w ramach naboru możliwy jest zakup pomocy dydaktycznych. Konieczność zakupu materiałów / pomocy dydaktycznych musi być uzasadniona, tj. wynikać z przeprowadzonej diagnozy i być niezbędna do realizacji zajęć zaplanowanych w projekcie (zarówno pod kątem posiadanego potencjału, zwłaszcza technicznego, jak i w kontekście planowanego do osiągnięcia celu).

    Ponadto, ocena kwalifikowalności wydatków w toku wyboru projektów odbywać się będzie zgodnie z zasadami określonymi w Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 oraz Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021-2027, obowiązujących na dzień ogłoszenia naboru. Należy pamiętać, że planowane działania w ramach wniosku o dofinansowanie projektu powinny być efektywne ekonomicznie z zachowaniem zasady uzyskiwania najkorzystniejszych efektów realizacji przy określonych nakładach finansowych.

    Jednoznaczna ocena kwalifikowalności danych wydatków zostanie dokonana podczas oceny projektu na podstawie zapisów zawartych we wniosku o dofinansowanie projektu.

    Data zadania pytania: 08.11.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 08.11.2023
  • W ramach naboru możliwe jest zaplanowanie zakupu materiałów/pomocy dydaktycznych do prowadzenia zajęć z języka angielskiego. Konieczność tego rodzaju zakupu musi być uzasadniona, tj. wynikać z przeprowadzonej diagnozy i być niezbędna do realizacji zajęć zaplanowanych w projekcie (zarówno pod kątem posiadanego potencjału, zwłaszcza technicznego, jak i w kontekście planowanego do osiągnięcia celu). Co do zasady materiały takie nie stanowią wydatku w ramach cross-financingu, o ile są spełnione warunki, o których mowa w Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 (podrozdział 2.4, w szczególności pkt 6).

    Data zadania pytania: 08.11.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 08.11.2023
  • Typ projektu w ramach naboru wskazuje, że dofinansowanie uzyskają projekty stanowiące program systemowego wsparcia efektywności nauczania języka angielskiego w regionie: dodatkowe zajęcia z języka angielskiego (…). W związku z powyższym działania w projekcie powinny być skoncentrowane na zajęciach z języka angielskiego dla uczniów uczęszczających do szkół osiągających wyniki egzaminów z języka angielskiego, niższe niż średnia wojewódzka. Zgodnie z brzmieniem typu projektu, wsparcie powinno mieć charakter systemowy. Oznacza to możliwość zaplanowania działań o charakterze uzupełniającym do zajęć z angielskiego, o ile są one niezbędne do osiągnięcia celu projektu. Analogicznie jak wyżej, konieczność realizacji działań uzupełniających (np. w formie uzupełnienia kompetencji/umiejętności nauczycieli) musi wynikać z przeprowadzonej diagnozy (tj. brak określonych kompetencji/umiejętności wśród nauczycieli j. angielskiego powinien być powiązany ze skutkiem w postaci niskich wyników uczniów z egzaminów z j. angielskiego). Jednocześnie, biorąc pod uwagę wskazaną niezbędność do przeprowadzenia zajęć z języka angielskiego, nabyte przez nauczycieli kompetencje/umiejętności, powinny zostać wykorzystane podczas realizacji zajęć dla uczniów. Należy podkreślić, że w ramach naboru brak jest możliwości realizacji wsparcia dla nauczycieli jako odrębnego działania, które nie wpisuje się w typ projektu.

    Data zadania pytania: 08.11.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 08.11.2023
  • Zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 3 Grupa docelowa: grupą docelową są wyłącznie szkoły podstawowe, które osiągają wyniki egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego niższe niż średnia wojewódzka.

    Zgodnie z art. 95 pkt 1. ustawy Prawo oświatowe z dnia 14 grudnia 2016 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 900, z późn. zm.), struktura organizacyjna szkoły podstawowej obejmuje klasy I–VIII.

