Pytania i odpowiedzi
-
Kwestie merytoryczne13.08.2025Dodatkowe zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w ramach programów rozwojowych OWP są przedmiotem 3 typu projektu i powinny być bezpośrednio związane z potrzebami grupy docelowej objętej wsparciem zidentyfikowanymi na podstawie przeprowadzonej diagnozy potrzeb....10.2 Edukacja przedszkolna
-
Finanse13.08.2025Zgodnie z zapisami Regulaminu (4.4.1 Uproszczone metody rozliczania wydatków) w ramach niniejszego naboru nie przewiduje się rozliczania wydatków za pomocą kwot ryczałtowych. W związku z powyższym w przypadku projektu, którego łączny koszt wyrażony w PLN...10.2 Edukacja przedszkolna
-
Kwestie merytoryczne11.08.2025W przypadku realizacji typu 2 wnioskodawca ma możliwość zaplanowania zakupu wyposażenia do sal w ramach unowocześniania istniejącej bazy lokalowej oraz pomocy dydaktycznych w zakresie edukacji włączającej przedszkolnej. W ramach typu 3 wnioskodawca ma możliwość...10.2 Edukacja przedszkolna
-
Kwestie merytoryczne11.08.2025Należy pamiętać o spełnieniu kryterium ogólnego horyzontalnego nr 6 tj. Projekt jest zgodny z przepisami prawa krajowego i unijnego. Przy planowaniu wsparcia należy wziąć pod uwagę wymagania wynikające z takich dokumentów jak m.in. Ustawa z dnia 14 grudnia...10.2 Edukacja przedszkolna
-
Kwestie merytoryczne11.08.2025Należy mieć na uwadze spełnienie zasady dodatkowości, stanowiącej, że wsparcie w ramach projektu nie powoduje zastąpienia środkami projektu dotychczasowego finansowania usług przez Beneficjenta. W przypadku zajęć wnioskodawca może zapewnić np. dodatkowe godziny...10.2 Edukacja przedszkolna
-
Kwestie merytoryczne13.08.2025W ramach naboru nr FELU.10.02-IZ.00-001/25 kryteria specyficzne dostępu nie obligują wnioskodawcy do realizacji typu projektu nr 1 Tworzenie nowych miejsc wychowania przedszkolnego i związanej z tym bazy lokalowej i dydaktycznej. Wnioskodawca ma możliwość...10.2 Edukacja przedszkolna
-
Kwestie merytoryczne13.08.2025W przypadku realizacji typu 2, wnioskodawca powinien zaplanować wsparcie zgodnie z przeprowadzoną diagnozą potrzeb - kryterium specyficzne dostępu nr 5 (Załącznik nr 3 do Regulaminu: Kryteria wyboru projektów) „Projekt odpowiada na zdiagnozowane potrzeby...10.2 Edukacja przedszkolna
-
Uprawnione podmioty12.08.2025Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów do dofinansowania w sposób konkurencyjny w ramach naboru nr FELU.08.08-IZ.00-002/25, wnioskodawcą uprawnionym do ubiegania się o dofinansowanie jest m.in. jednostka samorządu terytorialnego lub jednostka organizacyjna...8.8 Wsparcie rodziny i pieczy zastępczej
-
Kwestie merytoryczne11.08.2025W ramach realizacji typu projektu nr 2 istnieje możliwość unowocześniania istniejącej bazy lokalowej i dydaktycznej w zakresie edukacji włączającej przedszkolnej. Należy pamiętać, że zgodnie z kryterium specyficznym dostępu nr 5 (Załącznik nr 3 do Regulaminu:...10.2 Edukacja przedszkolna
-
Wnioski11.08.2025Zgodnie z zapisami Regulaminu wyboru projektów nr FELU.10.02-IZ.00-001/25 (Rozdział IV Zasady finansowania projektu, Podrozdział 4.1 Wkład własny) w ramach niniejszego naboru wnioskodawca jest zobligowany do wniesienia wkładu własnego w wysokości: 10% - typ...10.2 Edukacja przedszkolna