    Zgodnie z interpretacją zamieszczoną na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki oddział przedszkolny w szkole podstawowej nie wchodzi w skład struktury szkoły podstawowej.

    W związku z powyższym uczestnikiem projektu może być wyłącznie uczeń szkoły podstawowej, tj. uczęszczający do klas i-VIII.

    Data zadania pytania: 08.11.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 08.11.2023
  • Zgodnie z Załącznikiem nr 5 do Regulaminu wyboru projektów: Wzór umowy o dofinansowanie projektu w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027 sekcja Ochrona danych osobowych:

    § 21. 1. W celach określonych w art. 4 rozporządzenia ogólnego, na zasadach wskazanych w ustawie wdrożeniowej i rozporządzeniu ogólnym Beneficjent przetwarza dane osobowe w zakresie wskazanym w art. 87 ust. 2 ustawy wdrożeniowej, na potrzeby Projektu.

    2. Beneficjent zgodnie z art. 87 ust. 1 i art. 88 ustawy wdrożeniowej jest administratorem danych osobowych, o których mowa w ust. 1, w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO.

    3. Beneficjent w zakresie wskazanym w ust. 2 zapewnia zgodność przetwarzania danych osobowych z RODO, w tym:

    1) uwzględniając: stan wiedzy technicznej, koszt wdrażania oraz charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne. W okresie programowania 2021-2027 Beneficjent, jak i Instytucja Zarządzająca są odrębnymi administratorami danych osobowych. Zgodnie z § 21 ust. 3 pkt 2 Beneficjent ustanawia system upoważnień do przetwarzania danych osobowych (…). W związku z powyższym sporządzenie wzoru przedmiotowego upoważnienia należy do Beneficjenta.

    Data zadania pytania: 08.11.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 08.11.2023
  • W ramach ogłoszonego naboru nr FELU.10.01-IZ-00-001/23 możliwe jest wykorzystanie przez Beneficjenta form i metod nauczania przy użyciu pomocy dydaktycznych. Tego typu rozwiązanie powinno przyczynić się do podniesienia jakości i efektywności oferowanych usług edukacyjnych. Z uwagi na wymóg zapewnienia przez Beneficjenta systemowego charakteru wsparcia i korzystanie z niego również po zakończeniu realizacji projektu, proponowane działania powinny wynikać z diagnozy w obszarze języka angielskiego, bez wymiaru testowania w tym zakresie.

    Jednocześnie, z uwagi na niekompletność treści pytania (dotyczy ostatniego zdania), Instytucja Organizująca Nabór (ION) nie ma możliwości udzielenia jednoznacznej odpowiedzi na niniejsze zapytanie.

    Data zadania pytania: 08.11.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 08.11.2023
  • W ramach naboru obowiązujące kryteria wyboru projektów oceniane na zasadzie zerojedynkowej nie obligują wnioskodawcę do kontynuacji wszystkich rozwiązań (1: 1) wdrożonych w ramach projektu. Należy mieć na uwadze, że metody/narzędzia powinny być dostosowane do potrzeb odbiorców wsparcia, a te na przestrzeni kolejnych lat mogą ewoluować. Natomiast we wniosku o dofinansowanie, wnioskodawca jest zobowiązany do spełnienia również kryteriów ogólnych merytorycznych (ocenianych na zasadzie punktowej), w tym kryterium dot. trwałości rezultatów. Jeśli w ramach tego opisu wnioskodawca zobliguje się do kontynuacji zajęć z języka angielskiego w identycznym formacie przez określony czas to na etapie realizacji będzie musiał wywiązać się ze swojej deklaracji.

    Data zadania pytania: 08.11.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 08.11.2023
  • Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 (Rozdział 4, pkt 2 lit. a) warunkiem kwalifikowalności uczestnika projektu lub podmiotu otrzymującego wsparcie jest spełnienie przez niego kryteriów kwalifikowalności uprawniających do udziału w projekcie, co jest potwierdzone właściwym dokumentem, w szczególności zaświadczeniem lub innym dokumentem wystawionym przez właściwy podmiot, albo oświadczeniem uczestnika projektu lub podmiotu otrzymującego wsparcie, jeżeli kryterium kwalifikowalności nie może zostać potwierdzone dokumentem wystawionym przez właściwy podmiot (…). W opinii ION pochodzenie uczestnika może zostać zweryfikowane w oparciu o właściwy dokument, a zatem wyjątek od ww. reguły dot. możliwości potwierdzenia kwalifikowalności poprzez oświadczenie nie ma w tym przypadku zastosowania.

    Data zadania pytania: 09.11.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 09.11.2023
  • W ramach ogłoszonego naboru nr FELU.10.01-IZ-00-001/23 zgodnie z obowiązującym w ramach postępowania kryterium specyficznym dostępu nr 5 Diagnoza potrzeb: Projekt odpowiada na potrzeby i problemy uczniów zidentyfikowane w ramach diagnozy w obszarze nauczania języka angielskiego, wsparcie skierowane powinno być do uczniów wymagających wsparcia w zakresie nauczania języka angielskiego, zgodne z uzasadnionymi potrzebami wynikającymi z przeprowadzonej diagnozy przede wszystkim w kontekście wyrównywania szans edukacyjnych uczniów.

    Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, w ramach projektu EFS+ wsparcie udzielane jest uczestnikom projektu lub podmiotom określonym we wniosku o dofinansowanie projektu, mając na uwadze cechy charakterystyczne i preferencje odbiorców tj. uczniów danej szkoły.

    Data zadania pytania: 09.11.2023
    Data udzielenia odpowiedzi: 09.11.2023
  • Dyrektor szkoły może prowadzić zajęcia z uczniami w ramach programów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.

    Zajęcia te nie są wliczane do tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, nie są zaliczane do godzin ponadwymiarowych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, nie są zaliczane do godzin ponadwymiarowych, co stanowi art. 35a ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela (KN) (Dz. U. z 2023 r. poz. 984 z późn. zm.).

    Na podstawie art. 35a ust. 1 KN nauczycielom, którzy w ramach programów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej prowadzą zajęcia bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, za każdą godzinę prowadzenia tych zajęć przysługuje wynagrodzenie w wysokości ustalonej w sposób określony w art. 35 ust. 3 KN.

    W ustawie Karta Nauczyciela nie widnieje zakaz realizacji ww. zajęć przez dyrektora szkoły oraz inne osoby pełniące stanowiska kierownicze w szkole. W związku z powyższym dyrektor szkoły może prowadzić zajęcia w ramach programów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, gdyż nie są to zajęcia, o których mowa w art. 42 ust. 6a KN.

    Katalog kosztów pośrednich został wskazany w podrozdziale 3.12. pkt 3 Wytycznych kwalifikowalności na lata 2021-2027 i obejmuje m.in. koszty: a) koszty koordynatora lub kierownika projektu oraz innego personelu bezpośrednio angażowanego w zarządzanie, rozliczanie, monitorowanie projektu lub prowadzenie innych działań administracyjnych w projekcie, w tym koszty wynagrodzenia tych osób, wyposażenia ich stanowiska pracy, ich przejazdów, delegacji służbowych i szkoleń oraz koszty związane z wdrażaniem polityki równych szans przez te osoby.

    Nie jest wykluczone wykonywanie zadań związanych z prawidłową realizacją działań projektowych przez dyrektora szkoły prowadzącego zajęcia w projekcie, o ile nie umożliwiają tego inne przepisy prawne.

    Data zadania pytania: 22.04.2024
    Data udzielenia odpowiedzi: 22.04.2024

Finanse

Forma wsparcia
Dotacja
Typ naboru
Konkurencyjny

Termin naboru

start

05.10.2023

koniec

09.11.2023

Wyniki

12.03.2024

Instytucja ogłaszająca nabór